2018-03-07, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Alltid en liten blidkning som betyder nada i slutet av feminisminsmorda inlägg. Man ser det då och då.

Här ser jag för mitt inre hur självmordsbenägna Eskil som felaktivt blivit fråntagen både hus och barn plötsligt lyser upp som om han vunnit högsta vinsten på lotto. Nu skall livet bli rättvist!
Äntligen skall det forskas kring maskulinitetsnormer och pojkars ställning i patriarkala hegemonier!

Det är när man läser sådana här inlägg man på djupet känner hur feminismen tar tag i de riktiga problemen i samhället!
Citera
2018-03-07, 10:53
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
En liten läpparna bekännelse, troligen bara för att testa ett nytt läppstift.
Skulle se ut det, med feminister som på riktigt ville göra nåt för män.

Vad menar du? Det finns väl massor att göra för män? Att jag nämnde maskulinitet och pojkar beror på att vi diskuterade feminism och patriarkat.
Läppstift? Kvinnor lärt sig att gnälla... Du kan inte ens försöka dölja ditt kvinnoförakt, eller hur?
Citera
2018-03-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Är detta tecken på matriarkat menar du?
Nu diskuteras ju de här sakerna i ca varannan tråd och mycket nytt lär inte tillföras här.
Några av punkterna är åtgärder som vidtagits för att jämna ut skillnader mellan kön.
När det gäller cancervård ska det naturligtvis inte få finnas skillnader.
En majoritet i Sveriges lagstiftande församling är fortfarande män, så jag har svårt att se något matriarkat som en orsak.

Dina dödlighetssiffror är lite mer problematiska. Det är omöjligt att definiera hur många som dör i onödan och hur många som gör det pga kön. Lungcancer är den form som flest dör i och där har männen dominerat och nu har andelen kvinnor ökat i ett par decennier. Individen väljer om hen ska röka eller inte. Samtidigt visar statistiken på ett strukturellt fenomen. Är det någons fel? Dör de I onödan?

Det sägs ofta att kvinnor väljer låglöneyrken, väljer män farliga yrken? Även där ser vi ett strukturellt fenomen, något som förenar män och som förenar kvinnor i sina yrkesval. Rationellt övervägda val, ideologier och kulturella förväntningar eller biologi? Skulle ingen dö på jobbet om det gjordes ännu mer satsningar på säkerhet i landet med ett av världens bästa arbetarskydd? Eller beror en stor del av olyckorna på fusk mot befintliga åtgärder?

Begår dessa män självmord för att de saknar möjlighet till hjälp, för att de inte söker sig till hjälp eller för att det ligger nåt i den maskulina normen eller mentaliteten som får dem att välja denna utväg?

Hur många människor dör i onödan överhuvudtaget? Kan vi uppnå ett samhälle där ingen dör av annat än hög ålder?

Kontentan av dessa frågor är endast att 5000 män som dör i onödan bara för att de är män är en högst svajig beräkning och delvis en logisk kullerbytta.

Men jag är helt för satsningar som riktar sig till män också, och inte minst forskning kring maskulinitetsnormer och pojkars ställning i patriarkala hegemonier.
Vad säjs om Världens första feministiska regering.
Har alltid trott att en regering skall representera allas intressen i landet, män som kvinnor, barn, gamla o sjuka och alla är lika.
Men att gå ut med detta på det sätt som nuvarande har visar på att de i huvudsak är intresserade av att representera ett kön.
Och alla accepterar, ingen vågar höja rösten mot detta.
Det är en ren diskriminering mot ett helt kön att anta en sådan inställning.
I mina ögon gick det från en möjligt bra regering till vad det i dag har visat sig vara … inkompetenta idioter som bara är intresserade av makten.
Vi har ministrar som uttalat sig om att män inte borde få rösta, som visar stöd till manshatare och då har jag inte gått in på gråt Åsas korta insats.

Vi ser med jämna mellanrum liknande, och det är liksom OK
https://www.aftonbladet.se/contentstudio/pepins/article27743382.ab
Men vi ser inte det minsta lilla när det gäller att ge män eller pojkar någon fördel för något.
Inte för att detta är något nytt för drygt 20 år sedan redan fick kvinnor 12mån starta eget bidrag medan män bara 6, och trots att resultatet av den satsningen gömts undan så kan vi vål konstatera att det satsas och satsats de senaste 20-30 åren betydligt mer på kvinnor i samhället.
Feminister har fått skapa morallagar och fått styra mjuka frågor i samhället på ett sådant sätt att det i dag inte finns en balans i statligt resursutnyttjande mellan män o kvinnor.

