2018-03-15, 00:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller med, förutom det att han skulle ha fått nån asteroid ellr nåt uppkallas efter sig (på sin höjd "stora rövhålet" i så fall . En sån person ska bara låsas in och förvaras väl, gömmas och glömmas för all framtid - men han kommer nog tyvärr få besök av ett par snurriga damer.
Jag såg ett stort svart hål när du skrev detta, jag är för trött. På tal om gravitation och stjärnor som dör.

Ja, vem fan vet vad stjärnbilder heter? Han kommer bli bortglömd per automatik.
Det räcker med de tre vise männen och karlavagnen.
Citera
2018-03-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vart stod det då? Var det nån seriös källa typ intervju med nån identifierad person?
Fast live kan jag inte riktigt klassa som rykten men det är så luddigt skrivet.

Att Madsen setts bära en fogsvans med orange handtag ner till ubåten samma eftermiddag är klarlagt sedan länge. Vilket understödjer ÅK teori om planering. Sågen hittades inom samma område som likdelarna.

Det är ingen ny information.
Citera
2018-03-15, 00:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att Madsen setts bära en fogsvans med orange handtag ner till ubåten samma eftermiddag är klarlagt sedan länge. Vilket understödjer ÅK teori om planering. Sågen hittades inom samma område som likdelarna.

Jo det vet jag. Jag hade nog mer tidsaspekter i åtanke (sms, tel. samtal).
Motsvarande såg har setts tidigare på dagen den 10 augusti då ett filmteam är inne i hangaren och filmar (12.06 til 14.12).
Citera
2018-03-15, 00:23
Medlem
Citat:
Vart stod det då? Var det nån seriös källa typ intervju med nån identifierad person?
Fast live kan jag inte riktigt klassa som rykten men det är så luddigt skrivet.
Det hänvisades till samma vittne som tidigare men nu med en tidsangivelse helt plötsligt. Jag tog det inte seriöst iallafall.
Isåfall hade jag sparat länken.Det står för mycket olika i alla tidningar.
Livesändningar: De rapporterar det de hör/uppfattar antar jag. Eftersom det skiljer sig lite åt.
Dessutom var kanske inte åklagaren tydligare än så. Men vi kan nog lita på att trosorna iallafall låg under en metallplatta i golvet i mässen. Och de kan ju inte ha flutit dit själv iallafall.
Citera
2018-03-15, 00:27
Medlem
Citat:

Vilken tid då?
Citera
2018-03-15, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vilken tid då?

Du menar före eller efter fikat? Det vet jag inte om jag sett ngn angivelse om exakt.

Att Madsen skulle bära ned en såg i onödan tror jag inte, alltså tror jag det skedde efter dom fikat men innan utflykten.
En oprecis gissning.
Citera
2018-03-15, 00:39
Medlem
Citat:
Du menar före eller efter fikat? Det vet jag inte om jag sett ngn angivelse om exakt.

Att Madsen skulle bära ned en såg i onödan tror jag inte, alltså tror jag det skedde efter dom fikat men innan utflykten.
En oprecis gissning.
Snart är det dags för en lång rad av vittnen. Kanske bäst att vänta till dess och få det direkt ”ur hästens egen mun". Än att hålla på med gissningar och sia stalltips.
Citera
2018-03-15, 00:47
Medlem
Citat:
Snart är det dags för en lång rad av vittnen. Kanske bäst att vänta till dess och få det direkt ”ur hästens egen mun". Än att hålla på med gissningar och sia stalltips.

