2018-03-05, 06:40
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jaha, då börjar förrådet av revives+max potions ta slut. Alltid haft gott om dessa så jag har aldrig haft några mons på ”skadelistan”. Nu är det ganska trångt där.

Hur löser man detta? Har ganska få pokestops nära och sällan tålamod att stå och snurra dem mer än en gång. Bor lite offside så raida funkar bara ensam mot svaga mons.

Köpa dem med pokecoins känns som en förlustaffär, det är gymen som gör att jag behöver potions och revives...

/Casual poketrainer

Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Jag har upptäckt samma sak. Jag vet inte om det finns så mycket annat att göra egentligen än att anpassa sig. Antingen så får man gå fler promenader där det finns gym och stop eller så får man gymma mindre. Det börjar dock verka som att jag får fler potions på gym än vanliga stop. Har inte fått detta bekräftat.

Jag och tjejen har hittat en runda i stan som vi titt som tätt brukar åka för att snurra på stops (det är väl ändå ett bilspel ) Det är nämligen i princip bara att snurra som löser saken.
Och ja, gym ger bättre saker, speciellt om gymmet tillhör ditt lag.
Citera
2018-03-06, 19:48
Medlem
nihilverums avatar
Dags igen för parallellkläckning av nio milsägg. Den här gången blev det följande resultat, i tur och ordning:

Lapras
Feebas
Larvitar
Dratini
Dratini
Dratini
Bagon
Dratini
Dratini

Efter över 700 kläckta ägg kläckte jag alltså för första gången en Lapras. Det var på tiden. Bra utdelning generellt den här gången. Ingen ointressant sort överhuvudtaget.
Citera
2018-03-07, 10:04
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Dags igen för parallellkläckning av nio milsägg. Den här gången blev det följande resultat, i tur och ordning:

Lapras
Feebas
Larvitar
Dratini
Dratini
Dratini
Bagon
Dratini
Dratini

Efter över 700 kläckta ägg kläckte jag alltså för första gången en Lapras. Det var på tiden. Bra utdelning generellt den här gången. Ingen ointressant sort överhuvudtaget.

wow det var ju galet bra, du fick i princip bästa utdelning på nästan alla....
Citera
2018-03-07, 18:10
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
wow det var ju galet bra, du fick i princip bästa utdelning på nästan alla....

Dessutom var sju av de första nio äggen jag därefter plockade upp också milsägg, så det blir ganska snart dags för parallellkläckning igen. Hoppas bara att det inte är de tråkiga sorterna som "straff" för utdelningen jag hade nu senast.

Med tanke på detta så finns det väl en viss risk för att få Skarmory och Aerodactyl, men förhoppningsvis blir det fler av de andra.
Citera
2018-03-08, 00:02
Medlem
NirvanAs avatar
Äntligen lvl 40!

Med dessa xp-event gick det snabbt till slut
Citera
2018-03-08, 10:21
Medlem
JoeL431s avatar
Kan någon enkelt förklara det här mede vilken pokemon man ska välja att evolvera? Vet att de finns kalkylator men förstår inte riktigt, är inte den med högst CP ish bäst/hårdast slag.
Citera
2018-03-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Kan någon enkelt förklara det här mede vilken pokemon man ska välja att evolvera? Vet att de finns kalkylator men förstår inte riktigt, är inte den med högst CP ish bäst/hårdast slag.

Den med högst CP är verkligen den som är bäst för tillfället, men den som har högst IV, som det kallas, är den som har potential till att bli bäst. Men då krävs det att man använder dust och candy.

Pokemon som du fångar kan vara på olika levels. Jag själv använder inte IV-kalkylatorer och liknande och håller inte koll på vilken level en Pokemon är, men jag får snabbkoll på vilken level den är genom att titta på hur mycket dust som krävs. När du väljer en Pokémon från listan så står det någonstans nära mitten "Power up" följt av hur mycket dust som krävs. Är din Pokemon en av de lägsta levlarna så krävs 200. Är den runt level 20 krävs 2500 och runt level 30 så krävs 5000 för power up. Nu krävs t.ex 5000 för flera levels runt 30 så du kan inte avgöra dess exakta level från hur mycket dust som krävs, men ungefär.