Hämndlystenheten dagens feminism uppvisar är fruktansvärd, ser inte du det.
Om män beklagar sig är det direkt…buhuu stackars kränkta män, nu vet ni hur det känns att vara kvinna vi har utstått detta hur länge som helst och blablbla…..och det kommer från nykläckta studenter som inte har en jävla susning om livet, men åsikter som det är helt OK att ha, utan att veta en smack egentligen.
För att inte tala om metoo skiten som jag inte ens orkar gå in på.

En metoo matad skolpojke i 11års ålder fråga mig varför pojkar män gör så mot tjejer, tar dem på xx, slår dem o.s.v. (han tyckte det var hemskt) det är trakasserande sa han.
Jag fråga, men om en tjej gör så mot en kille då ?
Efter en stunds betänketid svara han …ja då är det bara på skoj.
Så funkar dagens skola, jag har fler exempel på idiotisk utlärnings diskussioner och allt handlar och att skam belägga unga pojkar, flickor får göra som de vill.

Jo vi lever i dag i en matriarkat strukturerat samhälle, man måste vara inbiten masspsykotisk feminist för att inte se det, t.o.m. Jesus är nu en hen.
Jag börjar tro att du är rätt ung och inte har avslutad skolutbildning så långt bakom dig, men du är definitivt politisk skolad.
Citera
2018-03-07, 19:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Läppstiftet är rött för "patriarkatet" som dom små BLEEPS dom är En enda feminist(nåja) jag kommer på som bryr sig om män är Christina Hoff Sommers.
Ja, och Janice Fiamengo och Camille Paglia. Det finns fler, men de är ytterst tveksamma till feminismen efter att de sett båda sidorna av argumentet. Det vanligaste är att de tar avstånd, vilket jag tror är helt rätt. Se Cassie Jaye, som började som feminist. Till och med Laci Green vacklar.
Citera
2018-03-07, 19:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vilken slutsats? Att män missgynnas på alla sätt och vis? Hur många gånger har den debatten förts här? Minst andra gången bara i den här tråden. Satsningar på flickors skolgång i u-länder m.m. har förklarats vara vidriga.
Inte av mig. För det första är det irrelevant och en helt onödig urspårning från topic, för det andra är resten av världens skithålsländer knappast jämförbara med Sverige. Än.
Citat:
Skatt är stöld? Jag har inget emot att betala skatt för att vi ska ha ett välfärdssamhälle.
Skatt innebär ett samhällskontrakt. Staten får skattemedel av oss mot en bra skola, bra vård, polis och infrastruktur. Uppfyller de inte sin del av avtalet ska antingen dessa marionetter bytas ut, eller så ska skatten sänkas. Inget land i hela världen betalar ens i närheten lika mycket för vården som vi gör, men den är långt ifrån bäst. Detsamma kan sägas om vår skola.
Det finns synnerligen goda skäl att fråga sig vart pengarna tar vägen, eller som Lars Östling sa, "Vad fan får vi för pengarna"?
Metooupprop och tiotals miljarder till genusforskning?
För helvete vad skevt, när vi har 35 000 uteliggare och folk som dör i korridorerna på våra sjukhus och föder barn i garagebyggnader.
Fy fan för de politiker vi har idag!
Och så har vi alla dessa småkommunister, som tror att en miljon invandrare kan vara en bra ide, för framtiden.
De fattar inte att även vi har ändliga resurser. Det du ger dem, tar du alltid av någon annan, så vem är det som ska bli utan sin sylt till pannkakorna på ålderdomshemmen?
Din farfar?
Citat:
Hur vanligt är det att män lönediskrimineras?
Normalt får man betalt efter prestation och arbetstid, men när det gäller poster i statliga, kommunala osv verk och högre poster, så räknar man först kön, sen kompetens. Och mansdominerade arbetsplatser inom t.ex Kommunal har stått still i lön, medan t.ex vården har fått avsevärt mycket bättre löneutveckling.
Min gissning är 100 000 eller fler. Vad gissar du?
Hur många bussförare har vi t.ex i landet?
Citat:
Det var du som talade om matriarkat och lagstiftning som missgynnar män. Är du sexist?
Jag är realist. Jag VET att det är skillnad på kvinnor och män. Jag ser och hör skillnaderna och är helt övertygad om att vi har fötts till denna jord med olika uppgifter.
Vad jag däremot inte säger, är om män eller kvinnor är bättre, för det beror väl på?
Då är vi helt plötsligt individer, vars gärningar bestämmer resultatet på den frågan. Män är generellt bättre vissa saker, kvinnor är de enda som kan andra.
Citat:
Ja det är oklart eftersom det inte stämmer. Lungcancer är den form flest dör i, bukspottkörtel torde vara mest dödlig i betydelsen svår att bota.
Herregud, människa:
https://www.cancerfonden.se/om-cancer/aktuell-statistik-om-cancer
Du borde faktiskt redan veta bättre.
Citat:
Det gamla gardet? Du har kanske inte varit på ett bygge? Det gamla gardet är de som mest struntar i alla skydd och tar störst risker.
Jag har jobbat på byggen under boomen på 80-talet professionellt, men som yngling också, då morfars sidan hade eget sågverk.
Jag har jobbat på höjder och med tyngre saker och det var absolut aldrig tillåtet att frångå säkerhetsföreskrifterna utom på ett rivningsjobb, jag var med på i början av min karriär.
Absolut inte!
Citat:
Nu fantiserar du helt enkelt. Män har alltid i högre grad begått självmord. Att du försöker skylla det på feminism är en skymf mot de män som på riktigt lidit av psykisk ohälsa och tagit sina liv av olika anledningar. Men din antifeminism går före normal anständighet och logiskt tänkande.
Korrelation och kausalitet.
www.socialstyrelsen.se/nyheter/2017/kraftigokningavpsykiskohalsahosbarnochungavuxna

