2018-02-24, 14:43
Medlem
Lanoos avatar
Spelar på två konton, men fångade 12 shiny, alla skit såklart. Men drog in +600 candy per konto, så nu blir det att sortera IV/CP-nivå och rensa upp.
SVINKALLT! men jävligt kul event! Vi var ett 100-tal pers som knatade runt på samma område idag.
Citera
2018-02-24, 21:32
Medlem
Fick runt 20 Dratini, men ingen shiny... lite surt faktiskt! Och det snöade ymnigt hela tiden. Men det var roligt att spela trots allt. Det blev knappt två timmars spel, kan ångra lite efteråt att jag inte härdade ut en stund till. 🤨
Citera
2018-02-24, 22:09
Medlem
Var väl förberedd för det här eventet och hade sparat bra med pinap berries och ultrabollar.
Lyckades ta min dragonmedalj från 146 till 294 så det blev 150 Dratinis på två timmars spelande.
Det blev totalt 9 shiny varav en var 91% med 15 attack. Så den fick bli en fin utmaxad grön Dragonite.
Har fortfarande dryga 600 candies kvar till utveckling när jag hittar/kläcker bra Dratinis.
Citera
2018-02-27, 09:29
Medlem
Etrades avatar
Oj, blev nästan chockad att några stycken faktiskt skrivit i denna tråden hehe.

Ja "Dratini-day" va verkligen rolig, att en Pokemon som är hyfsat META valdes + 3 ggr stardust på catch va ett smart drag av Niantic.
Det lockade en hel drös med folk. I min lilla by va vi säkert 30-40 pers som trotsade kylan och vandrade runt i 3 h.

Själv kom jag över 5 st shiny Dratini, den bästa (eller minst sämsta hehe. 62% IV med 12 i attack) fick bli en grön Dragonite. Jag power upade den till L33 och det får nog räcka.

Jag evolvade en gammal hatchad Dratini från 2017 till en Draco Meteor-Dragonite och maxade den till L40. Det känns trevligt att ha en 96% IV Dragonite med ett events-move.

Imorse outades nästa Community Day också = Bulbasaur.
Hmm jag tror inte hype'n kommer vara densamma som i lördags.
3x catch XP är ju dock trevligt för dom som jobbar för att levla upp.

För egen del kommer det mest handla om att komma över en shiny Bulbasaur innan 3h-fönstret stänger..
Citera
2018-02-27, 14:26
Medlem
swebarbs avatar
Kul med venusaur event som nästa, har fortfarande dryga 50 candies kvar att kunna evolva till en sådan. Bra dom gör såna här event för annars i kyla o kallt är det verkligen noll motivation att ens spela, dingade också lvl 32 häromdagen så jag kommer knappast lvla direkt snabbt framöver om ens nåt..
Citera
2018-02-28, 00:34
Medlem
Kafferastens avatar
Venusaur är ju en bra grass pokemon men man har ju några såna redan, men kul att få en shiny antar jag och ännu roligare om den hade bra IV. Fick 6 st shiny dratini sist och den bästa var väl typ 40% IV

Annars verkar vinden ha vänt gällande legendarer för min del. Fick aldrig någon vettig Groudon men för ett par dagar sedan lyckades jag få en 98 och en 96% IV Groudon inom loppet av en timme
Citera
2018-02-28, 10:12
Medlem
Pikachu är en sådan Pokémon som jag en normal dag med promenader på en handfull kilometer sammanlagt inte stöter på en enda. Samtidigt är den inte så ovanlig att jag aldrig stöter på den. Jag har dock en bit kvar till att få guld på fångade Pikachu. När det första eventet var för länge sedan då man kunde få en partyhatt-Pikachu så gick jag runt överallt och letade och hittade 2 totalt. Den här gången är det radikalt annorlunda. Pikachu nestade i parken där jag jobbar en gång och jag gick runt och försökte få så många som möjligt. Ändå är de inte i närheten så många som det finns nu med partyhatt. På min morgonpromenad var kanske 30% av alla Pokémon jag stötte på Pikachu.

Det känns som en väldigt tydlig ökning på senare tid med event-Pokémon under event än det var i början.
Citera
2018-03-03, 10:34
Medlem
Jag har försökt en längre period att solo-raida mot Machamp utan någon framgång.

Enligt den här sidan ska Machamp vara den enklaste level 3-bossen.
https://pokemongo.gamepress.gg/machamp-solo-raid-guide
Citat:
Machamp is on the easy side of tier 3 raids to solo - its defense is unimpressive and its attack isn’t particularly high, either. Additionally, it’s weak to some of the highest DPS attackers in the game and has hard counters in the form of Mewtwo and Lugia. With a half-decent team, the timer isn’t an issue in this fight.