Absolut.
Citera
2018-03-15, 00:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Det hänvisades till samma vittne som tidigare men nu med en tidsangivelse helt plötsligt. Jag tog det inte seriöst iallafall.
Isåfall hade jag sparat länken.Det står för mycket olika i alla tidningar.
Livesändningar: De rapporterar det de hör/uppfattar antar jag. Eftersom det skiljer sig lite åt.
Dessutom var kanske inte åklagaren tydligare än så. Men vi kan nog lita på att trosorna iallafall låg under en metallplatta i golvet i mässen. Och de kan ju inte ha flutit dit själv iallafall.
Ok, jag är med. Men nåt sånt vittne har än inte förekommit via live iaf. om jag inte missat nåt (?)
via ÅK sakframställan, men vittnen är ju på gång framöver så det blir intressant.
Hittills har jag sett det jag skrev och att de hittat en såg i havet.

Han lär ha packat sakerna innan alternativt när hon var hem igen en sväng. Men hur långt bort var ubåten? Hon kan knappast ha varit borta länge med tanke på hur nära det var hem.

Har wiredintervjun med pojkvännen i åtanke (blir inviterad på te i hangaren, är där drygt en halvtimme, kommer hem tillbaka och berättar att det även kommer bli en ubåtsfärd, att det skulle handla om ett par timmar).
Citera
2018-03-15, 01:09
Medlem
Det här med att PMs Farsa jobbade för tyskarna under andra världskriget är intressant.
Ockupationen varade från 9 april 1940 till maj 1945.
Och sådana som jobbat åt Tyskarna sågs inte med blida ögon efter kriget. Jag vet att han jobbade med bygge åt dem. Är det någon som vet något mer?

Omedelbart efter befrielsen arresterades 40 000 danskar som misstänkta landsförrädare. De flesta av dessa släpptes snart men tusentals danskar som arbetat åt tyskarna dömdes till böter eller fängelse. Man återinförde även dödsstraffet retroaktivt, och av 103 dödsdömda danskar avrättades 46 stycken för landsförräderi[6]. Politiker i samlingsregeringen som samarbetat med tyskarna gick dock ostraffade från krigsåren och många kunde fortsätta sina politiska karriärer.
Citera
2018-03-15, 01:17
Medlem
Citat:
Ok, jag är med. Men nåt sånt vittne har än inte förekommit via live iaf. om jag inte missat nåt (?)
via ÅK sakframställan, men vittnen är ju på gång framöver så det blir intressant.
Hittills har jag sett det jag skrev och att de hittat en såg i havet.

Han lär ha packat sakerna innan alternativt när hon var hem igen en sväng. Men hur långt bort var ubåten? Hon kan knappast ha varit borta länge med tanke på hur nära det var hem.

Har wiredintervjun med pojkvännen i åtanke (blir inviterad på te i hangaren, är där drygt en halvtimme, kommer hem tillbaka och berättar att det även kommer bli en ubåtsfärd, att det skulle handla om ett par timmar).

Det har stått olika bud om det där. Att festen pågick i deras lägenhet och att de vinkade åt KW och PM från fönsterna när de seglade förbi. Nu senast stod det väl att festen var utomhus, typ på filtar på någon gräsmatta, inte långt från var PM hade sin verkstad.(?) Helt ärligt vet jag varken ut eller in med all denna info som kommit på sista tiden.
Citera
2018-03-15, 01:31
Medlem
develis avatar
Citat:
[/b]
Det har stått olika bud om det där. Att festen pågick i deras lägenhet och att de vinkade åt KW och PM från fönsterna när de seglade förbi. Nu senast stod det väl att festen var utomhus, typ på filtar på någon gräsmatta, inte långt från var PM hade sin verkstad.(?) Helt ärligt vet jag varken ut eller in med all denna info som kommit på sista tiden.
Artikeln är skriven av Kims kollega/vän, det är väl en intervju med Kims pojkvän (såvitt jag förstått ett av få uttalanden?) så jag tror det har bäring.
Det blir intressant i sig att lyssna på gällande vittnen, för det är väl via detta som det sägs att PM ringde upp (har min citering i åtanke jag visade dig via ännu en live nyss).
Sen detta från dokumentär på dansk TV2:
Citat:
Senast redigerad av develi 2018-03-15 kl. 01:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in