2018-03-08, 11:28
  #1729
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nej, det har ingen sagt. Vad som har sagts är kristallklart för alla läskunniga, en talang som verkar vara sällsynt bland feminister.

Det som sades var bl.a att vi som försvarade några satsningar på små flickors skolgång i u-länder jämfördes med rasbiologer och fascister, och så var det visst nåt med gaskamrar och att strunta i pojkar. De flesta skulle kalla sånt vidrigt, eller gäller det inte antifeminister?
Citera
2018-03-08, 11:40
  #1730
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket

Vad gör feminister för de hederförtryckta kvinnorna i förorten?
...
Vad gör feministerna för de gruppvåldtagna?

För lite. Men vad gäller hedersförtryck tycker jag att det lyfts fram lite mer på senare år.
Feminister skiljer sig inte mycket från övriga, utan det blir lite etnocentriskt. Man upptas mest av frågor som berör de man identifierar sig mest med.
Vad gör någon för dessa problem?

Citat:
Vad gör feministerna för män samtidigt som de är helt övertygade om att feminism står för jämställdhet?

Antagligen också för lite, feminism handlar ju I stort sett om kvinnors rättigheter och möjligheter, och eftersom de överlag ansetts vara underordnade männens så har kampen för kvinnors rättigheter varit en kamp för jämställdhet.
Vad gör någon annan för män? Det borde väl finnas stort utrymme för "maskulinister" när män tycks vara så väldigt förfördelade?
Citera
2018-03-08, 12:25
  #1731
Medlem
stone_sleepers avatar
Klart han har fel om allt, dessa studenter är inte alls hjärntvättade.... Inte alls! Helt normalt beteende detta.
(COMPILATION) MADNESS during Jordan Peterson event at QUEEN'S UNIVERSITY
https://www.youtube.com/watch?v=26xfc53XfCA&


Tycker ni deras professorer (sektledare) gör ett bra jobb? In kommer unga människor törstiga på kunskap, ut kommer idioter, arga på allt och alla, som ser mikroaggressioner överallt. Tror ni de kommer ha ett bra, produktivt och lycklig liv?
__________________
Senast redigerad av stone_sleeper 2018-03-08 kl. 12:34.
Citera
2018-03-08, 12:44
  #1732
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Det som sades var bl.a att vi som försvarade några satsningar på små flickors skolgång i u-länder jämfördes med rasbiologer och fascister, och så var det visst nåt med gaskamrar och att strunta i pojkar. De flesta skulle kalla sånt vidrigt, eller gäller det inte antifeminister?
Det som sades var att ni som försvarar att man skiter i problem om inte problemen drabbar folk med rätt gener är rasbiologer och fascister.

Folk som tex propagerar för att man ska satsa särskilt på vitas problem och skita i allt som drabbas svarta. Folk som vill satsa pengar på att ge vita stöd för att lära sig spela basket, men tycker att svarta som blir mördade får skylla sig själva, särskilt om det var en annan svart som sköt. Då påstår man att det beror på den toxiska svarta hegemonin eller nåt annat korkat.

Eller folk som kallar judar för slem och värdelösa varelser, propagerar för att judar ska omskolas och att man ska kvotera in icke-judar på höga positioner.

Vi har redan haft den här diskussionen: (FB) Varför är länder med många vita män mest jämställda?
Citera
2018-03-08, 12:49
  #1733
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Ja herregud. Du lever uppenbart i en alternativ verklighet.
Visst ja, jag glömde traumat att de får mensen också.
Nu även som konst i tunnelbanan (tm)
Citera
2018-03-08, 13:41
  #1734
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Nu först fattar jag varför en del av er tjatar om soyboys Just som man trodde att man hört allt, då är det dags för soja.
Kan inte nån tipsa Jordan Peterson om det också?

Själv noterar jag i din länk bl.a att inga skadliga effekter noterats pga soja i mjölkersättning, att effekterna på män konstaterades vid extrema doser om över 3 liter per dag och att allätare får i sig mer östrogen av båda typer än vad vegetarianer gör.
När vi är klara med den teorin återstår att ta reda på om det är testosteronet eller östrogenet som får oss att utföra irrationella och ibland våldsamma handlingar.
Sojapojkar har en överrepresentation vid vissa typer av brott. Östrogenet kan ha den effekten på sojapojkar. Tes (tm)
Det kan naturligtvis vara vanligt mindervärdeskomplex också, men en undersökning av läget borde testa även mot denna parameter.
Citera
2018-03-08, 14:09
  #1735
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
För lite. Men vad gäller hedersförtryck tycker jag att det lyfts fram lite mer på senare år.
Tycker? Ayaan Hirsi Ali, Amineh Kakabaveh, Nyamko Sabuni, Sakine Madon, Sara Mohammad och många många fler har sagt detta hela tiden och från morgon till kväll. En del av dem har till och med gjort det till en politisk karriär. Helt utan intryck på den svenska modellen av radikalfeministisk hegemoni. De har alla stått i vägen för feminismens "rätt" till egen makt och pengar. Hela feminismens mål, förutom de radikalaste idealisterna som också vill ha total kvinnodominans med männen som en andra klassens medborgare med endast ett syfte. Att tjäna kvinnan.
De här kvinnorna är de som misslyckats, med inte bara pojkvänner, utan även med hund.

