Citat:
Ursprungligen postat av
Pulitzer
Vilken slutsats? Att män missgynnas på alla sätt och vis? Hur många gånger har den debatten förts här? Minst andra gången bara i den här tråden. Satsningar på flickors skolgång i u-länder m.m. har förklarats vara vidriga.
Inte av mig. För det första är det irrelevant och en helt onödig urspårning från topic, för det andra är resten av världens skithålsländer knappast jämförbara med Sverige. Än.
Citat:
Skatt är stöld? Jag har inget emot att betala skatt för att vi ska ha ett välfärdssamhälle.
Skatt innebär ett samhällskontrakt. Staten får skattemedel av oss mot en bra skola, bra vård, polis och infrastruktur. Uppfyller de inte sin del av avtalet ska antingen dessa marionetter bytas ut, eller så ska skatten sänkas. Inget land i hela världen betalar ens i närheten lika mycket för vården som vi gör, men den är långt ifrån bäst. Detsamma kan sägas om vår skola.
Det finns synnerligen goda skäl att fråga sig vart pengarna tar vägen, eller som Lars Östling sa, "Vad fan får vi för pengarna"?
Metooupprop och tiotals miljarder till genusforskning?
För helvete vad skevt, när vi har 35 000 uteliggare och folk som dör i korridorerna på våra sjukhus och föder barn i garagebyggnader.
Fy fan för de politiker vi har idag!
Och så har vi alla dessa småkommunister, som tror att en miljon invandrare kan vara en bra ide, för framtiden.
De fattar inte att även vi har ändliga resurser. Det du ger dem, tar du alltid av någon annan, så vem är det som ska bli utan sin sylt till pannkakorna på ålderdomshemmen?
Din farfar?
Citat:
Hur vanligt är det att män lönediskrimineras?
Normalt får man betalt efter prestation och arbetstid, men när det gäller poster i statliga, kommunala osv verk och högre poster, så räknar man först kön, sen kompetens. Och mansdominerade arbetsplatser inom t.ex Kommunal har stått still i lön, medan t.ex vården har fått avsevärt mycket bättre löneutveckling.
Min gissning är 100 000 eller fler. Vad gissar du?
Hur många bussförare har vi t.ex i landet?
Citat:
Det var du som talade om matriarkat och lagstiftning som missgynnar män. Är du sexist?
Jag är realist. Jag VET att det är skillnad på kvinnor och män. Jag ser och hör skillnaderna och är helt övertygad om att vi har fötts till denna jord med olika uppgifter.
Vad jag däremot inte säger, är om män eller kvinnor är bättre, för det beror väl på?
Då är vi helt plötsligt individer, vars gärningar bestämmer resultatet på den frågan. Män är generellt bättre vissa saker, kvinnor är de enda som kan andra.
Citat:
Ja det är oklart eftersom det inte stämmer. Lungcancer är den form flest dör i, bukspottkörtel torde vara mest dödlig i betydelsen svår att bota.
Herregud, människa:
https://www.cancerfonden.se/om-cancer/aktuell-statistik-om-cancer
Du borde faktiskt redan veta bättre.
Citat:
Det gamla gardet? Du har kanske inte varit på ett bygge? Det gamla gardet är de som mest struntar i alla skydd och tar störst risker.
Jag har jobbat på byggen under boomen på 80-talet professionellt, men som yngling också, då morfars sidan hade eget sågverk.
Jag har jobbat på höjder och med tyngre saker och det var absolut aldrig tillåtet att frångå säkerhetsföreskrifterna utom på ett rivningsjobb, jag var med på i början av min karriär.
Absolut inte!
Citat:
Nu fantiserar du helt enkelt. Män har alltid i högre grad begått självmord. Att du försöker skylla det på feminism är en skymf mot de män som på riktigt lidit av psykisk ohälsa och tagit sina liv av olika anledningar. Men din antifeminism går före normal anständighet och logiskt tänkande.
Korrelation och kausalitet.
www.socialstyrelsen.se/nyheter/2017/kraftigokningavpsykiskohalsahosbarnochungavuxna
Trenden går hand i hand med den makt feminismen fått i Sverige och de förändringar av pojkars villkor som stadigt försämrats för att ge flickor bättre förutsättningar. I kombination med sämre kost, mer sojaprodukter, frånvaron av fäder av olika anledningar i kombination med "hendagis".
Det här är fakta. Om du tror det finns en starkare tes, vänligen lägg fram den i så fall.
Fem av mina vänner har lämnat in handduken alldeles för tidigt.