Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-20, 00:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
De närmsta månaderna blir som sagt spännande. Eftersom de etablerade partierna samt media inget hellre vill än att SD ska falla sönder i fraktioner, tror jag att de kan behandlas förhållandevis milt utav media. Men vi får se. Antingen fiasko eller succé.

Det är mindre än sex månader till valet. Kortare startsträcka än både Junilistan och Ny Demokrati hade med sina väl förberedda kampanjer.

Finns överhuvud taget AfS annat än som en blankett hos valmyndigheten? Har de någon organisation och valprogram? Jag tvivlar på att de skulle kunna hålla det helt hemligt om de hade det.

Jag tror att de som hoppas på ett alternativ till SD från det hållet kommer att bli grymt besvikna.
Citera
2018-02-20, 00:14
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är mindre än sex månader till valet. Kortare startsträcka än både Junilistan och Ny Demokrati hade med sina väl förberedda kampanjer.

Finns överhuvud taget AfS annat än som en blankett hos valmyndigheten? Har de någon organisation och valprogram? Jag tvivlar på att de skulle kunna hålla det helt hemligt om de hade det.

Jag tror att de som hoppas på ett alternativ till SD från det hållet kommer att bli grymt besvikna.

Nu utgår du iofs ifrån att inget är förberett...vilket det kanske är? Utan att vara vare sig SD-supporter eller potentiell AfS-supporter, så tror jag mig veta att det finns ett ganska stort uppdämt missnöje med mycket i SD; utan att det för den sakens skull bara är tomtar och begåvningsreserv som sagt sitt. Men som sagt, vi får se vad som händer framöver.
Citera
2018-02-20, 02:50
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Du tänker helt fel.
SD och Sverige behöver ett mer radikalt parti till höger om dem som får ta hand om de lite känsliga frågorna.
Jag omformulerar frågan: Vill du att ytterligare upp till 500k asyl/anhörighetsinvandrare ska komma till Sverige år 2018-2022. Jag vill ha ett svar JA eller NEJ på den frågan.

År 2022 kan det finnas utrymme för ett litet sådant parti som du pratar om nu. Nu kommer endast ett sådant här parti hjälpa massinvandringsförespråkarna, genom att ta ifrån SD-röster på partier som inte kommer in i riksdagen.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-02-20 kl. 03:00.
Citera
2018-02-20, 03:12
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Jag omformulerar frågan: Vill du att ytterligare upp till 500k asyl/anhörighetsinvandrare ska komma till Sverige år 2018-2022. Jag vill ha ett svar JA eller NEJ på den frågan.

År 2022 kan det finnas utrymme för ett litet sådant parti som du pratar om nu. Nu kommer endast ett sådant här parti hjälpa massinvandringsförespråkarna, genom att ta ifrån SD-röster på partier som inte kommer in i riksdagen.

Det där tjatet har vi hört sedan 2006. Sista chansen att rädda Sverige!!! Rösta SD2006! Rösta SD2010! Rösta SD2014! Rösta SD2018! Blev det bättre med SD i riksdagen? Nej, så sprid rösterna på andra partier och låt SD vara i fred.
Citera
2018-02-20, 03:19
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Det där tjatet har vi hört sedan 2006. Sista chansen att rädda Sverige!!! Rösta SD2006! Rösta SD2010! Rösta SD2014! Rösta SD2018! Blev det bättre med SD i riksdagen? Nej, så sprid rösterna på andra partier och låt SD vara i fred.
Sverige går nog inte att rädda.

Men faktum kvarstår, enda realistiska möjligheten för Sverige att få stopp på migrationsflödet och undvika ytterligare 500k asyl/anhörighets-flyktingar kommande fyra åren. Är att SD lyckas pressa M(Och att de båda innehar mandatmässig majoritet). Jag skulle också vilja ha ett JA eller NEJ svar från dig om du föredrar ytterligare 500k migranter.
Citera
2018-02-20, 14:29
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Sverige går nog inte att rädda.

Men faktum kvarstår, enda realistiska möjligheten för Sverige att få stopp på migrationsflödet och undvika ytterligare 500k asyl/anhörighets-flyktingar kommande fyra åren. Är att SD lyckas pressa M(Och att de båda innehar mandatmässig majoritet). Jag skulle också vilja ha ett JA eller NEJ svar från dig om du föredrar ytterligare 500k migranter.

Jag kräver att alla jävlar som har kommit efter 1975 strippas på PUT, TUT, svenskt medborgarskap och skickas hem. Antingen frivilligt eller med tvång.

Dessutom ska judarna skickas ut ur Sverige - eller isoleras - då det var judarna som krävde ett mångkulturellt Sverige.

Ska jag ge min röst på något parti ska det ligga i linje med mina krav.
Citera
2018-02-20, 16:12
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Jag kräver att alla jävlar som har kommit efter 1975 strippas på PUT, TUT, svenskt medborgarskap och skickas hem. Antingen frivilligt eller med tvång.

Dessutom ska judarna skickas ut ur Sverige - eller isoleras - då det var judarna som krävde ett mångkulturellt Sverige.