Trenden går hand i hand med den makt feminismen fått i Sverige och de förändringar av pojkars villkor som stadigt försämrats för att ge flickor bättre förutsättningar. I kombination med sämre kost, mer sojaprodukter, frånvaron av fäder av olika anledningar i kombination med "hendagis".

Det här är fakta. Om du tror det finns en starkare tes, vänligen lägg fram den i så fall.
Fem av mina vänner har lämnat in handduken alldeles för tidigt.
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-03-07 kl. 19:38.
Citera
2018-03-07, 19:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad menar du? Det finns väl massor att göra för män? Att jag nämnde maskulinitet och pojkar beror på att vi diskuterade feminism och patriarkat.
Läppstift? Kvinnor lärt sig att gnälla... Du kan inte ens försöka dölja ditt kvinnoförakt, eller hur?
Jag har inget kvinnoförakt.
Jag försvarar mig mot en totalitär sekt och deras nyttiga idioter som trumpetar vidare mot bättre vetande om en tramsreligion.
Vad gör feminister för de hederförtryckta kvinnorna i förorten?
Förpassar Amineh Kakabaveh till icke valbar plats för att hon nämner dem.
Vad gör feministerna för de gruppvåldtagna?
De anordnar antirasistdemonstrationer för att förövarna ska få stanna kvar.
Vad gör feministerna för män samtidigt som de är helt övertygade om att feminism står för jämställdhet?

https://youtu.be/iIIuR-HjFho
Citera
2018-03-07, 19:46
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Här ser jag för mitt inre hur självmordsbenägna Eskil som felaktivt blivit fråntagen både hus och barn plötsligt lyser upp som om han vunnit högsta vinsten på lotto. Nu skall livet bli rättvist!
Äntligen skall det forskas kring maskulinitetsnormer och pojkars ställning i patriarkala hegemonier!

Det är när man läser sådana här inlägg man på djupet känner hur feminismen tar tag i de riktiga problemen i samhället!
Vet du vad jag ser då?
Kronofogden som konfiskerar vinsten och lämnar över dem till barnens mamma pga eftersatt underhåll och tar resten själva i omkostnader.
Citera
2018-03-07, 20:38
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Herregud, människa:
https://www.cancerfonden.se/om-cancer/aktuell-statistik-om-cancer
Du borde faktiskt redan veta bättre.

Ja. Dels är din statistik äldre än t.ex denna http://www.socialstyrelsen.se/statistik/statistikefteramne/cancer
och dels så finns det t.o.m en underrubrik i din egen länk som lyder "Lungcancer dödar flest".

Citat:
Absolut inte!Korrelation och kausalitet.
www.socialstyrelsen.se/nyheter/2017/kraftigokningavpsykiskohalsahosbarnochungavuxna

Trenden går hand i hand med den makt feminismen fått i Sverige och de förändringar av pojkars villkor som stadigt försämrats för att ge flickor bättre förutsättningar. I kombination med sämre kost, mer sojaprodukter, frånvaron av fäder av olika anledningar i kombination med "hendagis".

