2018-03-10, 23:40
Medlem
[quote=Trollet3|63469409]Jo, så kan det säkert vara, men det säger ju mer om dessa kvinnor än det gör om PM.[/QUOT

Ja, de kvinnorna som varit involverade med M lär vara säregna och märkliga. Och när man inser att man själv är twistad som umgås med psykopaten så vill man förhoppningsvis ta avstånd och bli sundare i bedömningen framöver. Betyder en ny chans för alla hans fruntimmer att i framtiden nyktra till och byta inställning till något friskare och mindre destruktivt umgänge.

Kanske något av det bästa som hänt dem: Madsen skakar galler.
Senast redigerad av Mirandamirage 2018-03-10 kl. 23:49.
Citera
2018-03-10, 23:45
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Vi har lite olika mentala förmågor, uppenbarligen....
Och vilken av oss är lite retarderad menar du?????
Citera
2018-03-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
"fängslad av Madsen"...

Nejtack...

Menade inte fängslad, utan intagen...😁av Madsen.
Citera
2018-03-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det jag även tänkte på när jag läste artikeln var just
”Nu står han inför en situation som där han är, från sitt perspektiv, tvungen att vinna. ”

Det är exakt så han verkar fungera: allt blir till krig.
Är man inte med honom är man emot. Tänker på alla stridigheter runt ubåtarna, raketer och ovänskap med journalister/författare.
Och nu verkar fienden heta Jakob Buch-Jepsen. Men det är ju en synnerligen korkad strategi. MADsen verkar ha dålig insikt i hur han framstår med sitt arroganta uppträdande. Eller så kan han helt inte tygla sig själv.
Det blir nog fler time-outer med advokatskan...

Tror inte han ser Jacob som fiende.
Citera
2018-03-10, 23:58
Medlem
kugutts avatar
fel
Citera
2018-03-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Och vilken av oss är lite retarderad menar du?????

Ta det inte personligt, jag är också retarderad, annars vore jag inte så perverterat intresserad av att läsa denna tråd. Att ge mycket uppmärksamhet åt en störd människa som M är ju att ge M precis det han söker: Attention. Varför ge en ond, meningslös människa som M
vad han söker? Det om något är retarderat.

Antagligen därför Kims föräldrar aldrig nämnt Madsens namn, eller gärning. De bjuder honom inte på uppmärksamhet utan nonchalerar hans existens. Han är obetydlig och meningslös att omtala.

Tror att det är bland annat därför Kims föräldrar vill minnas Kims gärning istället för henne som ett brottsoffer, som om hon aldrig stått i kontakt med honom. För den man fortsätter tala om lever vidare. Dock kommer Kims liv och gärning aldrig komma i fokus utan brottet mot henne skymma sikten av Kim. Vi människor är alltför ytliga, cyniska och sensationslystna.
Senast redigerad av Mirandamirage 2018-03-11 kl. 00:14.
Citera
2018-03-11, 00:03
Bannlyst
Citat:
Men märks diselförgiftning vid en obduktion, tros? Eller menar du att man inte kan dö av dieselångor? Har kanske missat något här, eller bara trögtänkt av ilska!
Var det inte Folksvagen som hade hemliga tester på djur och människor för att visa att dieselavgaser inte var farliga (några veckor sen tror jag det stod i nån blaska).
Men annars så måste man väl se partiklar från dieselröken i lungorna, sen dör man väl ioförsig i brist på syre. Just partiklarna är ju inte bra, vet ett större underjordiskt lager där man körde in med lastbilar och där fick man hänga på ett extra tillfälligt sånt filter, typ på 90-talet.
Citat:
Nä och det finns väl skäl till att åhörare blir visiterade innan de kommer in i rättssalar ⛏🔪🔨!!
Typ alla som går in där skulle väl vilja flyga på han misstänker jag, så att visitera är nog ett måste.
Men de hade väl små lokaler, så det var väl inte så många som fick vara i samma rum?

Ja vilken jäkla otur hon hade som tacka ja till båtturen, och hon var väl på väg till Kina nästa dag... Ja fy f#n, hoppas han får ett sånt straff så han får vara på isoleringen lång tid.
Citera
2018-03-11, 00:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Tror inte han ser Jacob som fiende.

Jag tror faktiskt det. Där och då. Tror beteendet sitter i ryggmärgen på honom. Alla som utmanar honom för han krig mot.
Citera
2018-03-11, 00:36
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men Trollet. Nu är du väl orättvis. PM har väl visat i SMS till väninnan att han är generös. Vill shoppa och köpa henne en present. "-Behöver du parfym,läppstift,strumpor eller skor?- I så fall kan jag nog hjälpa till." Och när Älskarinnan ber om motivation för att ta sig samman med ett projekt och ber PM att hota henne så ställer han ju snällt upp på det också med besked.
Jag är 100% säker på att Dets plånbok, som Det fick i 8-årspresent är helt i nyskick. Pga aldrig upptagen ur en väl stängd innerficka. Några presenter har aldrig Det gett någon. De orden var säkert som amen i kyrkan bara kodord för ”att vara intima” 👺!!
Citera
2018-03-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Även om en störd, t.ex. svårt narcissistisk, person inte har någon möjlighet till empati och medkänsla så kan den ändå uppfatta när den gjort fel enligt den norm som råder runtomkring, och jag tror att du definitivt är inne på rätt spår där, han "ber om ursäkt" för det som inträffat, på sitt eget lilla vis, men sannolikt får detta honom "lugn" och hjälper honom att uppnå "balans" på något sätt genom att "ge ett bra intryck" utåt...
Han vet att ingen ska tro att han enbart styckade henne hon har ju dött på hans båt. Och varför vet han ju att han måste svara på.
Han provade med olika versioner. Luckan funkade inte. Så vad kunde han då hitta på? Han kom inte på nåt annat. Och han försöker därför säga att det var en olycka som han är ansvarig till att den hände. Han vill få straffet "vållande" och brott mot griftefrid. Handlar nog inte om att han vill vara generös.

Men han vill säkert att omgivningen ska tro att han "erkänner"...manipulation var det ja.
Citera
2018-03-11, 00:44
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt det. Där och då. Tror beteendet sitter i ryggmärgen på honom. Alla som utmanar honom för han krig mot.

Jag tror att han ser upp till människor som Jacob. Egentligen. Han vill visa sig smart och visa Jacob att han inte kan vinna över honom.
Citera
2018-03-11, 00:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Näää.. PM hade inga större problem. Ubåten fungerar felfritt.
Det enda var den där journalisten som hade omaket att dö i hans ubåt. The "thing".

Han säger att allt i hans liv rent formellt var perfekt. Hans raketverksamhet fanns det hopp för. Han ubåt fungerade.
– Det enda problemet var att jag hade liket av en journalist ombord.

live sydsvenskan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in