Survival, on the other hand, could be a problem, especially for lower level trainers not packing Mewtwo or Lugia. Machamp’s charge moves all have fairly early damage windows and thus are tricky to dodge, laying the hurt on frailer counters such as Alakazam and Espeon. Close Combat is not that strong and is used less frequently than Machamp’s other charge moves, making it the easiest variant to solo.

Jag har följt rekommendationerna där med ett team av Alakazam, Espeon, Dragonite, Lugia, Ho-Oh och Rayquaza. Min level är 33. All stardust de senaste 3-4 veckorna har jag satsat på att träna upp det här teamet och jag har just de moves som rekommenderas där, men jag lyckas ändå inte trots att det ska gå med ett "half-decent team". Nån som varit mer framgångsrik här? Det är bara Rayquaza som jag inte powrat upp något men den är sist i teamet så jag hinner knappt använda den. Jag dodgar heller ingenting så det är ganska konstigt att tiden tar slut.

Alakazam CP2196
Espeon CP2705
Dragonite CP3022
Lugia CP2549
Ho-Oh CP2508
Rayquaza CP2050
Senast redigerad av kfmy 2018-03-03 kl. 10:38.
Citera
2018-03-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kfmy
Jag har försökt en längre period att solo-raida mot Machamp utan någon framgång.

Jag har följt rekommendationerna där med ett team av Alakazam, Espeon, Dragonite, Lugia, Ho-Oh och Rayquaza. Min level är 33. All stardust de senaste 3-4 veckorna har jag satsat på att träna upp det här teamet och jag har just de moves som rekommenderas där, men jag lyckas ändå inte trots att det ska gå med ett "half-decent team". Nån som varit mer framgångsrik här? Det är bara Rayquaza som jag inte powrat upp något men den är sist i teamet så jag hinner knappt använda den. Jag dodgar heller ingenting så det är ganska konstigt att tiden tar slut.

Alakazam CP2196
Espeon CP2705
Dragonite CP3022
Lugia CP2549
Ho-Oh CP2508
Rayquaza CP2050

Jag körde Machamp ensam med det här laget:
(Bästa moveset på alla)

Alakazam CP2510
Espeon CP2536
Gardevoir CP2604
Dragonite CP3035
Exeggutor CP2607
Lugia CP2389

Tror att du behöver lägga lite dust på Alakazam och byta ut Rayquaza mot en level 30 Espeon eller Gardevoir. En hög levlad Espeon är ganska lätt att fixa
Citera
2018-03-03, 20:43
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kfmy

Alakazam CP2196
Espeon CP2705
Dragonite CP3022
Lugia CP2549
Ho-Oh CP2508
Rayquaza CP2050

Håller absolut inte med gamepress att Machamp är den lättaste lvl3 raidbossen av de som finns just nu. Den kräver nämligen en ganska kraftig arsenal och nyckeln för att vinna på tid är att inte fainta. Min rekommendation är att byta ut Dragonite, Ho-Oh och Rayquaza mot Gardevoir och fler Espeon. Lugia är utmärkt att ha sist som "överlevare"

Machamp med heavy slam tyckte jag var särskilt kämpig. Gardevoir och Lugia sist var största gamechangern i mitt fall.
Citera
2018-03-05, 00:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jaha, då börjar förrådet av revives+max potions ta slut. Alltid haft gott om dessa så jag har aldrig haft några mons på ”skadelistan”. Nu är det ganska trångt där.

Hur löser man detta? Har ganska få pokestops nära och sällan tålamod att stå och snurra dem mer än en gång. Bor lite offside så raida funkar bara ensam mot svaga mons.

Köpa dem med pokecoins känns som en förlustaffär, det är gymen som gör att jag behöver potions och revives...

/Casual poketrainer
Citera
2018-03-05, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jaha, då börjar förrådet av revives+max potions ta slut. Alltid haft gott om dessa så jag har aldrig haft några mons på ”skadelistan”. Nu är det ganska trångt där.

Hur löser man detta? Har ganska få pokestops nära och sällan tålamod att stå och snurra dem mer än en gång. Bor lite offside så raida funkar bara ensam mot svaga mons.

Köpa dem med pokecoins känns som en förlustaffär, det är gymen som gör att jag behöver potions och revives...

/Casual poketrainer

Jag har upptäckt samma sak. Jag vet inte om det finns så mycket annat att göra egentligen än att anpassa sig. Antingen så får man gå fler promenader där det finns gym och stop eller så får man gymma mindre. Det börjar dock verka som att jag får fler potions på gym än vanliga stop. Har inte fått detta bekräftat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in