Det här är fakta. Om du tror det finns en starkare tes, vänligen lägg fram den i så fall.
Fem av mina vänner har lämnat in handduken alldeles för tidigt.

Nej det är fria fantasier. Det finns absolut ingenting i texten som stöder din absurda hypotes om att feminism (eller sojaprodukter) orsakar självmord bland pojkar, och du kommer inte att hitta något belägg för nåt sånt nånstans förutom i din egen märkliga tankevärld.
Till på köpet står det att unga kvinnor är den enskilt största gruppen vad gäller psykisk ohälsa.
Antalet självmord överlag har dessutom minskat kraftigt under de senaste 35 åren, bland unga inte så tydligt men även de är på sin lägsta nivå sen 1980. Män har i alla tider varit mer självmordsbenägna än kvinnor, medan kvinnor gör fler "misslyckade" försök.
Varje självmord är tragiskt, värt en seriös diskussion istället för bisarra konspirationsteorier.
Citera
2018-03-07, 23:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja. Dels är din statistik äldre än t.ex denna http://www.socialstyrelsen.se/statistik/statistikefteramne/cancer
och dels så finns det t.o.m en underrubrik i din egen länk som lyder "Lungcancer dödar flest".
Nej, såhär står det i din länk:
Cancer i siffror har publicerats vart fjärde år, senast 2013.
Vill du kontrollera uppgiften så bläddra till sidan 11.
Och du, sluta tjura, jag brukar ha rätt bra koll.
Citat:
Nej det är fria fantasier.
Du kan ju börja summera ihop dem själv och räkna lite själv. Ingen kommer säga det rakt ut, för det går tvärs emot det offentliga offernarrativet. Det finns alltid massor av skäl, men den tesen jag driver är inte heller på något sätt osannolik. Jag kan utvidga den och visa på ganska mycket mer stödargument för tesen, men det kräver att du ens är intresserad av teorin eller hypotesen, eller vad man nu kan kalla den för. Det är ganska mycket här i världen som man inte vill säga rakt ut. Trista sanningar bland annat. Så vi föredrar och förespråkar idel vita lögner, lite här och där om allt och till alla. När sen depressionen slår folk i ansiktet har de inga vapen emot den. Tänk om man ens hade kunnat skämta om det? Här kräver folk dock att få leva i en skyddad verkstad, ett "safe space" anpassat för barn och omogna vuxna. De sitter i sin soffa och äter mer godis än nånstans i hela världen och nöjer sig med fullständigt meningslösa serier, eller bälgar i sig från sin bag in box. När de fått ungar sitter de i sin tur och gör sminkvideos eller leker "influensers" för köpta fans i kombination med att berätta om sina hångel, som om de var de första i hela världshistorien som upptäckt detta.
Citat:
Det finns absolut ingenting i texten som stöder din absurda hypotes om att feminism (eller sojaprodukter) orsakar självmord bland pojkar,
Jodå, det finns faktiskt det. Diskussionen är i full gång och två fallstudier i ämnet finns redan som visar på såna effekter:
http://www.lakareforframtiden.se/kost-och-halsa/livsmedel/soja/
7. Siepmann, T., Roofeh, J., Kiefer, F. W. & Edelson, D. G. Hypogonadism and erectile dysfunction associated with soy product consumption. Nutr. Burbank Los Angel. Cty. Calif 27, 859–862 (2011).

