2017-08-31, 15:12
Medlem
Nu kommer hundarna - först ut för oss i Europa blir Entei:

https://pokemongolive.com/en/post/johtolegendary
Citera
2017-08-31, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hundarna kommer!
http://pokemongolive.com/en/post/johtolegendary

Kul! Raikou kommer vara riktigt grym. En månad innan varje rotation känns dock som en lång tid för mig. Hoppas det kommer annat innehåll/uppdateringar under den här tiden fram till 30 November.
Citera
2017-08-31, 16:08
Medlem
NirvanAs avatar
Några i Sverige blir kanske utvalda att köra mewtwo raids redan från 6e september enligt samma post

Går inte att logga in nu heller, precis som förra gången de började rulla ut en uppdatering.
Citera
2017-08-31, 19:14
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Några i Sverige blir kanske utvalda att köra mewtwo raids redan från 6e september enligt samma post

Går inte att logga in nu heller, precis som förra gången de började rulla ut en uppdatering.
Skönt, då ligger inte problemet hos mig .

Typiskt om de ska hålla Mewtwo längre dock. Vill inte behöva åka till Stockholm för att fånga den.
Citera
2017-09-01, 07:10
Medlem
Etrades avatar
Entei har börjat ploppa upp i Stockholm enligt gymhuntr.
Hoppas byrackan kommer till oss på landet senare idag.
Citera
2017-09-01, 11:26
Medlem
Etrades avatar
Lite tråkigt att Golem och Tyranitar är bäst mot i stort sett alla Legendarys. Det blir ju lite ändring sen mot Raikou, Suicune och Mewtwo dock.

Men nu blir Rhydon med Mud Slap - Earthquake väldigt användbar ett tag framöver i alla fall (undantag vs Suicune). Kan bli aktuellt att maxa ut Rhydon nummer 2 med detta moveset.

Mot Raikou är ju bara Ground super effective så där kan man ju välja lite fritt vad man ställer upp med.
Jag gillar ju att ha variation i min attackers så Donphan eller Sandslash känns aktuella att investera i.

Och mot Suicune blir det kul att äntligen få använda lite Grass-types. Min Venusaur och Victreebel får ju annars måttligt med speltid hehe.

vi har roliga månader framför oss i alla fall..
Citera
2017-09-01, 11:46
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Entei har börjat ploppa upp i Stockholm enligt gymhuntr.
Hoppas byrackan kommer till oss på landet senare idag.
Vad tjänar Niantic på denna diskriminering?

Är det någon 08 som fångat hunden?
Citera
2017-09-01, 12:01
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Vad tjänar Niantic på denna diskriminering?

Är det någon 08 som fångat hunden?
Nu finns dock Entei över hela landet vad jag har förstått. Det var nog bara under dygnets första raid-timma som Stockholm fick äran.

Nu har jag inga bevis så sett men jag har via gymhuntr sett Entei-raids i Göteborg, Gävle och Borås också för att nämna några städer.
Citera
2017-09-01, 12:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Nu finns dock Entei över hela landet vad jag har förstått. Det var nog bara under dygnets första raid-timma som Stockholm fick äran.

Nu har jag inga bevis så sett men jag har via gymhuntr sett Entei-raids i Göteborg, Gävle och Borås också för att nämna några städer.
Är ju inte konstigt då det finns flest gym i större städer... den kan ju lika gärna dyka upp i en by med 1 gym, men man ska ha tur, vad som spawnas som raidboss är ju random.
Citera
2017-09-01, 12:07
Medlem
halvljuss avatar
Citat:

Den har inte setts i min stad i alla fall. Jag är med i en raidchatt där alla är ivriga att plocka en Entei.
Citera
2017-09-01, 12:28
Medlem
Första raiden mot en entei resulterade i en fångad entei. Cp 1908 med en IV på 91%.
Relativt lättkastad. Han morrar eller hoppar rakt upp som dodge.
Citera
2017-09-01, 12:35
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ananascola
Första raiden mot en entei resulterade i en fångad entei. Cp 1908 med en IV på 91%.
Relativt lättkastad. Han morrar eller hoppar rakt upp som dodge.
Hur många var ni som plockade ner honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in