2018-03-09, 22:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Ok ja det borde ju vara ganska lätt att fastslå isf. Det gick även rykten om att han våldfört sig på henne sexuellt. Vet dock inte hur svårt det är att bevisa om hon legat i vatten osv osv.

Det sexuella är fortfarande sticken inne i vaginan samt utanför på könsdelarna. Fyra inne i och tio utanför om jag inte minns fel. Det är det sexuella våldet man åberopar.
Citera
2018-03-09, 22:12
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det skulle anses inhumant och synkar väl egentligen inte med idén om att ett straff skall vara rehabiliterande.

I ett civiliserat samhälle kan vi inte köra öga-för-öga även om man i det här fallet tycker att det skulle vara
det enda rätta!

Varför i helvete ska han rehabiliteras för el Arkilov för den delen? Deras människovärde är så långt under noll att man ist borde straffa dom så hårt det går så det blir avskräckande exempel.
Man kan undra hur vanligt det var med omotiverade mord på typ 15-talet när dom verkligen låste in fången o kastade bort nyckeln. Ibland så styckade dom väl folk levande som straff offentligt också. Även om jag inte var med då kan jag sakna den logiska rättvisan.
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-03-09 kl. 22:17.
Citera
2018-03-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det där ogillar jag som fan, faktiskt. Polisen lägger ner miljontals kronor på att utreda allt de vill för att sätta dit en misstänkt. Åsså vill den misstänkte ha enkel undersökning gjord som faktiskt ligger nära till hands med den förklaring som den misstänkte ger, och då ska den undersökningen nekas. Finns ju ingen anledning att inte genomföra den.

Jag står verklingen inte på PM's sida. Men rätt ska vara rätt och som misstänkt måste man fasiken ha samma rätt till att utredningstekniska åtgärder vidtas som åklagarsidan.

Jag tror att tekniker redan utfört det. Detta är ju nåt Madsen framfört tidigare, om än nu med en liten twist.
Själv vet jag inget om det tekniska.
Citera
2018-03-09, 22:16
Medlem
Han verkar ju inte så smart som mördare iaf. Han var ju ganska gammal väl(typ medelålders). Verkar det inte ganska osannolikt att detta var hans "debut". Ingen som kollar upp om det är frågan om en seriemördare?
Citera
2018-03-09, 22:19
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Inget annat än livstid är väl aktuellt ändå?

Försvaret uttryckte i media att påföljden inte lär överstiga 16 år, då det i Danmark måste till mer än ett mord för att påföljden ska bli livstid (praxis?).

Vi får väl se..
Citera
2018-03-09, 22:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nä. De menar att hon antingen dog av kvävning eller halsen avskuren. Det finns två snitt på halsen ovanför dekapiteringsskadan.

Precis, och det finns ju en hel del som pekar mot halsen avskuren, och vad jag sett inte någonting alls som pekar på strypning. Hade inte sett eller hört detta om tecken på brist på luft i lungorna, men vad jag förstår kan det vara halsen avskuren lika gärna som strypning.
Citera
2018-03-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det sexuella är fortfarande sticken inne i vaginan samt utanför på könsdelarna. Fyra inne i och tio utanför om jag inte minns fel. Det är det sexuella våldet man åberopar.
Fruktansvärt

Antar att hon var fastbunden då ?
Citera
2018-03-09, 22:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Försvaret uttryckte i media att påföljden inte lär överstiga 16 år, då det i Danmark måste till mer än ett mord för att påföljden ska bli livstid (praxis?).

Vi får väl se..

There's a first for everyting!

Sedan lär ju denna domen överklagas till högsta instans. Så det dröjer väl innan vi verkligen vet.
Citera
2018-03-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag börjar undra om det är etiskt rätt att förhöra en så här sjuk människa, på riktigt alltså. Han har absolut inte några hästar i det stall där de normalt brukar bo. Det finns väl något slags gräns för att låta en mentalt sjuk människa tala inför rätten?
Vet att RM inte funnit honom sinnessjuk, men det är ju mer en fråga om straffet, eller har jag fel. Han borde inte sitta där och plåga de anhöriga och göra bort sig själv. Han förstår inte att alla genomskådar honom.Pinsamt.
Tror jag han förstår men han vet att de måste bevisa motsatsen. Han försöker hitta på olika saker och spelar lite Rymd-Peter oskyldig.
Citera
2018-03-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt

Vi får väl se..

Isf skämmer Danmark ut sig totalt. Finns ju väldigt stora aspekter som gör att detta dessutom är värre än ett vedertaget mord osv osv. 16 år är ju rent generellt löjligt lite. Hur många % kan det vara om man blir 87 bast typ?
Citera
2018-03-09, 22:25
Medlem
Citat:
Varför i helvete ska han rehabiliterande el Arkilov för den delen? Deras människovärde är så långt under noll att man ist borde straffa dom så hårt det går så det blir avskräckande exempel.
Man kan undra hur vanligt det var med omotiverade mord på typ 15-talet när dom verkligen låste in fången o kastade bort nyckeln. Ibland så styckade dom väl folk levande som straff offentligt också. Även om jag inte var med då kan jag sakna den logiska rättvisan.

Det värsta dödsstraffet var nog stegling på hjul. Trevlig tortyr i flera timmar. Svimmade offret stänkte man vatten på dem och väntade på att de skulle kvickna till så att den underhållande tortyren kunde fortsätta. Trevligt folknöje. Hände i mina hemtrakter på en strand. Tycker du att Sharialagar är logiskt? Att hugga av en eller båda händerna vid tjuvnad? (Det finns i GT som vi delar med muslimer.) Jag trodde vi passerat det barbariska stadiet i I-länderna. Men vi ska väl gå bakåt till medeltiden igen. "Civilisationer går upp och ner". Alla Civilisationer hitintills i mänsklighetens historia har gått under.SUCK.
Citera
2018-03-09, 22:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Alla Civilisationer hitintills i mänsklighetens historia har gått under.SUCK.

Om det vore sant, skulle det inte finnas någon civilisation kvar... ... ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in