Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-08, 17:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Precis som jag skrev: att det handlar om en omprövning av beviljade uppehållstillstånd. Att de som fått medborgarskap är undantagna framgår av nästa mening, som jag citerade:

Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.

Här är som sagt AfS mindre radikala än moderaterna, som vill ompröva även medborgarskap för dem som erhållit det på falska grunder.

Du har helt fel:

Citat:
Alternativ för Sverige anser att medborgarskap under lång tid delats ut allt för vidlyftigt. De som fått sina medborgarskap genom att fara med osanning eller fuskat ska genast fråntas dessa.

https://alternativforsverige.se/ekonomi/
Citera
2018-03-08, 17:30
Medlem
AfS har en mycket bra återvandringspolitik. SD talar inte mycket om återvandring, men det gör AfS och har bra förslag på detta område.

http://www.friatider.se/kasselstrand-ska-bygga-tervandringsverk-och-betala-migranter-s-de-aldrig-terv-nder

https://alternativforsverige.se/atervandring/
Citera
2018-03-08, 17:34
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K8-ta
Det är något jag har missat. Kan du länka till något uttalande om det.

http://www.friatider.se/kesson-alternativ-f-r-sverige-r-extremister

https://www.expressen.se/nyheter/tidigare-sd-toppen-utmanar-akesson-med-nytt-parti/

Där har du.

Och det är ju fredag imorgon så vi inväntar Mattias Karlssons fylleinlägg på facebook där han återigen förklarar att Kasselstrand, Hahne m.fl. är fascistoida identärer. Kanske har han även fått hjälp av Expo/Reasearchgruppen att gräva fram lite skit, vore ju inte första gången
Citera
2018-03-08, 17:39
Medlem
Citat:
Här är som sagt AfS mindre radikala än moderaterna, som vill ompröva även medborgarskap för dem som erhållit det på falska grunder.
Med handen på hjärtat, vem av dessa partier tror du obönhörligt skulle driva frågan i kammaren? Precis, man behöver inte vara en Einstein för att komma fram till det svaret.
Citera
2018-03-08, 17:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du har helt fel:

https://alternativforsverige.se/ekonomi/

OK. Då är de alltså lika radikala som moderaterna på den punkten.

Detta stod alltså under "ekonomi" inte "återvandring". De har ett något rörigt upplägg på sitt partiprogram.
Citera
2018-03-08, 17:44
Medlem
ExtremParanoias avatar
Alternativ för Sverige verkar ha funnit sig på mångas läppar. Talade senast idag med några relativt politiskt obrydda arbetskamrater som vanligtvis röstar SD men som nu talar gott om AFS och ska rösta på dom istället.
Citera
2018-03-08, 17:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
OK. Då är de alltså lika radikala som moderaterna på den punkten.

Detta stod alltså under "ekonomi" inte "återvandring". De har ett något rörigt upplägg på sitt partiprogram.

Du kan ju omöjligen ha varit omedveten om denna ståndpunkt med tanke på att det som kommer direkt efter mitt citat är följande text:

Citat:
Men även om dessa förlorar sitt medborgarskap, kvarstår ett betydande antal med medborgarskap, som inte är en del av det svenska samhället. Därför vill vi införa fler mekanismer som säkerställer att den som tidigare fått medborgarskap men som inte är en del av det svenska samhället inte heller ska få full del av välfärdssystemen.

Det vill säga den text som gjorde dig ordentligt upprörd häromdagen. För övrigt så är Alternativ för Sverige trovärdiga på det här området vilket man inte kan säga om Moderaterna.
Citera
2018-03-08, 17:49
Medlem
Citat:
Korrekt. Men det blir svårare att rekrytera unga människor som kan göra karriär som t.ex. ekonom, civilingenjör eller läkare i stället för att ägna sig åt politiken med låg lön.

AfS vill också skära ner ersättningarna till kommunpolitikerna, som knappast är överbetalda idag.

Jag tror att om man vill spara pengar ska man göra det bland förvaltningar och tjänstemän, inte bland de folkvalda politikerna.
Det är exakt sådana människor man vill undvika. Någon som blir politiker för att göra karriär bör hållas på avstånd från riksdagen. De bästa ledarna I historien har varit de som inte drevs av personlig berikning utan av lojalitet, pliktkänsla och en vilja att förbättra. Om du väljer bort din chans att lösa Sveriges problem för ett par tusen mer i månaden så är du ingen leonidas, du blir Nero om du får makten.

Notera att jag ej är en företrädare eller medlem av något parti.
Senast redigerad av crowman 2018-03-08 kl. 17:55.
Citera
2018-03-08, 17:51
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Med handen på hjärtat, vem av dessa partier tror du obönhörligt skulle driva frågan i kammaren? Precis, man behöver inte vara en Einstein för att komma fram till det svaret.

Att moderaterna är splittrade internt i dessa frågor är ingen hemlighet. Frågan är om Kristersson kommer att prioritera att hålla samman partiet eller uppfylla eventuella vallöften.

Jag tror att AfS främst kan få betydelse i valet genom att deras blotta existens tvingar de andra partierna att diskutera vissa frågor som de helst skulle sopa under mattan, som hur man ska gå tillväga för att utvisa alla dem som politikerna själva sagt inte ska stanna i Sverige.
Citera
2018-03-08, 17:52
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Korrekt. Men det blir svårare att rekrytera unga människor som kan göra karriär som t.ex. ekonom, civilingenjör eller läkare i stället för att ägna sig åt politiken med låg lön.

AfS vill också skära ner ersättningarna till kommunpolitikerna, som knappast är överbetalda idag.

Jag tror att om man vill spara pengar ska man göra det bland förvaltningar och tjänstemän, inte bland de folkvalda politikerna.

Det vill AfS också. Skära bort onödiga myndigheter som sysslolösa med rätt partibok sitter. Från 9:40 i klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=qDcN8rP70V8

Såg att du fick svar på det andra.
Citera
2018-03-08, 17:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du kan ju omöjligen ha varit omedveten om denna ståndpunkt med tanke på att det som kommer direkt efter mitt citat är följande text:

Det vill säga den text som gjorde dig ordentligt upprörd häromdagen. För övrigt så är Alternativ för Sverige trovärdiga på det här området vilket man inte kan säga om Moderaterna.

Nej, de stycken jag citerade om detta kom från kapitlet om återvandring. Att de också skrivit om återvandring i kapitlet om ekonomi och att det där stod saker som inte stod i kapitlet om återvandring hade jag inte klart för mig.

Det är som sagt ett ganska rörigt dokument.
Citera
2018-03-08, 18:03
Medlem
Citat:
Att moderaterna är splittrade internt i dessa frågor är ingen hemlighet. Frågan är om Kristersson kommer att prioritera att hålla samman partiet eller uppfylla eventuella vallöften.

Jag tror att AfS främst kan få betydelse i valet genom att deras blotta existens tvingar de andra partierna att diskutera vissa frågor som de helst skulle sopa under mattan, som hur man ska gå tillväga för att utvisa alla dem som politikerna själva sagt inte ska stanna i Sverige.
Moderaterna är ett skämt inom invandringspolitiken, minsta barn förstår det.

Jag hoppas att det finns tillräckligt många besvikna SDare om lägger sin röst på AfS. Framkommer det att AfS får tillräckligt med röster för att synas i någon opinionsundersökning tror jag det kan gå vägen även i årets val. En from förhoppning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in