Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 09:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Att behandla människor olika innebär även positiv särbehandling, eller positiv diskriminering om man så vill. Om man ska vara konsekvent så är det enligt dig rasistiskt att bedriva positiv särbehandling utifrån genetiska skillnader. Exempelvis att verka för att minska riskerna för att brottslighet utbryter hos högrisk-människor genom stödarbete osv.

Definiera "betydande skillnader". Sålänge normalfördelningen är annorlunda så kan man enligt mig prata om betydande skillnader, vi ser ju en skillnad i normalfördelning och den skillnaden är av betydande karaktär ty iq-nivåer påverkar i sin tur en rad andra konsekvenser. IQ har olika normalfördelningar i olika populationer. Varför förneka faktum?

Nu är olika folkgruppers IQ något OT i den här tråden, men nej, små skillnader i normalfördelningen innebär inte att det finns betydande skillnader.

I övrigt hänvisar jag till de 16 inlägg jag skrev i den andra tråden där jag i detalj redogjorde för min syn på detta:

(FB) Bok skriver att tyskar och italienare har högst iq bland vita

Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Det är inte "rasistiska fördomar" att hänvisa till fakta om gener och frekvenstolkningar. Det är vetenskaplig fakta om verkligheten. Man kan välja att blunda för det eller att acceptera det.

Jag förstår att den mer idealistiskt lagde har svårt att se sanningen i vitögat.

Förhoppningsvis så verkar AfS för en vetenskaplig syn på tillvaron istället för en känslomässig idealism som inte har någon verklighetsförankring.

Det är bra om både AfS och andra partier har en vetenskaplig syn på tillvaron och inte sprider rasistiska fördomar som saknar verklighetsförankring.
Senast redigerad av Regulus 2018-05-26 kl. 09:36.
Citera
2018-05-26, 09:35
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trossniffaren
Även jag & flera vänner med hel eller delvis utomnordisk, & då i de flesta fall av utomeuropeiskt ursprung som exempelvis väl integrerade Sydamerikaner, Sydostasiater, Latineuropéer eller Balter, Ungrare, Kroater, Tjecker, Polacker. undrar om vi då enligt AfS på en generell nivå anses vara värdiga nog att få fortleva i Sverige enligt AfS politik?

För man behöver inte vara arisk, germansk, vit, valfri epitet med fysiskt Kalles Kavjar utseende för att vara väldigt missnöjd med hur Sverige & Sveriges tillika demokratur kraftigt har stagnerat & blivit en betydligt obehagligare plats sedan gränserna mot specifikt Mellanöstern, Nordafrika, Centralasien, läs muslimsk invasion, har skett vilket där så klart kulturella preferenser & värderingar har kolliderat med dessa nyare invandrare, som resulterat i mycket ökad skepsis & ilska i lika proportioner till både etablerade partier, etablissemang såväl som mot dessa muslimska överlag parasiterande "våldsamma ensamkommande asylant-barn med en foot lång skägg"

Vad anser AfS om Oss Gamla Skötsamma, vi andra hundratusentals människor som av antingen okunskap eller fördom kan ha buntats ihop med De Nya Barnen, eller?

Okej, jag ser detta:

Du oroar dig för att bli förknippad med den våg av invandrare som kom efter dig. Du målar upp en nidbild av germanskt utseende med hjälp av Kalles kaviar. (Alla germaner ser inte ut så och om du inte vet det så har du märkligt dålig kunskap om folk.) Du misstror AFS enbart på grund av dina egna intressen som en person med utomnordiskt eller utomeuropeiskt ursprung.

Kan man vara "väl integrerad" och samtidigt definiera sig själv i så stark kontrast mot urbefolkningen? Jag tycker inte det.

Jag svarar så här på din fråga: Om AFS inte duger till dig så får du väl rösta på något annat.
Citera
2018-05-26, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

- Enligt AfS så är ni "rasfrämlingar" och kan på sin höjd få vara "gästarbetare"

Oavsett hur skötsamma de än är så blir ju "rasfrämlingar" ett problem om deras antal och andel av befolkningen överstiger en viss nivå. Ingen mentalt frisk svensk tycker t.ex. att det hade varit OK om Sverige hade fyllts med 15 miljoner exemplariskt skötsamma och produktiva kineser, även om de pratade flytande svenska och käkade sill vid jul och midsommar. Eller hur?

I Sverige så har det acceptabla maxantalet av helt skötsamma "rasfrämlingar" överskridits med enorm marginal för längesedan. Även en del av de som faktiskt är helt skötsamma bör alltså lämna Sverige för att Sverige ska kunna bli ett bra hem för svenskarna igen. Detta anser ju i grunden även SD och flertalet av deras väljare.

Dock så anser inte AfS att det inte bör få finnas några "rasfrämlingar" alls i Sverige. Inte ens NMR är av den uppfattningen.

Om AfS, eller SD för den delen, hade styrt Sverige under de senaste 60 åren så hade ju den absoluta merparten av alla invandrare som finns i Sverige idag aldrig släppts in i landet. Varför ska man då acceptera att många hundratusentals, eller snarare miljontals, människor från främmande folkgrupper som idag finns i landet (och som vi absolut inte ville ha här, men som släpptes in ändå) ska få stanna här, bara för att de finns här nu?

Alla dessa människor släpptes ju helt avsiktligt och medvetet in i vårt land av en folkfientlig regim, i syfte att skada det svenska folket och förstöra Sverige som samhälle och nation. Ska vi bara acceptera det? Bara för att de har varit här i några år eller några decennier? I helvete heller att vi ska!
Citera
2018-05-26, 10:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Jag anser att svenskar ska ha en särställning i sitt land Sverige och det står även AFS för. Jag skulle nog ha uttryckt mig på ett delvis annat sätt än texten i AFS program och då betonat etnisk tillhörighet ännu mer. Dessutom hade jag nog satt den texten i ett särskilt "program". Men det står tillräckligt ändå för att du ska kunna dra egna slutsatser. Läs återvandringsprogrammet, där en hel del om deras syn på svenskhet finns.

Etniska svenskar har en fördel så tillvida att goda kunskaper i svenska språket och svenska seder och bruk är viktigt för den som lever i Sverige. Just därför måste vi bli bättre på att snabbt lära invandrare svenska och ge dem kunskaper om svenska seder och bruk.

Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Personligen anser jag att det är för mycket fokus på socioekonomi, anpassning och samhälle men bortsett från det drar jag ändå slutsatsen att AFS står för att folk är folk. Där finns även ett påstående om att vissa folk har lättare att assimileras i svenskheten än andra. När de säger att endel folk lättare assimileras än andra måste jag anta att detta - om jag nu ska få det att stämma med verkligheten - beror på en etnisk aspekt också och inte bara på socioekonomi. En generaliserad uppfattning om en etnisk grupp kan inte vara baserad enbart på socioekonomi eftersom ingen etnisk grupp framföder endast högpresterande och anpassningsvilliga individer.

Att invandrare från vissa länder har lättare för att assimileras i Sverige än andra är en truism, men det beror inte på medfödda genetiska skillnader. De skillnader som finns mellan olika mänskliga populationer är små och berör framför allt vissa egenskaper under stark selektion, som hudfärg.

Det som är avgörande för förmågan till assimilering är i stället skillnader i etniska faktorer som språk, religion och seder och bruk.
Citera
2018-05-26, 10:17
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Var kritisk till AfS vid deras lansering eftersom jag trodde de skulle bli som ett nytt litet SD. Men de har faktiskt överraskat mig många gånger om. De är radikala i viss mån och vägrar ställa in sig i etablissemangets åsiktskorridor.

Kasselstrand har alltid gjort bra ifrån sig. Men efter att sett livesändningen ifrån Växjödemon så måste jag säga att han är helt fenomenal. Det bästa är att med Hahne och Ahl så har de redan visat de har tre duktiga talare som kan avlösa varandra.

Underbart att se att det finns unga drivna nationalister som kommer agera blåslampa i många decennier framöver. De tre musketörerna har redan prövats hårt i och med deras tid i SDs ungdomsparti, så man behöver inte vara rädd för att inte kommer stå pall.

Det ska bli väldigt intressant i höstens val!

off topic

Lägger en liten dikt såhär på morgonen för att alla ska komma i stämning:

Drag ut under första fanan
I sommarens fagra ljus
Och följ efter den svenska stormen
Efter frihetssångernas brus

Framåt svenskar - ut i stormen
Framåt svenskar - ut i kampen

Kom med i den unga striden
När morgonen lyser röd
Och följ om så sista fanan
Till seger eller död

Ge inte upp
Räds inte döden
Framåt svenskar
Vi ses i Valhall

Ropa ut våra hälsningar
Ur tusende unga bröst
Vi bär solhjulets standar
Ty det är Sveas röst

Håller med.
Fantastiskt tal av alla tre igår i Växjö.
Någon som vet när AFS kommer till Gbg?
Citera
2018-05-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Fram med champagneglasen! AfS har passerat 20 000 likes på Facebook. Antalet likes ökar kraftigt för partiet.

