2018-03-09, 22:32
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]
Det värsta dödsstraffet var nog stegling på hjul. Trevlig tortyr i flera timmar. Svimmade offret stänkte man vatten på dem och väntade på att de skulle kvickna till så att den underhållande tortyren kunde fortsätta. Trevligt folknöje. Hände i mina hemtrakter på en strand. Tycker du att Sharialagar är logiskt? Att hugga av en eller båda händerna vid tjuvnad? (Det finns i GT som vi delar med muslimer.) Jag trodde vi passerat det barbariska stadiet i I-länderna. Men vi ska väl gå bakåt till medeltiden igen. "Civilisationer går upp och ner". Alla Civilisationer hitintills i mänsklighetens historia har gått under.SUCK.

Vad dum du är. Du jämför alltså stympning vid snatteri med tand för tand etc angående en sadist som band fast en oskyldig kvinna o började ha sexuell penetration med henne i form av multipla knivstickningar . Röstar du vänster o gick på manifestationen på plattan efter terroratacken också?
Citera
2018-03-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Att tilltala en journalist eller annan person med förnamnet är ett sätt att försöka sätta sig över denna och själv styra samtalet. Så gjorde massmördaren Tommy Lynn Sells också. Man kan hitta intervjun med honom på Youtube, där man märker detta efter en stund. Riktigt obehagligt.
Och i filmen När lammen tystnar.
Citera
2018-03-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Precis, och det finns ju en hel del som pekar mot halsen avskuren, och vad jag sett inte någonting alls som pekar på strypning. Hade inte sett eller hört detta om tecken på brist på luft i lungorna, men vad jag förstår kan det vara halsen avskuren lika gärna som strypning.

Eftersom Madsens intresse var tortyr och grovt sexuellt våld, tror jag strypning inte var hans första val.

Om jag fattat rätt fanns, utöver dekapiteringsskadorna vid halsregionen, även ytterligare skador ovan öronhöjd (11 st).

Madsen verkar gått "all in".
Citera
2018-03-09, 22:37
Medlem
kugutts avatar
Citat:
[/b]
Det värsta dödsstraffet var nog stegling på hjul. Trevlig tortyr i flera timmar. Svimmade offret stänkte man vatten på dem och väntade på att de skulle kvickna till så att den underhållande tortyren kunde fortsätta. Trevligt folknöje. Hände i mina hemtrakter på en strand. Tycker du att Sharialagar är logiskt? Att hugga av en eller båda händerna vid tjuvnad? (Det finns i GT som vi delar med muslimer.) Jag trodde vi passerat det barbariska stadiet i I-länderna. Men vi ska väl gå bakåt till medeltiden igen. "Civilisationer går upp och ner". Alla Civilisationer hitintills i mänsklighetens historia har gått under.SUCK.

Barbarianism is the natural state of mankind. Civilization is unnatural. It is the whim of circumstance. And barbarianism must ultimately triumph
Robert E. Howard
Citera
2018-03-09, 22:38
Medlem
outback4s avatar
Citat:
[/b]

Kan nog diskuteras vad som är värst beroende på vem man frågar
personligen tycker jag inte det låter det trevligt att få en köttkrok instoppad i munnen och som drar ut tungan. Blir illamående bara jag tänker på fortsättningen
Allt var inte bättre förr..
Citera
2018-03-09, 22:42
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Isf skämmer Danmark ut sig totalt. Finns ju väldigt stora aspekter som gör att detta dessutom är värre än ett vedertaget mord osv osv. 16 år är ju rent generellt löjligt lite. Hur många % kan det vara om man blir 87 bast typ?

Tja, det beror ju på vad de kan få fram, det finns ingen fastställd dödsorsak, och hittills har vi inte sett något som 100% kan binda PM vid att ha tagit KW av daga, dock har jag en stark känsla av att just detta kommer vi att få se när förhandlingarna drar igång igen, åtalet känns stabilt byggt, och det ska bli otroligt intressant att följa.

