2018-03-09, 23:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Fruktansvärt

Antar att hon var fastbunden då ?

Ja. Fruktansvärt och ofattbart, svårt att ta in.
Citera
2018-03-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja visst. Men han har inte genomgått utbildningarna, utan avslutat dom när HAN tyckte han lärt sig nog.

Det är en icke oväsentlig skillnad där. En student är inte den som avgör om den visat prov på nödvändig kunskap. Det gör examinatorn.

Har du totalt blivit Merwinna?
Vad i hela friden menar du? Att vara saklig och objektiv? Att hålla sig till sanningen/fakta? Jag har märkt att du är väldigt förtjust i att vinkla sanningen samt ljuga om PM . Jag tycker att det är fel att ljuga både om mordoffer och mördare. Amatörmässigt att ljuga om den åtalade. Sanningen/bevis är väl illa nog än att snacka skit också. Dessutom kan man missa något viktigt om man vilseleder med lögner.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-10 kl. 00:08.
Citera
2018-03-09, 23:58
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kontussioner, blåmärken kanske?

Skador?
Citera
2018-03-09, 23:59
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men det är också det som blir en del av hans fall att låta honom pladdra och släppa loss.
Just precis.
Citera
2018-03-10, 00:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Krantz är på video, bara att lyssna av.

CO binds i hög halt till hemogobin -> blockerar syre ->inre kvävning = förgiftning. (syrabas)
Däremot syns dieselgaspartiklar i lungorna vid en obduktion.
Hur Madsen än svamlar så biter han sig i arslet är sensmoralen.
Sen avrundar han med den givna följdfrågan: Varför dog eller förgiftades inte PM själv.
Det förklarade han väl med att han inte var där nere?
Citera
2018-03-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad i hela friden menar du? Att vara saklig och objektiv? Att hålla sig till sanningen/fakta? Jag har märkt att du är väldigt förtjust i att vinkla sanningen samt ljuga om PM . Jag tycker att det är fel att ljuga både om mordoffer och mördare. Amatörmässigt att ljuga om den åtalade. Sanningen är väl illa nog än att snacka skit också. Dessutom kan man missa något viktigt om man vilseleder med lögner.

Nja. Jag bekräftar samma fakta som du. Han har inte avslutat utbildningarna. Du tolkar det i positiva tongångar.

Jag ser det mer som ett känt inslag hos en person med just de drag som Madsen har. Det ger snarast negativa tongångar.

Han är en svårt störd person.
Citera
2018-03-10, 00:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det förklarade han väl med att han inte var där nere?
Ja så var det visst... Han vädrade väl ur hela ubåten så det luktade sommarbris och sen dök han ner och styckade.
Med vetskap om att Nautilus var dysfunktionell, att en kvinna nyss dött, så var all oro som bortblåst: Madsen somnade tryggt.
Citera
2018-03-10, 00:22
Medlem
Citat:
Nja. Jag bekräftar samma fakta som du. Han har inte avslutat utbildningarna. Du tolkar det i positiva tongångar.

Jag ser det mer som ett känt inslag hos en person med just de drag som Madsen har. Det ger snarast negativa tongångar.

Han är en svårt störd person.
Korrekt. Det är en svårt störd person. Men du slarvar ofta med fakta. Och tolkar efter din stereotyppsykopat tjecklista alltid. Som igår tex.angående att Åklagaren läste högt något PM skrivit privat i brev till en vän.

Fakta: Madsen var bara intresserad av kunskap han hade behov av. Hans dröm sedan 10 års ålder var att
bygga en raket och själv flyga ut i rymden. Han tog studenten för att komma in på högskolan (Så han kan nog om han måste). Men avsluta ingenjörsutbildningen/svetskursen. För att BLI ingenjör eller svetsare var inte hans ambition. Hur kan du få det till att jag tolkar det positivt??? Om hans ambition varit att utbilda sig till svetsare så var det naturligtvis ett misslyckande att hoppa av. Men var det PMs ambition att arbeta som svetsare??? Kan du ärligt påstå det? Att hans dröm sedan 10 års ålder var att ha en svetsfirma?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-10 kl. 00:26.
Citera
2018-03-10, 00:24
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja så var det visst... Han vädrade väl ur hela ubåten så det luktade sommarbris och sen dök han ner och styckade.
Med vetskap om att Nautilus var dysfunktionell, att en kvinna nyss dött, så var all oro som bortblåst: Madsen somnade tryggt.

Fy fan, hur galet det här fallet har blivit. Det överträffar all känd fiction.
Citera
2018-03-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Skador?

Kontussioner är i.a.f blåmärken och småsår. Kanske det är samma som laessioner?
Citera
2018-03-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Korrekt. Det är en svårt störd person. Men du slarvar ofta med fakta. Och tolkar efter din stereotyppsykopat tjecklista alltid.
Som igår tex.angående att Åklagaren läste högt något PM skrivit privat i brev till en vän.

Fakta: Madsen var bara intresserad av kunskap han hade behov av. Hans dröm sedan 10 års ålder var att
bygga en raket och själv flyga ut i rymden. Han tog studenten för att komma in på högskolan (Så han kan nog om han måste). Men avsluta ingenjörsutbildningen/svetskursen för att BLI ingenjör eller svetsare var inte hans ambition. Hur kan du få det till att jag tolkar det positivt??? Om hans ambition varit att utbilda sig till svetsare så var det naturligtvis ett misslyckande att hoppa av. Men var det PMs ambition att arbeta som svetsare??? Kan du ärligt påstå det? Att hans dröm sedan 10 års ålder var att ha en svetsfirma?

Det som förvånar mig storligen är hur du så väl vet vilka ambitioner Madsen hade i sitt liv.

Hur vet du det med så stor säkerhet?

Jag har, inte uttalat mig om hans ambitioner alls, bara påpekat att det inte är eleven/studenten som avgör kunskapen utan examinatorn.

Det är fakta.
Citera
2018-03-10, 00:32
Medlem
DominantCs avatar
Citat:
Eftersom Madsens intresse var tortyr och grovt sexuellt våld, tror jag strypning inte var hans första val.

Om jag fattat rätt fanns, utöver dekapiteringsskadorna vid halsregionen, även ytterligare skador ovan öronhöjd (11 st).

Madsen verkar gått "all in".

Detta om ytterligare skador ovan öronhöjd var nytt för mig. Vet du var det finns en källa på det? Ber om ursäkt om det postats redan, har tyvärr inte haft tid att följa hela tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in