2018-03-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Exakt min tanke. Varför slösa tid och pengar på en sån som PM. Han är skyldig till mord mm, finns väl ingen som kan tvivla på det.

"Genom täster kan vi konkludera med at du är psykopat och narcissist- vilket gör at vi inte kommer hålla en ordinär rättegång, men kör avhör i fängelset".

Nåt sånt. Den här rättegången får honom säkert att känna sig som en rockstjärna....
Citera
2018-03-08, 14:55
Medlem
T34Panzers avatar
hahah

Vilken lirare! Nu är han på förnamnsnivå med ÅK

14:34
Ektrabladet Camilla Marie Nielsen
"- Jakob, jeg kan godt forstå, at du er anklager og du har et anklageskrift, du skal holde dig til. Men I skal prøve at forestille jer den her situation. Jeg havde ikke mulighed for at fragte hende op, siger Peter Madsen. "

https://ekstrabladet.dk/112/live-nu-taler-peter-madsen/7067187
Citera
2018-03-08, 14:56
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
jag förstår din reaktion, men rättssäkerhet i vanlig mening kräver ändå att den anklagade får lov att ge sin version av händelserna. Sen är det förmodligen inte många som har något förtroende för honom numera.
PMs senaste version på svenska, Aftonbladet
"
Johanna Rapp
1 min sedan
Madsen menar att det uppstod ett problem med motorerna som gjorde att de sög ut all luft som fanns i mässen, vilket gjorde att den här farliga gasen istället bildades. Madsen säger att när problemen med motorerna skedde gick han först in i motorrummet och stängde dörren, sedan klättrade han upp genom tornet och ut på ubåten för att han var tvungen att försöka åtgärda problemet utifrån. Då ska luckan ha stängts igen - men på grund av lufttrycket kunde han inte öppna den. Han vet inte riktigt hur lång tid han försöker öppna den, men ungefär tio minuter enligt hans uppfattning. När han tillslut får upp luckan så möts han av varm luft som är gasfylld. När han tar sig ner i den gasfyllda ubåten hittar han Kim Wall livlös, säger han. Men han menar att han inte kunde stanna där nere länge, eftersom gaserna då kunnat döda även honom.
Enligt Madsen visste han när de gav sig ut på ubåten att det var ett fel på Nautilus och att han inte kontrollerat det ordentligt. Och därför var han rädd att om Kim Wall skulle hittas död på ubåten så kunde han dömas till ett långt fängelsestraff, eftersom Nautilus var hans ansvar."
Citera
2018-03-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han førsøker ge ett sken utav att vara ærlig och "sammarbetsvillig".

Haha ja, well that backfires, alla vet ju att han INTE är där frivilligt utan att han i egenskap av misstänkt MÅSTE inställa sig i rätten. Bah.
Citera
2018-03-08, 15:00
Medlem
Och här kommer ytterligare en likhet med Johanna Möller:
"Nu spørger anklageren ind til, hvad der sker i det tidsrum, hvor Nautilus igen dykker ned under havets overflade.
- Jeg synes, vi mangler noget meget vigtigt, nemlig hvordan jeg har det på det her tidspunkt. Og jeg ved godt, at du måske ikke vil høre det, siger Peter Madsen henvendt til anklageren.
- Klokken 02.50 ligger ubåden stille. Hvad sker der der?
- Der sker det, at jeg på alle måder forsøger at få Kim Wall fra borde i et stykke, siger Peter Madsen. "

VARFÖR ÄR DET INGEN SOM TÄNKER PÅ HUR JAG HAR DET?!
Citera
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
hahah

Vilken lirare! Nu är han på förnamnsnivå med ÅK

14:34
Ektrabladet Camilla Marie Nielsen
"- Jakob, jeg kan godt forstå, at du er anklager og du har et anklageskrift, du skal holde dig til. Men I skal prøve at forestille jer den her situation. Jeg havde ikke mulighed for at fragte hende op, siger Peter Madsen. "

https://ekstrabladet.dk/112/live-nu-taler-peter-madsen/7067187

Så istället för att kontakta myndigheter/sjöräddning/någon på land med båt, whatnot, så har
ingenjör Madsen använt sin bästa slutledningsförmåga, och bestämmer sig för att såga kroppen i bitar, med en medhavd träsåg (som alltid är bra att ha med sig när man ska på ubåtstur om någon skulle tappa andan och avlida i ubåten, så man kan få upp kroppen utan för mycket bekymmer)... Fullständigt logiskt!

