Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-13, 15:25
  #6265
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Ikväll blir det sista programmet någonsin

https://www.expressen.se/noje/leif-g...et-lagger-ner/

Måste säga att det är förvånande. Konstant höga tittarsiffror.

Passar inte in i agendan för SVT.
Citera
2018-03-13, 15:29
  #6266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Passar inte in i agendan för SVT.

Exakt det som detta handlar om.
Citera
2018-03-13, 15:31
  #6267
Medlem
Schweinmunds avatar
Gubben är gammal, han har tappat sin precision och slagkraftighet han hade förr. Han har haft flera sakfel bl.a. i en Kalmartopsing nyligen. Det känns som att det är helt på tiden

Dessutom är formatet byggt på ett sätt att den fokuserar på historiska brott. Det kanske inte går att göra hur många program om Palmemordet som helst?
Citera
2018-03-13, 15:41
  #6268
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Gubben är gammal, han har tappat sin precision och slagkraftighet han hade förr. Han har haft flera sakfel bl.a. i en Kalmartopsing nyligen. Det känns som att det är helt på tiden

Dessutom är formatet byggt på ett sätt att den fokuserar på historiska brott. Det kanske inte går att göra hur många program om Palmemordet som helst?

Jag misstänker att SVT hellre vill ha något glatt trams istället för att ett program om brott som då fokuserar på något negativt som har hänt. Det blåser ju "starka högervindar" i Europa och SVT vill ju självklart inte bidra till det.¨

Det kommer nog komma ersättas av något program med nån fd programledare för melodifestivalen.
Citera
2018-03-13, 15:42
  #6269
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Det var på tiden faktiskt. Programmet har börjat bli tjatigt och en excentrisk mumlande mysfarbror räcker inte hela vägen 2018.

Jag efterlyser ett brottsprpgram med fördjupningar om orsaker till brottslighet, där riktiga forskare och samhällsdebattörer från vår tid får komma till tals.

Revolver-Harry, könsstereotypa klichéer och tvärsäkra uttalanden från GW kan de flesta yngre nog klara sig utan. Men visst har en vant sig vid radarparet. Jag hoppas att Camilla nu kan få ta större plats i nytt program och inte bara behöver svassa runt och agera uppläggare för han som mansplainar.
Citera
2018-03-13, 15:43
  #6270
Medlem
Märklig timing på detta besked. SVT kommer aldrig att erkänna det, men alla med en halv hjärna förstår varför detta sker nu. Jag hoppas att GW lockas att fortsätta med ett liknande format på annan plattform för trots åldern och så där så tycker jag att han har unik kompetens. Dessutom är han fortfarande rolig.

Hans "jag får inte lov att kommentera" är nog ganska så talande för situationen.
Citera
2018-03-13, 15:44
  #6271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det var på tiden faktiskt. Programmet har börjat bli tjatigt och en excentrisk mumlande mysfarbror räcker inte hela vägen 2018.

Jag efterlyser ett brottsprpgram med fördjupningar om orsaker till brottslighet, där riktiga forskare och samhällsdebattörer från vår tid får komma till tals.

Revolver-Harry, könsstereotypa klichéer och tvärsäkra uttalanden från GW kan de flesta yngre nog klara sig utan. Men visst har en vant sig vid radarparet. Jag hoppas att Camilla nu kan få ta större plats i nytt program och inte bara behöver svassa runt och agera uppläggare för han som mansplainar.

Precis. In med ett gäng vänsterfeminister med rosa fitthattar så det blir lite ordning på programmet.
Citera
2018-03-13, 15:44
  #6272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Ikväll blir det sista programmet någonsin

https://www.expressen.se/noje/leif-g...et-lagger-ner/

Måste säga att det är förvånande. Konstant höga tittarsiffror.

Vad förväntar du dig, det är ju valår 😉.
__________________
Senast redigerad av bubbbles 2018-03-13 kl. 15:47.
Citera
2018-03-13, 15:49
  #6273
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Vad förväntar du dig, det är ju valår 😉.

Han kanske gör program på tv4
Citera
2018-03-13, 15:51
  #6274
Medlem
Igni-ferroques avatar
Mycket tråkigt. Det är bra med en röst som är kunnig men framförallt oberoende.

Om det är SVT som väljer den här utvecklingen så anar jag verkligen ugglor i mossen, det här programmet är ett flaggskepp som drar mycket tittare.

Ser med spänning fram emot att få veta mer.
Citera
2018-03-13, 15:51
  #6275
Medlem
För er som tror det har med valet att göra så noterar detta:
Att det är säsongsavslutningen, avsnitt 10. Så säsongen har inte blivit förkortad.
De har helt enkelt inte valt att köra en säsong till.
Historiskt sett så skulle nästa säsong ha startat i oktober. De kör inga nya program från mars till oktober senaste åren.
Så en ny säsong hade inte startat förrän efter valet hur som helst.
Citera
2018-03-13, 15:52
  #6276
Medlem
ETA2824-2s avatar
De har ju sagt flera gånger att "denna säsong blir den sista", återstår att se om det stämmer den här gången. Kanske bara är en förhandlingstaktik från Leif?
__________________
Senast redigerad av ETA2824-2 2018-03-13 kl. 15:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback