Citat:
Ursprungligen postat av
Kwato
Kul att folk klagar så mycket här i tråden! Håller alltså med dig.
Ge gärna exempel på detta och se till att det är citat och inte något du snickrar ihop från minnet. Jag är nyfiken på vad du menar.
Blir lite svårt att ge några konkreta exempel, jag baserar det mest på Kasselstrands pod "Den kokta grodan" där han sitter och diskuterar med sin vän. Man vet inför varje avsnitt, oavsett vilken politisk fråga de kommer avhandla, hur deras analys kommer se ut:
- Allt är totalt kaos, på randen till kollaps.
- Det är etablissemangets och politikernas fel.
- Det enda som kan lösa det är tuffare tag.
- SD har blivit mesiga.
Tycker resonemangen de för ofta är väldigt ytliga och onyanserade och innehåller inget analytiskt djup. Skulle kalla det populism, och då är jag en sån som mycket ogärna använder det ordet (som används alltför frikostigt i dessa dagar).
Minns även ett avsnitt då GK kom in på att SD hade accepterat homoadoptioner, något som de motiverat med hänvisning till forskning på området. GKs respons på detta var att konstatera att forskning alltid pekar åt massa olika håll och drog därmed slutsatsen att det inte finns någon anledning att förankra sina beslut i forskning. Det är ett väldigt antiintellektuellt sätt att resonera som inte inger förtroende.
Kollade igenom lite snabbt hans sociala medier och tog ett axplock:
Citat:
Dessa kravmaskiner ska endast få en sak: enkelbiljett till sina hemländer!
Citat:
Svenska folket säger NEJ till böneutrop! När ska politikerna börja lyssna?
Citat:
Sverige förtjänar bättre politiker!
Och så vidare. Mycket one-liners och slagord och sällan några längre resonemang eller analyser.
Säger inte emot något av ovanstående citat utan instämmer med dem, men personligen uppskattar jag när folk uttrycker sig mer balanserat. Det kan ha lika skarp kritik för den sakens skull.
Märk väl att jag ändå stöttar AFS och som sagt är denna approach förmodligen i någon mån nödvändig för att differentiera sig i det politiska landskapet.