Varje S-kvinna som fått makt den senare tiden har lovat åtgärder och resurser för att åtgärda feministers krav, men det har aldrig räckt och glöm för all del inte bort att ett samhälle består av något mer än skrikande feminister dygnet runt. Inte ens Regnér pallar med dem längre. Ulla Anderssom fick kramp i hjärnan och Gudrun pissade på sig på en biograf när hon stod i främsta ledet. Nu får hon beställa tid hos SVT/SR när hon vill kunggöra något viktigt från Feministfronten", lansera en ny kampanj eller partiledare. Då har hon, SVT1 och 2, TV4 och femman helt till sitt förfogande. Fast hon inte har någon plats i regeringen. Får vi anta att hon är rätt sorts kommunist och därför "ska få ha" en egen "redline" i huset?
Citat:
Feminister skiljer sig inte mycket från övriga, utan det blir lite etnocentriskt. Man upptas mest av frågor som berör de man identifierar sig mest med.
Vad gör någon för dessa problem?
Det är väldigt många lager av lögner i den här härvan, så inte ens den som förstått hur det ser ut klarar det själv, men vi börjar här:
Feminismen är cancer och den förgiftar inte bara den ena sidan av brunnen. Både män och kvinnor drabbas av det, men det värsta är att det brutna förtroendet mellan kommer ta väldigt lång tid att reparera. Du vet att en svensk inte glömmer så lätt va?
Det kan vara livslånga fejder och det är inte ens ovanligt att de förs vidare till nästa generation, så för dig och mig kan det redan vara irreparabla skador.
Vem är det då som drar nytta av detta?
Är det samma sociopater och narcissister som man förr spärrade in på mentalsjukhus, för att de var för farliga att ha lösa ute?
Du kan väl lyssna lite på dem, medan de pratar eller svarar på relevanta frågor.
Vad svarar de på mothugg?
Full frontal attack?
Citat:
Antagligen också för lite, feminism handlar ju I stort sett om kvinnors rättigheter och möjligheter, och eftersom de överlag ansetts vara underordnade männens så har kampen för kvinnors rättigheter varit en kamp för jämställdhet.
Så, vad är det för rättigheter vi pratar om? "de överlag ansetts" är en subjektiv bedömning som ingen riktigt kunnat visa ännu. Tror du inte jag frågat om detta dagligen?
Citat:
Vad gör någon annan för män? Det borde väl finnas stort utrymme för "maskulinister" när män tycks vara så väldigt förfördelade?
De som försökt har fått lägga ner pga hatkampanjer och direkta mordhot. Exempel Pär Ström, kom jag på direkt på rak arm.
Men det kommer. Nätverken håller på att byggas medan vi diskuterar. Bard håller på på sitt håll, Ivar Arpi kör järnet, Weidmo-Uwell likaså, men även Katerina Janousch och många många fler har börjat vakna upp i den verklighet som SVT/SR försökt gömma för oss i över 40 år nu. Nu, när Jordan Peterson står upp för det fria ordet och den fria marknadsplatsen av idéer så har till och med svenska filosofer förstått att det är här deras existens i debatten börjar nå den kritiska punkten. Idehistoriker, evolutionsbiologer och andra som upplever att de kan ha förts bakom ljuset och utnyttjats i vad de trodde var, den goda kampen kommer självklart att haka på.
Och med dem kommer satirikerna som just nu inte vågar kritisera den svenska doktrinen "kritisera aldrig den svenska feminismen" våga ta ton igen.
Nästa generatiohn kommer få göra upp med vår feminism, precis som Monty Python gjorde med religionen på sin tid, eller för den delen Voltraire med sin samtid eller nära historia.