https://www.facebook.com/altforsverige/

Jag skrev fel. Det är antalet följare som har ökat, inte likes, men det lär inte dröja lång tid innan antalet likes passerar 20 000.
Citera
2018-05-26, 10:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Om politiken är densamma - varför uteslöts SDU? Hade det inte varit rätt trevligt med ett aktivt ungdomsförbund på svenska gator och torg nu?
Jag menade ju redan på den tiden att genvägen till kvinnliga väljare inte var "mjuk" framtoning - utan svenska ungdomar som de skulle känna igen sina egna barn och barnbarn i. Oro för och kärlek till de egna skulle kortsluta PK-indoktrinering.
Och att alla SD:are som tyckte att svenska ungdomar med svenska flaggor "kändes nazistiskt", var en del av samtidssjukan och led av stockholmssyndrom.

Varför svarar du med en flummig motfråga? vad är skillnaden då? Du kunde inte komma med en enda punkt utan kommer med en plattityd?

Att de sparkade SDU var för att de inte ville att de skulle kuppa moderpartiet tror jag, vilket ju skett i C och M mot en marknadsliberal inriktning (Platt skatt). Annars vet jag inte; var för menar du att de uteslöt SDU? Är det sant att hon som var SDU-ordförande lever på att vara asyladvokat d.v.s. att få så många asylinvandrare som möjligt att stanna med betalt från skattepengar?
Citera
2018-05-26, 10:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag kom att tänka på bandet Svensk Ungdom. Får ni lyssna på sådana neofascistiska grupper av pappa Karlsson?
SD spelar Ultima Thule på sina tillställningar ink. live. De är inte så ängsliga som du tror
Citera
2018-05-26, 10:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Har du helt missat att SD är för integration och helt tagit bort assimilering ur in budget.
https://www.svd.se/sd-ersatter-assimilering-med-integration-i-budgeten
SD har också sagt att de är beredda att diskutera integration med Alliansen. Enligt SvD har man tvärvänt och nu vill man diskutera integration för att få vara med det liberala gänget.
https://www.svd.se/sd-stod-for-alliansen-med-villkor
SD är ett parti som längtat efter ett socialkonservativt block sedan 2015 då SD hade 27%. Åkesson drömmer på nätterna om SD+M+KD. Nu har SD 22% och man är mer desillusionerad. Tyvärr har man inte insett att M inte vill ha med dem att göra.
Jag har själv röstat SD men det går inte längre. SD har helt tappat bort sin själ, då man gjort allt för att vara moderaterna till lags. SD har en moderatfili. Åkesson är på gränsen till sjukligt följsam och inställsam mot M. Kanske beror det på att Åkesson en gång började i Moderaterna? Är Åkesson innerst inne en liberal moderat som inte gillar massinvandring? Vad vet jag.
Den dagen SD hyllar AfS då kommer Sverige på allvar vända. Det sker aldrig om AfS inte kommer in i RD. Tills så sker kommer SD vara ett moderat-wannabe-parti. Jag säger, nej tack.
1) SD har förklarat att de börjat använda ordet integration för att alla skall förstå men att de menar samma sak, assimilation, som tidigare. De är öppna med det.
2) det är för att splittra M och alliansen, det har lyckats väl. Du måste skilja på taktiska utspel mot andra partier och talen till sina egna.
3) Hylla AfS? varför skulle något parti hylla ett annat parti? Hyllar S V och MP? Knappast det är ju som att säga att ens eget parti är meningslöst.
Citera
2018-05-26, 11:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
DU verkar ha lässvårigheter samt problem med att förstå kontexten av vad folk skriver till dig. Mitt exempel handlade inte om vem som ska ha råd med vad, utan att sjukvården är inkluderad i välfärden. Välfärd är något alla i Sverige tar del utav, vare sig du är förmögen eller inte.
Det som försatt Sverige i dagens mycket allvarliga läge är ju just att vi har öppnat upp för att alla i hela världen kan komma hit & direkt ta del av den välfärd som arbetats ihop av just den Gösta 85 som du tog upp.

Medan Gösta själv inte får den där höftoperationen som han skulle behöva för att kunna leva ett fullgott liv. För att pengarna går till en massa araber som kollar på satellit-tv, begår brott & enligt dig har rätt till svenskarnas "välfärd".
Citera
2018-05-26, 11:04
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Etniska svenskar har en fördel så tillvida att goda kunskaper i svenska språket och svenska seder och bruk är viktigt för den som lever i Sverige. Just därför måste vi bli bättre på att snabbt lära invandrare svenska och ge dem kunskaper om svenska seder och bruk.