Som sagt, vi får väl se...
Citera
2018-03-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om det vore sant, skulle det inte finnas någon civilisation kvar... ... ...
"Civilisationer går upp och ned" Historikern Alf Henriksson. Var finns den högstående Civilisationen Ozmanska riket,Romerska riket,Egyptiska,Mayakulturen,Inkariket? etc,etc.Alla dessa fantastistika Civilisationer som bara försvunnit. Även den Västerländska kulturen förespås gå under. Och slås ut av en annan Civilisation. Kanske Kina igen?

PS. Tack för ditt långa inlägg om Ubåten, utan besvärligt fikonspråk. Jag behöver ändå läsa den ett par ggr för att förstå. Jag har ju nästan 20 dagar på mig till nästa rättegångsdag.
Citera
2018-03-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Kan nog diskuteras vad som är värst beroende på vem man frågar
personligen tycker jag inte det låter det trevligt att få en köttkrok instoppad i munnen och som drar ut tungan. Blir illamående bara jag tänker på fortsättningen
Allt var inte bättre förr..

Grillad levande kan ju inte vara så trivsamt heller

Annars är det nog värre än vad man tror att bli kvarlämnad i bagge-luckan på en öde plats.

Var nån stackare som råkade ut för det i Sverige förut har jag för mig. Måste va extra jävligt om man har ätit en brakmiddag innan etc .
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-03-09 kl. 22:52.
Citera
2018-03-09, 22:52
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Varför i helvete ska han rehabiliteras för el Arkilov för den delen? Deras människovärde är så långt under noll att man ist borde straffa dom så hårt det går så det blir avskräckande exempel.
Man kan undra hur vanligt det var med omotiverade mord på typ 15-talet när dom verkligen låste in fången o kastade bort nyckeln. Ibland så styckade dom väl folk levande som straff offentligt också. Även om jag inte var med då kan jag sakna den logiska rättvisan.

Du får det att låta som att det är trevligt att leva livet med psykiska störningar, psykopatiska drag osv.

Citera
2018-03-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag börjar undra om det är etiskt rätt att förhöra en så här sjuk människa, på riktigt alltså. Han har absolut inte några hästar i det stall där de normalt brukar bo. Det finns väl något slags gräns för att låta en mentalt sjuk människa tala inför rätten?
Vet att RM inte funnit honom sinnessjuk, men det är ju mer en fråga om straffet, eller har jag fel. Han borde inte sitta där och plåga de anhöriga och göra bort sig själv. Han förstår inte att alla genomskådar honom.Pinsamt.

Nja med tanke på hans högskoleutbildning osv tycker jag inte att man behöver behandla honom som nån knäppis som inte kan rå för sina impulskontroller mm.
Citera
2018-03-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Du får det att låta som att det är trevligt att leva livet med psykiska störningar, psykopatiska drag osv.

Nja med tanke på hans högskoleutbildning osv tycker jag inte att man behöver behandla honom som nån knäppis som inte kan rå för sina impulskontroller mm. Detta var detaljplanerat han förtjänat ingen sympati. Men gå med i hans fanclub ni
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-03-09 kl. 22:58.
Citera
2018-03-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Barbarianism is the natural state of mankind. Civilization is unnatural. It is the whim of circumstance. And barbarianism must ultimately triumph
Robert E. Howard
Det var en norsk adelsman som avrättades för sjöröveri.

"Bakom sägnen om Alle finns faktiskt en verklig person, även om han förmodligen inte har gett namn åt Allerum. Det är norrmannen Alf Erlingsson – även kallad Milde Alf eller Minder Alf – som historien bygger på. I litteraturen nämns Alf Erlingsson för första gången 1276. Han engagerade sig i striderna mellan Norge och Danmark och på fritiden ägnade han sig gärna åt sjöröveri. Han blev skickad på underhandlingsexpedition till England av Norges drottning, men 1287 dog drottningen, Alfs beskyddare, och Alf fick fly från England till Sverige efter ett misslyckat upprorsförsök. Inte många år hann han fortsätta med sina härjningar förrän han togs till fånga, torterades och avrättades någonstans utanför Helsingborg, enligt sägnen i Domsten. I Kulla Gunnarstorps park finns en kulle, kallad Alles hög, i vilken man har hittat en urna med aska, Alf Erlingssons kvarlevor. Urnan hämtades och fördes till Norge, där den gravsattes i en kyrka i Tönsberg av hans anhöriga"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in