2018-03-14, 17:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En sak jag inte fattar förresten, och detta gäller inte bara M utan MASSOR av folk som åkt fast för olika brott de senaste åren, är att de lämnat så mycket skit i sina datorer och mobiler, trots att de borde VETA att polisen kommer att kolla dem.

Jag tänker, att om jag planerade ett brott, så skulle jag såklart räkna med att inte bli häktad. Men ändå vidta alla försiktighetsåtgärder, utifall att det skulle hända. Angående alla sökningar jag ville eller behövde göra på "så dödar du enklast din chef" och "hur man löser upp kroppar i syra", så skulle jag klara av dem i god tid och memorera informationen. Sedan skulle jag, efter att ha blåst ut datorn, plocka sönder den i småbitar, köra en metallsåg några gånger igenom själva minnet, och strö ut delarna i olika papperskorgar och sopstationer, eventuellt gräva ner någon del i skogen eller sänka i havet. För att inte behöva förklara varför jag köpte en ny dator - jag vill inte att polisen ska kunna pussla ihop den gamla och se att det inte var något fel på den. Detta skulle jag göra minst fem veckor före mordet, helst längre.

Sedan skulle jag köpa en ny dator, och de enda sökningar polisen skulle hitta skulle vara typ "bibliotekets öppettider", "gudstjänster denna vecka", "hembygdsföreningar i Småland" "hur väver man vadmal?"
Hahaha. Men PM:s sökningar återskapades i molnet. Utan tillgång till mobilen fysiskt.
Citera
2018-03-14, 17:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hahaha. Men PM:s sökningar återskapades i molnet. Utan tillgång till mobilen fysiskt.

Hur länge kan det hänga kvar där, då? Bäst att hålla sig till en fast hårddisk med kabel, alltså.
Citera
2018-03-14, 17:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
I psykundersökningen ingår nog att diskutera med PM om hans sexvanor som polisen antagligen har fått fram genom intervjuer med personer i de miljöer han rörde sig och med hans olika sexpartners.
Men att vara svårt sexuellt avvikande i Danmark är väl inte det lättaste. Jag menar undantag det bestialiska mordet.
Citera
2018-03-14, 17:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Enl BTs live:

En mentalundersøgelse af Peter Madsen konstaterer, at Peter Madsen fremstår højst utroværdig. Samlet set fremstår han som pervers og svært seksuelt afvigende. Han er normalt begavet og ikke psykotisk. Undersøgelsen konkluderer, at han er "svært afvigende, med narcistiske og psykopatiske træk". Han beskrives som en patologisk løgner med en "glat og overfladisk charme". Han er følelseshæmmet, og udviser ifølge undersøgelsen "alvorlig mangel på empati, anger og skyldfølelse". Når hans afvigende personlighed sammenholdes med hans afvigende seksualitet, udgør Peter Madsen ifølge mentalundersøgelsen - såfremt han dømmes - en fare for andres liv, legeme og frihed.

Det var ju en rolig inskjuten bisats.
Om han döms är han farlig för andras liv, kropp och frihet (ungefär).
Med hypotesen att han på något konstigt sätt inte skulle blir dömd så är han alltså inte farlig.
Citera
2018-03-14, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Så han körde Google då?
Citera
2018-03-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En sak jag inte fattar förresten, och detta gäller inte bara M utan MASSOR av folk som åkt fast för olika brott de senaste åren, är att de lämnat så mycket skit i sina datorer och mobiler, trots att de borde VETA att polisen kommer att kolla dem.

Jag tänker, att om jag planerade ett brott, så skulle jag såklart räkna med att inte bli häktad. Men ändå vidta alla försiktighetsåtgärder, utifall att det skulle hända. Angående alla sökningar jag ville eller behövde göra på "så dödar du enklast din chef" och "hur man löser upp kroppar i syra", så skulle jag klara av dem i god tid och memorera informationen. Sedan skulle jag, efter att ha blåst ut datorn, plocka sönder den i småbitar, köra en metallsåg några gånger igenom själva minnet, och strö ut delarna i olika papperskorgar och sopstationer, eventuellt gräva ner någon del i skogen eller sänka i havet. För att inte behöva förklara varför jag köpte en ny dator - jag vill inte att polisen ska kunna pussla ihop den gamla och se att det inte var något fel på den. Detta skulle jag göra minst fem veckor före mordet, helst längre.

Sedan skulle jag köpa en ny dator, och de enda sökningar polisen skulle hitta skulle vara typ "bibliotekets öppettider", "gudstjänster denna vecka", "hembygdsföreningar i Småland" "hur väver man vadmal?"

Det här är ytterligare en bra iaktagelse du gjort. Hur kan det här fortgå så långt?

Kriminella verkar ju på något sätt vara efterblivna.

Kan detta innebära att PM var intelligent men inte kunnig inom ett visst område(IT)?

Gubben kunde bygga ubåtar, men kan inte ens hålla koll på vad som sparas i molnet.