Att invandrare från vissa länder har lättare för att assimileras i Sverige än andra är en truism, men det beror inte på medfödda genetiska skillnader. De skillnader som finns mellan olika mänskliga populationer är små och berör framför allt vissa egenskaper under stark selektion, som hudfärg.

Det som är avgörande för förmågan till assimilering är i stället skillnader i etniska faktorer som språk, religion och seder och bruk.
Dina åsikter hör hemma i Liberalerna, Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Centerpartiet.

I en tråd som handlar om AFS finns det inget mer att säga om ditt inlägg.

Det är meningslöst, kontraproduktivt och direkt skadligt för svenskarna att satsa resurser på det sätt som du beskriver.

Om du inte inser sanningen i de citat som jag hämtade från AFS program så får jag väl kärleksbomba dig med mer. Du säger ju att vi måste lära dem, men AFS politik är att integration är omöjlig på politisk väg och bara kan förekomma i enstaka naturliga fall. Här kommer det i repris fast denna gång tar jag med ett längre avsnitt:

Citat:
Integrationen har inte misslyckats i brist på politiska ansträngningar, utan på grund av att premisserna är felaktiga. Det är inte möjligt att sammanföra vitt skilda folkgrupper i ett och samma land och förvänta sig goda resultat. Den historiska erfarenheter av mångkulturella samhällen pekar på raka motsatsen. Missämja och konflikter, inte ett harmoniskt samhällsliv där olika grupper kontinuerligt bekräftar varandra i ett ömsesidigt kulturellt utbyte, är resultatet av mångkultur och massinvandring.

I de fall där integration, eller assimilering som det ibland kallas, faktiskt inträffar är det en naturlig och spontan process frikopplad från politiska diktat. För invandrare med kapacitet att anpassa till Sverige är integration ingenting konstigt, även om genuin assimilering tar tid och knappast är möjlig för första generationens invandrare.

Fortsätt gärna propagera för mångkultur och kulturmarxism, och fortsätt gärna föreläsa om att det är "vi" som minsann "måste" lära invandrarna både det ena och det andra. Svenskarna är trötta på det budskapet och det är därför svenskvänliga, nationalistiska åsikter är på stark frammarsch i alla läger som har någon livsgnista kvar.
Citera
2018-05-26, 11:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Du drog en lans för en mystisk grupp människor du kallar "judar". Inga autistiska definitioner behövdes - eller kunde läggas fram. Du bara vet att gruppen existerar och har att göra med kultur, släktskap och allt vad det kan vara. Du kommer INTE säga till en jude att denne inte kan tycka att en annan jude "ser judisk ut" - eller inte. De får själva bestämma.

Händelsevis är detta genomgående för judiska debattörer och etniska aktivister - de godkänner inga begränsande premisser för sin egen ingrupps in- och exkludering. Ibland är definitionen kultur, ibland religion, ibland DNA - har de haft svårt att bevaka sina etniska intressen på grund av denna situationsbaserade vaghet?

Om AfS är intelligenta är det denna funktionella, pragmatiska approach på svenskhet de kommer använda. Om de är korkade går de på ditt pinsamma concern trolling och sätter någon krystad definition på svenskhet, svensk etnicitet eller svensk identitet på pränt.

Jag hoppas de är smartare än SD visat sig vara. Dessa har gjort det lätta svårt och konsekvent avstått från det bästa politikersvaret: Vem som är del av det svenska folket avgör folket självt - inte vi politiker. Som svenska nationalister är det vår uppgift att tjäna det svenska folket - inte definiera det.

Vad gäller lagtexter och sådant går det ju uppenbarligen redan att definiera etniska grupper som är mer amorfa än den svenska. Hatbrott mot "etniska svenskar" är inte mer vaga än mot "afrikaner". "Samer" och "judar" är luddigare ändå.

Du slåss mot en halmgubbe som du själv ställt upp. Jag har inte hävdat att det är något mystiskt med etniska identiteter. Snarare är det då rasister som gör det hela konstigt med sin blodsmystik.

Jag har inte heller krävt att AfS ska producera någon "krystad" definition av svensk etnicitet. Jag har sagt att det ligger i deras eget intresse att förklara vad de menar med etnisk svensk och svenskhet.

Man kan diskutera etnicitet utan att ägna sig åt konstiga rasteorier, men eftersom många rasister använder begreppet etnicitet som ett täckord för genetiskt ursprung är det viktigt att vara tydlig med vad man menar och hur man tolkar begreppet.

Vad gäller hatbrott så anser jag som jag redan påpekat att förre JK Göran Lambertz begick ett uppenbart fel när han exkluderade etniska svenskar. Lagens förarbeten är mycket tydliga och stöder inte Lambertz konstiga tolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in