Det där hade inte ens fungerat i ett filmmanus...
Senast redigerad av MegaSkurt 2018-03-08 kl. 15:10.
Citera
Medlem
Alltså, jag baxnar, jag, jag och jag:

Nu spørger anklageren ind til, hvad der sker i det tidsrum, hvor Nautilus igen dykker ned under havets overflade.
- Jeg synes, vi mangler noget meget vigtigt, nemlig hvordan jeg har det på det her tidspunkt. Og jeg ved godt, at du måske ikke vil høre det, siger Peter Madsen henvendt til anklageren.
- Der sker det, at jeg på alle måder forsøger at få Kim Wall fra borde i et stykke, siger Peter Madsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
PMs senaste version på svenska, Aftonbladet
"
Johanna Rapp
1 min sedan
Madsen menar att det uppstod ett problem med motorerna som gjorde att de sög ut all luft som fanns i mässen, vilket gjorde att den här farliga gasen istället bildades. Madsen säger att när problemen med motorerna skedde gick han först in i motorrummet och stängde dörren, sedan klättrade han upp genom tornet och ut på ubåten för att han var tvungen att försöka åtgärda problemet utifrån. Då ska luckan ha stängts igen - men på grund av lufttrycket kunde han inte öppna den. Han vet inte riktigt hur lång tid han försöker öppna den, men ungefär tio minuter enligt hans uppfattning. När han tillslut får upp luckan så möts han av varm luft som är gasfylld. När han tar sig ner i den gasfyllda ubåten hittar han Kim Wall livlös, säger han. Men han menar att han inte kunde stanna där nere länge, eftersom gaserna då kunnat döda även honom.
Enligt Madsen visste han när de gav sig ut på ubåten att det var ett fel på Nautilus och att han inte kontrollerat det ordentligt. Och därför var han rädd att om Kim Wall skulle hittas död på ubåten så kunde han dömas till ett långt fängelsestraff, eftersom Nautilus var hans ansvar."

Jo, visst är det föga sannolikt, men alternativ där domaren bara avbryter "håll käften, din mördarfähund!" till honom när han försökt berätta känns inte vidare lyckade.
Citera
2018-03-08, 15:01
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Och här kommer ytterligare en likhet med Johanna Möller:
"Nu spørger anklageren ind til, hvad der sker i det tidsrum, hvor Nautilus igen dykker ned under havets overflade.
- Der sker det, at jeg på alle måder forsøger at få Kim Wall fra borde i et stykke, siger Peter Madsen. "

VARFÖR ÄR DET INGEN SOM TÄNKER PÅ HUR JAG HAR DET?!

Mer om just detta här:

"Something to take notes about Madsen’s statements:

– In his first statement: “I was toying with various things on the submarine and then an error occurred. I’m fine. But I’m sorry because Nautilus has gone down. It took about 30 seconds for Nautilus to sink, and I couldn’t close any hatches or anything, but I guess that was pretty good, because I otherwise still would have been down there”, everything is just about him, Madsen didn’t mention Kim Wall, he didn’t say: “Thanks God she disembarked earlier!”, a distancing measure, a huge red flag."

https://www.stylo24.it/cronaca/was-kim-wall-the-victim-of-serial-killer/
Senast redigerad av MegaSkurt 2018-03-08 kl. 15:14.
Citera
2018-03-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Exakt min tanke. Varför slösa tid och pengar på en sån som PM. Han är skyldig till mord mm, finns väl ingen som kan tvivla på det.

Även mördare och svin ska ges en korrekt rannsakning. Det är priset för att en oskyldig ska kunna frias när så är fallet. Finns många exempel på vidriga kvinnomördare som ljugit sig blåa inför rätten. Mer regel än undantag. De greppar om halmstrået och försvarsadvokaten har åtagit sig att hjälpa till. Anhöriga och vänner till BO mår i regel bäst av att inte närvara.
Citera
2018-03-08, 15:02
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Och allt handlar hela tiden om honom. Vilket svin...

Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Peter Madsen: "Jeg er her i dag, så Kim Walls familie kan få en forklaring på, hvad der skete. Ellers var jeg her ikke. Jeg er her ganske frivilligt".

seoghoer

Har alla säkringar bränt i hans skalle eller försöker han sig på ironi??
Jag börjar undra om det är etiskt rätt att förhöra en så här sjuk människa, på riktigt alltså. Han har absolut inte några hästar i det stall där de normalt brukar bo. Det finns väl något slags gräns för att låta en mentalt sjuk människa tala inför rätten?
Vet att RM inte funnit honom sinnessjuk, men det är ju mer en fråga om straffet, eller har jag fel. Han borde inte sitta där och plåga de anhöriga och göra bort sig själv. Han förstår inte att alla genomskådar honom.Pinsamt.
Citera
2018-03-08, 15:03
Medlem
Jag gissar att han kommer hävda att han band fast henne för att lättare kunna stycka henne, trosor och strumpbyxor slets sönder i processen och alla ’konstiga’ stick kom till när han slant med kniven/sågen/skruvmejseln [ironi]”hoppsan, kniven råkade åka in i slidan - fan, inte en gång till, och igen ... satan vad svårt det här var”[/ironi]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in