Hans IQ kan vi nog dra ner till runt 80. PM porrsurfar alltså snuff-porr via google men förstår inte ens att det kan spåras.

Enkelt IQ-test. 1, a, 2 , b, 3, c. Vilken bokstav kommer efter 4: i, q, O eller d?
Citera
2018-03-14, 18:31
Medlem
Citat:
Jamen det är ju det jag menar, vi vet inte om även strumbyxor/hår låg under golvet iom att man tidigare sagt att trosorna låg i maskinrummet. Inget viktigt hursom, trosorna låg i alla fall under golvet.
Du har rätt. Man vet inte hur de orden ska tolkas. Men trosor hade han uppenbarligen gömt under en metallplatta i golvet iallafall.
Citera
2018-03-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hmmm, madsen har medgett att det var kims trosor. Så förutom att de har skador som kanske kan knytas till sticken i vagina bevisar detta att de gömts att han tagit av dem. Hur ska han förklara det?

Vi vet ju redan att han måste ha tagit av dem men att han erkänner att de är hennes måste väl vara en stor grej?
Vid "knivlekar"är det vanligt att underkläder skärs av. Jag tror inte underkläderna satt kvar till slutet.
Citera
2018-03-14, 18:47
Medlem
Citat:
Men hur menar du?

Et nyt foto viser størknet blod på en af gulvpladerne i messen, ligesom der blev fundet blod på toilettet. Under en gulvplade af metal fandt politiets teknikere et par sorte trusser med blondekant, der havde tilhørt Kim Wall. Der blev også fundet et par sorte strømpebukser. De var vendt på vrangen og havde flere skader."
live bt

"Da man løfter de metalplader, der udgør bunden i ubåden, finder teknikerne nogle sorte dametrusser. Ifølge anklageren har Peter Madsen erkendt, at det er Kim Walls trusser.
- Trusserne har flere skader, konstaterer anklageren.
Derudover finder man også nogle sorte strømpebukser, som er vendt på vrangen, og hårtotter, der fremstår afskåret eller klippet, oplyser anklageren."

live eb

Det står INTE exakt var man funnit strumpbyxorna, Det står "Der blev også fundet..", "Derudover finder man også..." så det går bra ihop med referatet från den 5/9:

Oplæsningen af obduktionserklæringen er slut. Anklageren dokumenterer nu, hvor der er fundet Kim Walls blod i ubåden. Det er blandt andet i messen, hvor der er fundet størknet blod. Der er også fundet strømpebukser og en kontaktlinse, der hvor Peter Madsen har forklaret, at Kim Wall lå død. Der er fundet størknet blod og hår i badrummet. I maskinrummet er der fundet Kim Walls trusser.

Enda slutsatsen jag kan dra är att trosorna låg gömda under golvet.

Kan inte tänka mig att det går att beställa ljudinspelning men du får väl kolla i Retsplejeloven själv.
Det som det talas om nu är ett par svarta strumpbyxor/leggings. Tydligen bar hon ett par sådana under sina vita bomullsleggings. Det var väl enbart de vita leggingsbrallorna som det talats om tidigare+en sko och en kontaktlins. De svarta har det aldrig tidigare talats om vad jag vet.
Citera
2018-03-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Om vi bortser från den japanska turisten som hittades i bitar när PM var 15-16 år gammal, finns det några andra potentiella mord eller försvinnanden de senaste 2-3 åren som på allvar, inte bara spekulation, har variabler som ev, skulle kunna kopplas till PM som gärningsman?
Det finns fem ouppklarade mord 89/90 ,varav två skulle kunna passa in på PM. Men polisen har inte fått någon DNA-träff på Madsen hitintills.
Citera
2018-03-14, 19:09
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det finns fem ouppklarade mord 89/90 ,varav två skulle kunna passa in på PM. Men polisen har inte fått någon DNA-träff på Madsen hitintills.

Visste man ens vad DNA var för något i 89/90?
Citera
2018-03-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golv-Lars
Det här är ytterligare en bra iaktagelse du gjort. Hur kan det här fortgå så långt?

Kriminella verkar ju på något sätt vara efterblivna.

Kan detta innebära att PM var intelligent men inte kunnig inom ett visst område(IT)?

Gubben kunde bygga ubåtar, men kan inte ens hålla koll på vad som sparas i molnet.

Hans IQ kan vi nog dra ner till runt 80. PM porrsurfar alltså snuff-porr via google men förstår inte ens att det kan spåras.

Enkelt IQ-test. 1, a, 2 , b, 3, c. Vilken bokstav kommer efter 4: i, q, O eller d?
Det kan också tyda på att PM inte planerade ett mord just då. Det kanske var en impulsiv idé han fick helt plötsligt när han kontaktade KiM. Helt plötsligt var det,-Nu eller aldrig! Enligt vad som kommit fram i RPU så är Madsen begåvad. Och enligt åklagaren -uppenbarligen intelligent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in