Sen kan du också klicka på Appraise på en Pokemon och få reda på dess ungefärliga IV. Det beror på vilket lag man är i men i lag blå som jag är får man någonstans liknande

Is a Wonder! >80 IV
Certainly caught my attention > 60 IV eller kanske 65
Above average > 50?
Not likely to make headway < 50

IV är alltså i procent en Pokemons potential. Det är alltså mycket möjligt att du har två Pokemon av samma sort där en är Not likely to make headway och en är en Wonder men den första har högre CP. Vad IVt säger dock är att om du kör power up på den med högre IV tills den kommer till samma level, så kommer den ha högre CP.

Eftersom dust är en begränsad råvara så bryr jag min nästan aldrig om en pokemon som får högsta betyg när man tar appraise om den kräver 2200 dust för power up eller mindre, för det kommer krävas en hel del dust för att maxa den. Det skulle vara om det är en väldigt speciell Pokemon. Vissa sorter vet jag med mig att jag inte kommer slösa dust på, och vet man att man inte kommer göra det så är CP viktigare än IV.
Citera
2018-03-08, 15:21
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Dessutom var sju av de första nio äggen jag därefter plockade upp också milsägg, så det blir ganska snart dags för parallellkläckning igen. Hoppas bara att det inte är de tråkiga sorterna som "straff" för utdelningen jag hade nu senast.

Med tanke på detta så finns det väl en viss risk för att få Skarmory och Aerodactyl, men förhoppningsvis blir det fler av de andra.

Jo risken finns ju där att du får Skarmory och annat skräp.
Min polare kläckte 5 st nya events 10km-ägg igår och fick Bagon x3, Beldum och Dratini.
Så jag tror nog det kan bli en trevlig hatch trots allt..

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Äntligen lvl 40!

Med dessa xp-event gick det snabbt till slut

Välkommen in i klubben.

Hur blir spelandet nu framöver då?

Jag själv har fortsatt att gnugga på sedan jag nådde L40 i november och gillar fortfarande spelet.
Jag nådde 28M XP igår under ett evo-race.

Fler och tätare event.
Oftare byten av raidbossar.
Community Day.
Osv osv har helt klart gett en ny trevlig dimension till spelet.
Citera
2018-03-08, 16:59
Medlem
King Pins avatar
Jag fick en shiny Pichu, är det ovanligt? Uppgraderad nu till en shiny Pikachu, den är guldfärgad.
Citera
2018-03-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Jag fick en shiny Pichu, är det ovanligt? Uppgraderad nu till en shiny Pikachu, den är guldfärgad.

Pichu är mycket ovanlig, jag har aldrig lyckats, och jag kläcker sjukt mycket egg. Shiny Pikachu är dock inte lika ovanlig, jag har 7 st som främst kom ifrån eventet, men i övrig har jag aldrig sett den heller. Grattis!
Citera
2018-03-08, 18:16
Medlem
Fångade en shiny swablu CP 10 så den blir nog inte uppgraderad. Någon annan som har fått den?
Citera
2018-03-08, 23:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jo risken finns ju där att du får Skarmory och annat skräp.
Min polare kläckte 5 st nya events 10km-ägg igår och fick Bagon x3, Beldum och Dratini.
Så jag tror nog det kan bli en trevlig hatch trots allt..

Välkommen in i klubben.

Hur blir spelandet nu framöver då?

Jag själv har fortsatt att gnugga på sedan jag nådde L40 i november och gillar fortfarande spelet.
Jag nådde 28M XP igår under ett evo-race.

Fler och tätare event.
Oftare byten av raidbossar.
Community Day.
Osv osv har helt klart gett en ny trevlig dimension till spelet.
Lär sluta grinda XP, men stardust event lär jag köra, samma med doubelcandy... tja event kommer jag lira, men bara sporadiskt annars, givetsvis göra ~30 raider av varje legendary boss.

Ska väl använda karta och leta fram exklusiva 100%are kanske... fusk, ja, men eftersom inte quests eller andra utmaningar finns får man ta saken i egna händer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in