Mediokra offerkoftor kommer ganska snart gå ur mode.
Vilken sida tänker du stå på?
Sanningens?
Och har du avslöjats med en lögn och ett svek mot dina medmänniskor för eget syfte?
Det kommer en nota, var så säker.
Citera
2018-03-09, 15:39
  #1736
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
inhemska produktionen lär inte föda många.
I vanlig ordning så har feministisk politik inte riktigt tänkt igenom helhets konceptet.
Vad är meningen att utveckla en militär om vi ändå svälter ihjäl på en månad för att vi alla äter importerade sojabönor större delen av året och har ingen inhemsk matproduktion.
Och så frågar man sig, vad kan ett kallt land som Sverige producera som kan föda 10 milj människor.

Svenska regeringar har i årtionden fört en lantbruksfientlig politik som lett till detta. Inte ens det gick att skylla på feminismen. Som övriga nordiska länder kunde Sverige vara självförsörjande på kött, mjölk, spannmål och ägg.
Citera
2018-03-09, 23:54
  #1737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Svenska regeringar har i årtionden fört en lantbruksfientlig politik som lett till detta. Inte ens det gick att skylla på feminismen. Som övriga nordiska länder kunde Sverige vara självförsörjande på kött, mjölk, spannmål och ägg.

EU styr jordbrukspolitiken utan att feminismen kritiserar denna.
Tja och i dag har vi världens första feministiska regering som tänkt införa allmän värnplikt igen.
EU har fört en politik som inte gynnat svenskt jordbruk, men feminismen har inte försökt förbättrat den situationen för det skulle innebära köttproduktion som vårt nordliga land är bäst lämpat för.
Gnälla på andra som gör fel går bra men skapa lösningar det är något annat, inget jag ser feminister gör.
Se så, visa på något kreativt feminismen gör i denna fråga.
Citera
2018-03-10, 00:22
  #1738
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
EU styr jordbrukspolitiken utan att feminismen kritiserar denna.
Tja och i dag har vi världens första feministiska regering som tänkt införa allmän värnplikt igen.
EU har fört en politik som inte gynnat svenskt jordbruk, men feminismen har inte försökt förbättrat den situationen för det skulle innebära köttproduktion som vårt nordliga land är bäst lämpat för.
Gnälla på andra som gör fel går bra men skapa lösningar det är något annat, inget jag ser feminister gör.
Se så, visa på något kreativt feminismen gör i denna fråga.

EU betalar en del stöd direkt, andra bidrag får länderna dela ut nationellt med kommissionens medgivande. Se t.ex på Finland som har ungefär samma klimatmässiga förutsättningar, norr om typ Sthlm då.
De flesta andra länder har försökt bromsa nedskärningar av stöd och få egna särlösningar. Svenska regeringar har hört till de som drivit på nedskärningar och gett så lite nationellt stöd åt lantbrukarna som möjligt.
Den troligaste förklaringen är väl att både sossarna och moderaterna i princip är emot ekonomiskt stöd till lantbruk.

Vet inte varför vi diskuterar det i denna tråd, och vet heller inte vad och varför just feminister skulle behöva göra något. Det finns väl andra en bara feminister som kan göra nåt också?
Citera
2018-03-10, 08:06
  #1739
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
antbruk.

Vet inte varför vi diskuterar det i denna tråd, och vet heller inte vad och varför just feminister skulle behöva göra något. Det finns väl andra en bara feminister som kan göra nåt också?

Vi har ju en Feministisk Regering vid makten , eller hur ?
Citera
2018-03-10, 16:13
  #1740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
EU betalar en del stöd direkt, andra bidrag får länderna dela ut nationellt med kommissionens medgivande. Se t.ex på Finland som har ungefär samma klimatmässiga förutsättningar, norr om typ Sthlm då.
De flesta andra länder har försökt bromsa nedskärningar av stöd och få egna särlösningar. Svenska regeringar har hört till de som drivit på nedskärningar och gett så lite nationellt stöd åt lantbrukarna som möjligt.
Den troligaste förklaringen är väl att både sossarna och moderaterna i princip är emot ekonomiskt stöd till lantbruk.

Vet inte varför vi diskuterar det i denna tråd, och vet heller inte vad och varför just feminister skulle behöva göra något. Det finns väl andra en bara feminister som kan göra nåt också?
Feminister med världens första feministiska regering driver politiken i den riktningen.
Oavsett vad så visar det på en oförmåga att se en helhetsbild av samhället, något jag förknippar som synonymt med feminism i dess helhet.
Kritisera köttätande vita män går bra för att hen tror att det är bra för miljön och det är gött att kritisera patriarkatet = vita män, men sen slutar tanken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in