2018-03-10, 00:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Fy fan, hur galet det här fallet har blivit. Det överträffar all känd fiction.
Hahahaha, ursäkta jag skrattar. Igår gapade jag mest över hans horribla svammel i kombination med de fruktansvärda detaljer som delgavs (mådde illa av Kims sms) - idag när det lagt sig så är det på ett sätt fascinerande.
Alltså hur har han tänkt sig ett händelseförlopp i det han beskriver?
Han är uppenbart omipotent. Hur i hela friden kan man hamna i nåt så enormt självbedrägeri? Han tycks verkligen tro att det han levererar låter trovärdigt från allt mellan att vara medium till att han tittar på halshuggning för att han lider med offret.
Citera
2018-03-10, 00:42
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilken högskoleutbildning pratar du om? Han avslutade inte ens svetskursen. Madsen är inte en kille/gubbe med lite impulskontroll. Han har riktigt allvarliga problem.

Han viste vad han gjorde, han var ju snudd på raketforskare. Otroligt hur ni vurmar för honom. Han hade planerat detta o letat på nätet etc. Han förtjänar ingen sympati. Noll människovärde. Men visst låt han flytta in vid er kåk sen då om han ba ska ha 16 år etc.
Citera
2018-03-10, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DominantC
Detta om ytterligare skador ovan öronhöjd var nytt för mig. Vet du var det finns en källa på det? Ber om ursäkt om det postats redan, har tyvärr inte haft tid att följa hela tråden.

Jag blev förvånad själv också. Tydligen bt.dk som meddelat det.

Läs också detta.

https://www.bt.dk/krimi/professor-i-psykologi-om-peter-madsens-sind-det-er-det-skrappeste-jeg-har-set
Citera
2018-03-10, 00:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DominantC
Detta om ytterligare skador ovan öronhöjd var nytt för mig. Vet du var det finns en källa på det? Ber om ursäkt om det postats redan, har tyvärr inte haft tid att följa hela tråden.
Det här citerade jag igår om huvudet - kanske det ni menar?

Ved undersøgelsen af det fundne hoved af Kim Wall blev der ikke fundet spor af kraniebrud, som Peter Madsen havde påstået. Derimod blev der fundet 11 stik- og snitlæsioner samt hudafskrabninger, der muligvis kan være foreneligt med, at hovedet har været bundet eller fikseret, oplyser anklageren.
live bt
Citera
2018-03-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Han viste vad han gjorde, han var ju snudd på raketforskare. Otroligt hur ni vurmar för honom. Han hade planerat detta o letat på nätet etc. Han förtjänar ingen sympati. Noll människovärde. Men visst låt han flytta in vid er kåk sen då om han ba ska ha 16 år etc.

Jag är helt ening med dig. Han skall vara inlåst. För alltid.
Citera
2018-03-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja. Fruktansvärt och ofattbart, svårt att ta in.

Ba tänker hur jag själv skulle reagerat. Som sadist lär man ju få bända upp benen med kedjor el dyl för offret lär ju göra allt som står i dess makt för att dra igen o spraka etc. Kanske han drog en utslagnings-spruta innan typ?
Citera
2018-03-10, 00:49
Medlem
Citat:
Det som förvånar mig storligen är hur du så väl vet vilka ambitioner Madsen hade i sitt liv.

Hur vet du det med så stor säkerhet?

Jag har, inte uttalat mig om hans ambitioner alls, bara påpekat att det inte är eleven/studenten som avgör kunskapen utan examinatorn.

Det är fakta.
Det fetade: Har Madsen påstått att han är utbildad Ingengör eller utbildad Svetsare? Nej,det har han inte. Så vad du menar med detta förstår jag inte? Relevans för din barnsliga antydan om att jag skulle lida av H.fili. (Du kanske ska slå upp ordet Objektiv,betydelse).