8. Rimbach, G. et al. Antioxidant and free radical scavenging activity of isoflavone metabolites. Xenobiotica Fate Foreign Compd. Biol. Syst. 33, 913–925 (2003).
Citat:
och du kommer inte att hitta något belägg för nåt sånt nånstans förutom i din egen märkliga tankevärld.
Jag gjorde precis det. I Nacka togs en 18 månaders bebis ifrån sina föräldrar för att de vägrade ge barnet en korrekt allsidig kost för att de var veganer. Jag har inte mycket till över för dem, när de är okänsliga för barns lidande.
För övriga "soyboyadvokater" har Paul Joseph Watson gjort en liten sammanställning här:
https://youtu.be/FTSvLKY7HEk
Citat:
Till på köpet står det att unga kvinnor är den enskilt största gruppen vad gäller psykisk ohälsa.
Det kallas kognitiv dissonans. De vaknar upp ur sin slummer efter 18 år, där de inte haft ett enda bekymmer i hela världen till en kall och ibland ganska mörk värld och får dessutom veta att de snart ska klara sig själva. Så de samlar ihop sig i små klickar och konspirerar mot män och berättar skräckhistorier om dessa våldtäktsmän, som smyger på dem bakom varje knut. När de väl träffar någon och berättar det för sin väninna, så måste man genast reda ut om det "kan ha varit en våldtäkt i alla fall". Processen kan ta flera veckor.
Citat:
Antalet självmord överlag har dessutom minskat kraftigt under de senaste 35 åren, bland unga inte så tydligt men även de är på sin lägsta nivå sen 1980. Män har i alla tider varit mer självmordsbenägna än kvinnor, medan kvinnor gör fler "misslyckade" försök.
Varje självmord är tragiskt, värt en seriös diskussion istället för bisarra konspirationsteorier.
Ja, varje självmord är tragisk, men siffrorna är dessutom ganska vanskliga att tolka rakt av. Likgiltighetssjälvmord räknas nämligen inte som självmord. Dvs överdoser, narkotika- och alkoholskador som leder till döden på ett eller annat sätt, insjuknade i diverse följder av tidigare nämnda livsstilar osv. Till och med en del trafikolyckor kan räknas som indirekta självmord.
Beträffande "kvinnor som mår dåligt" kan man teoretisera en hel del. Det finns nämligen en betydande andel kvinnor som söker uppmärksamhet med sin offerroll. Både Nietzcshe och Freud har ägnat ganska mycket tid på att försöka förklara fenomenet och det är också orsaken till uppkomsten av psykoanalysen.

Tjejer har ett behov av att prata och få bekräftelse. Ibland till vilket pris som helst, så de kan äta fjorton magnecyl och fem p-piller och fyra C-vitaminer och kalla det ett självmordsförsök, när det egentligen är ett sätt att få uppmärksamhet. Män som bestämmer sig är därför, precis som du påpekat mer effektiva på avslutet.

Vill du ha lite bättre siffror än folkhälsomyndighetens ska du titta på KIs sida i stället. De håller i forskningen på området:
https://ki.se/nasp/sjalvmord-i-sverige-0

Vill du få en bild av det jag pratar om så finns det en bok som heter Self Made man av Norah Vincent. Hon levde ett drygt år som man och har nu själv drabbats av psykisk ohälsa efter det.
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-03-07 kl. 23:34.
Citera
2018-03-08, 10:43
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Nej, såhär står det i din länk:
Cancer i siffror har publicerats vart fjärde år, senast 2013.
Vill du kontrollera uppgiften så bläddra till sidan 11.
Och du, sluta tjura, jag brukar ha rätt bra koll.

Bra att du har koll. Vilken är den dödligaste cancerformen?

Citat:
Det kallas kognitiv dissonans. De vaknar upp ur sin slummer efter 18 år, där de inte haft ett enda bekymmer i hela världen till en kall och ibland ganska mörk värld och får dessutom veta att de snart ska klara sig själva. Så de samlar ihop sig i små klickar och konspirerar mot män och berättar skräckhistorier om dessa våldtäktsmän, som smyger på dem bakom varje knut. När de väl träffar någon och berättar det för sin väninna, så måste man genast reda ut om det "kan ha varit en våldtäkt i alla fall". Processen kan ta flera veckor.

Ja herregud. Du lever uppenbart i en alternativ verklighet.
Citera
2018-03-08, 10:55
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Satsningar på flickors skolgång i u-länder m.m. har förklarats vara vidriga.
Nej, det har ingen sagt. Vad som har sagts är kristallklart för alla läskunniga, en talang som verkar vara sällsynt bland feminister.
Citera
2018-03-08, 11:03
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Jodå, det finns faktiskt det. Diskussionen är i full gång och två fallstudier i ämnet finns redan som visar på såna effekter:
http://www.lakareforframtiden.se/kost-och-halsa/livsmedel/soja/
7. Siepmann, T., Roofeh, J., Kiefer, F. W. & Edelson, D. G. Hypogonadism and erectile dysfunction associated with soy product consumption. Nutr. Burbank Los Angel. Cty. Calif 27, 859–862 (2011).

8. Rimbach, G. et al. Antioxidant and free radical scavenging activity of isoflavone metabolites. Xenobiotica Fate Foreign Compd. Biol. Syst. 33, 913–925 (2003).

Nu först fattar jag varför en del av er tjatar om soyboys Just som man trodde att man hört allt, då är det dags för soja.
Kan inte nån tipsa Jordan Peterson om det också?

Själv noterar jag i din länk bl.a att inga skadliga effekter noterats pga soja i mjölkersättning, att effekterna på män konstaterades vid extrema doser om över 3 liter per dag och att allätare får i sig mer östrogen av båda typer än vad vegetarianer gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in