Ska jag ge min röst på något parti ska det ligga i linje med mina krav.
Då tror jag att Nordiska motståndsrörelsen är ett bättre val av parti från dig(ger dock iofs ändå inget att rösta på dessa). Aldrig i hela världen att ens "alternativ för Sverige" skulle vara för så radikala förändringar. Definitivt inte jag själv heller.

Att du nu indirekt utan att rösta, kommer att medverka för att ytterlighet 500k migranter ska in till Sverige de kommande fyra åren nästa valperiod, givet dina åsikter, är dock riktigt korkat. Du kommer aldrig att få sådana förändringar i politiken som du efterfrågar. Är du smart nog kan du i alla fall rösta för ett asylstopp. Vilket du vägrar göra utan istället indirekt välkomnar alla dessa 500k migranter till Sverige.
Citera
2018-02-20, 16:45
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Då tror jag att Nordiska motståndsrörelsen är ett bättre val av parti från dig(ger dock iofs ändå inget att rösta på dessa). Aldrig i hela världen att ens "alternativ för Sverige" skulle vara för så radikala förändringar. Definitivt inte jag själv heller.

Att du nu indirekt utan att rösta, kommer att medverka för att ytterlighet 500k migranter ska in till Sverige de kommande fyra åren nästa valperiod, givet dina åsikter, är dock riktigt korkat. Du kommer aldrig att få sådana förändringar i politiken som du efterfrågar. Är du smart nog kan du i alla fall rösta för ett asylstopp. Vilket du vägrar göra utan istället indirekt välkomnar alla dessa 500k migranter till Sverige.

Det du säger är att Alternativ för Sverige är brödsmulor till det svältande folket? Eller är det så att du tycker jag ska lägga min röst på SD?
Citera
2018-02-20, 18:08
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Det du säger är att Alternativ för Sverige är brödsmulor till det svältande folket? Eller är det så att du tycker jag ska lägga min röst på SD?
Om du vill ha asylstopp så är det enda alternativet att rösta på SD. Röstande på andra partier eller uteblivet röstande, är indirekt att ge kakan till massinvandringsförespråkare, och i förlängning att ge mandat för att få in ytterligare hundratusentals migranter till Sverige.

Sen kan man tycka att SD är för mesiga, men ovanstående faktum kvarstår oavsett.

AfV kan på sin höjd sno någon enstaka procent från SD, och hjälpa övriga massinvandringsförespråkare att fortsätta med inflödet av migranter.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-02-20 kl. 18:13.
Citera
2018-02-20, 18:17
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Om du vill ha asylstopp så är det enda alternativet att rösta på SD. Röstande på andra partier eller uteblivet röstande, är indirekt att ge kakan till massinvandringsförespråkare, och i förlängning att ge mandat för att få in ytterligare hundratusentals migranter till Sverige.

Sen kan man tycka att SD är för mesiga, men ovanstående faktum kvarstår oavsett.

AfV kan på sin höjd sno någon enstaka procent från SD, och hjälpa övriga massinvandringsförespråkare att fortsätta med inflödet av migranter.

Eftersom SD inte har någon politik som jag kan ställa mig bakom så tänker jag skänka bort min röst till något annat och bättre alternativ.

Det enda som har hänt är att Jimmie Åkesson & Co har berikat sina bankkonton sedan 2010 medan livet för den vanlige svensken har blivit allt sämre.
Citera
2018-02-20, 18:54
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:

För att förtydliga saker och ting har jag varit medlem i SD i 25 år. Har även sprungit på deras demos på den tiden då ni flesta röstade på S... Som svar på din fråga.

Ja lite röster kan de ta från SD. Men samtidigt så är det en stor grupp som ej röstar på SD pga av att det mjuknat och börja vurma för judarna.
Så jag vidhåller. För Sveriges bästa så behövs ett sådant parti.
Och sedan kan du lugnt sitta still i båten ang att det ska ske ett mirakel 2018.
SD kommer helt manövreras bort. C och L hoppar till den sidan som behövs.
Citera
2018-02-20, 18:57
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Eftersom SD inte har någon politik som jag kan ställa mig bakom så tänker jag skänka bort min röst till något annat och bättre alternativ.

Det enda som har hänt är att Jimmie Åkesson & Co har berikat sina bankkonton sedan 2010 medan livet för den vanlige svensken har blivit allt sämre.
SD har i sitt nya partiprograms valmanifest för 2018 en punkt där de vill avskaffa rätten att söka asyl i Sverige, förutom för närliggande grannländer.

Övriga 7K har de inte.

Din logik haltar. Att du ogillar saker med SD förstår jag. Men vad jag inte förstår är varför du vill medverka till att hundra tusentals till migranter kommer till Sverige. Vad gör du helst:

1: Röstar på ett parti du inte sympatiserar med helt(för visst håller du med SD om att det inte ska vara möjligt att söka asyl genom att gå igenom hela europa?).

2: Medverkar för att ytterligare hundratusentals migranter kommer till Sverige genom att inte rösta på något alls.

Väljer du alternativ 2 och inte röstar, så hoppas jag verkligen att vi slipper se dig efter valet skriva om massinvandringens konsekvenser. Det vore helt enkelt 100% hyckleri, när du själv inte är beredd att motverka de politiska partier som vill ha massinflöde av migranter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in