Är du så dåligt påläst om Madsen så att du inte vet att hans stora ambition samt livsdröm sedan 10 års ålder var att bygga en egen raket och ge sig ut rymden????
Och att det var just den drömmen som han började inse att han kanske aldrig skulle nå.
PMs stora livskris efter 36 års strävan och drömmar. Hur har du kunnat missa det?
Citera
2018-03-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Vad är fel på det? Har ni inte fria val och rätt att demonstrera i Sverige ? Du framstår som lite omogen.
Aha å du är inte ett dugg naiv. Det farliga är när flumtomtar som du får makt. "Inte ska man ge sig på trasiga människor som redan har det svårt" etc. Ta reva som exempel, står där o vurmar för skummisar. Men kom inte o gråt när dina anhöriga blivit mosade av en bil el dyl.

Om det var din dotter som blivit knivknullad till döds hade du vurmat för att han inte skulle ha livstid (el få isolerings cell mm) då också osv osv? För du är väl ingen hycklare herr rödbeta ?
Citera
2018-03-10, 00:56
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha, ursäkta jag skrattar. Igår gapade jag mest över hans horribla svammel i kombination med de fruktansvärda detaljer som delgavs (mådde illa av Kims sms) - idag när det lagt sig så är det på ett sätt fascinerande.
Alltså hur har han tänkt sig ett händelseförlopp i det han beskriver?
Han är uppenbart omipotent. Hur i hela friden kan man hamna i nåt så enormt självbedrägeri? Han tycks verkligen tro att det han levererar låter trovärdigt från allt mellan att vara medium till att han tittar på halshuggning för att han lider med offret.

Altså, jag skrattar själv här jag sitter. Hur tror han det här ska hålla? Och så blir han passiv aggressiv när åklagaren ställer frågor om hur det hela hänger ihop. Jag fattar inte hur han hållit sig utanför nån form av anstalt fram tills nu.
Citera
2018-03-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det fetade: Har Madsen påstått att han är utbildad Ingengör eller utbildad Svetsare? Nej,det har han inte. Så vad du menar med detta förstår jag inte? Relevans för din barnsliga antydan om att jag skulle lida av H.fili. (Du kanske ska slå upp ordet Objektiv,betydelse).

Är du så dåligt påläst om Madsen så att du inte vet att hans stora ambition samt livsdröm sedan 10 års ålder var att bygga en egen raket och ge sig ut rymden????
Och att det var just den drömmen som han började inse att han kanske aldrig skulle nå.
PMs stora livskris efter 36 års strävan och drömmar. Hur har du kunnat missa det?

Jag har INTE fördjupat mig i Madsens liv. Aldrig hört talats om honom. Någonsin.

Nu vet jag däremot betydligt mer om honom. Mer torde det bli.
Citera
2018-03-10, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Va det den bästa sekten du kunde komma på? Snarare du som vill hjälpa alla stackars asylmuslimer(där IS finns) osv. Men om han inte ska ha livstid då är det väl ok att just din dotter el kvinnlig anhörig får honom som granne?
Jag diskuterade dödsstraff. Våldsbrott och mord. Har jag sagt något om fängsligt förvar? Vad PM än döms till så är det nog någon slags förvaring, kanske livet ut. Han är en farlig person som är så oberäknelig att han nog inte ens kan beräkna sitt eget handlande tror jag.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-10 kl. 01:19.
Citera
2018-03-10, 01:09
Medlem
Citat:
Jag har INTE fördjupat mig i Madsens liv. Aldrig hört talats om honom. Någonsin.

Nu vet jag däremot betydligt mer om honom. Mer torde det bli.
Det var ju ett seriöst svar från en fullvuxen människa. Jag trodde faktiskt att du hade skickat efter Djursings biografi och läst den. (?)
Och en väldigt fruktlös konversation när du inte svarar på frågor.
Men du kände kanske bara för att komma med en elak ,oseriös pik. Som du sedan inte vill ta ansvar för.
Men jag vill gärna ha en förklaring vad du grundar det på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in