2018-03-04, 21:45
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Signaturmaterial !
Haha, jo jag ser det nu såhär efteråt...

Men läs några sidor bakåt i tråden så klarnar bakgrunden. Jag har ingen erfarenhet av eller uppfattning om ämnet genusvetenskap. Jag råkade bara dela nåt lustigt som jag läste på wp, och sen utgår naturligtvis alla ifrån att jag håller på med att försvara genusvetenskap.
Så var det inte. Ingen ide att ni frågar mig om vr eller om genusvetenskap eller huruvida den är teoritung eller för empiriskt lagd.

Inget mer att se här. Move along. —>
Citera
2018-03-04, 21:56
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Haha, jo jag ser det nu såhär efteråt...

Men läs några sidor bakåt i tråden så klarnar bakgrunden. Jag har ingen erfarenhet av eller uppfattning om ämnet genusvetenskap. Jag råkade bara dela nåt lustigt som jag läste på wp, och sen utgår naturligtvis alla ifrån att jag håller på med att försvara genusvetenskap.
Så var det inte. Ingen ide att ni frågar mig om vr eller om genusvetenskap eller huruvida den är teoritung eller för empiriskt lagd.

Inget mer att se här. Move along. —>
Jag vill inte vara elak men du skriver på ett sätt som gör att det verkar som om du försvarar genusvetenskapen .

Jag ( och många andra runt om i världen ) anser att genustramset är den värsta bluffvetenskapen sedan skallmätning och mesmerism var på modet .
Citera
2018-03-04, 22:13
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Jag vill inte vara elak men du skriver på ett sätt som gör att det verkar som om du försvarar genusvetenskapen .

Jag ( och många andra runt om i världen ) anser att genustramset är den värsta bluffvetenskapen sedan skallmätning och mesmerism var på modet .

Det är väl tredje eller fjärde gången bara i denna tråd nu som jag skriver att jag inte försvarar genusvetenskap. Jag har aldrig läst ett alster som kommit ut inom ämnet och har ingen aning om vad de sysslar med.

Sen finns det ju feministiska idéer och teorier eller forskning kring betydelsen av kön o genus inom andra ämnen och sånt har jag väl varit inne på i nåt inlägg.
Citera
2018-03-04, 23:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är väl tredje eller fjärde gången bara i denna tråd nu som jag skriver att jag inte försvarar genusvetenskap. Jag har aldrig läst ett alster som kommit ut inom ämnet och har ingen aning om vad de sysslar med.

Sen finns det ju feministiska idéer och teorier eller forskning kring betydelsen av kön o genus inom andra ämnen och sånt har jag väl varit inne på i nåt inlägg.
Hmm?
Hela varvet runt där, mao.
Fyra gånger har du alltså sagt att du inte försvarar genusvetenskap, men en del idéer och teorier eller forskning har du varit inne på?
Genusvetenskap är feminismens tankesmedja i Sverige och de har tiotals miljarder varje år i anslag för att komma upp med sina änglamyter och förvanskade teorier.
Under dem finns aktivisterna i diverse aktivistgrupper och projektgrupper, tankesmedjor, djupt förankrade i msm och kultureliten. Under dem finns aktivistföreningar, som i sin tur har öppna kranar hos t.ex Arvsfonden för diverse projekt för att ge genusvetarna stadiga inkomster osv...

Jag stannar där, men det blev lite rundgång i början där. Både ja och nej, samtidigt.
Citera
2018-03-05, 08:17
Medlem
Det här kan bli en intressant debatt om den blir av
https://aktuelltfokus.se/zizek-utmanar-jordan-peterson-pa-livedebatt-i-new-york/
Citera
2018-03-05, 13:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det här kan bli en intressant debatt om den blir av
https://aktuelltfokus.se/zizek-utmanar-jordan-peterson-pa-livedebatt-i-new-york/
Zizek har försökt vara aktuell rätt länge nu medan intellektuella från mitten, dvs "allt till höger om Marx är höger" har hållits medvetet nere, både ur media och den allmänna diskursen, men Jordan B Peterson, har de inte lyckats håna till tysthet.

Därför är han också en komet på den himlen, vida överlägsen allt annat på detta område.

Om Zizek inte bara ska lägga ner, måste han ju adressera honom för ideologins skull.
Vi får väl se hur det går för denna vänsterns Ivanhoe
Citera
2018-03-05, 20:45
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hmm?
Hela varvet runt där, mao.
Fyra gånger har du alltså sagt att du inte försvarar genusvetenskap, men en del idéer och teorier eller forskning har du varit inne på?
Genusvetenskap är feminismens tankesmedja i Sverige och de har tiotals miljarder varje år i anslag för att komma upp med sina änglamyter och förvanskade teorier.
Under dem finns aktivisterna i diverse aktivistgrupper och projektgrupper, tankesmedjor, djupt förankrade i msm och kultureliten. Under dem finns aktivistföreningar, som i sin tur har öppna kranar hos t.ex Arvsfonden för diverse projekt för att ge genusvetarna stadiga inkomster osv...

Jag stannar där, men det blev lite rundgång i början där. Både ja och nej, samtidigt.

Jag avvisar ingen forskning eller teorier enbart på grund av vad de behandlar (kön/genus, jämställdhet, maktstrukturer eller whatever) eller under vilken disciplin de sorterar.
Ämnet genusvetenskap som numera kan läsas vid högskolor och universitet har jag ingen insikt i. Jag är inte helt övertygad om att du har det heller.
Citera
2018-03-05, 21:12
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Dela dela dela. Jag har följt J. P. under 1 år nu och han har nu äntligen nått det han kämpat för under många år. Han har kommit fram till hur han ska formulera sig på ett kort och stabilt sätt som alla kan förstå och på ett sätt som får lyssnaren att vara engagerad i det han säger. Jag har länge betat av alla hans klipp på Youtube, det är långa föreläsningar på 2-3 timmar ibland där han svävar iväg lite för mycket för att gemene man ska lyssna på det han har att säga. Men nu har han börjat åka utomlands för att "promota sin bok".

Den här rabiata, radikala och faktaresistenta feministen blir vid ett läge i "intervjun" helt knäckt av J. P. och han bryter tystnaden med "Ha! Gotcha". Briljant.

Som sagt har J. P. mycket att säga, men det tar väldigt lång tid för en människa att förstå vad han vill förmedla. Men här bryter han ned allting i några meningar. Visst kanske det blir lättare för mig att förstå eftersom jag lyssnat på honom otaliga gånger och förstår vad han vill säga utan att han nödvändigtvis behöver säga nånting överhuvudtaget, men ändå; titta på klippet och njut.

En väldigt väldigt kort bakgrund om J. P.:

Extremt kunnig, vältalig och påläst man. FÖR varje individs rätt till likadana möjligheter. Slåss mot målet "equity" väldigt effektivt. Slåss mot postmodernismen och dess alla aktivister. Blev "känd" när han vägrade kalla transpersoner för Ze och Zer etc. efter att Kanada lagstiftat det.

Hans följare på Youtube låg på 570k och nu har han över 600k. Breitbart publicerade detta idag under kvällen, jag ville starta en tråd här igår, men glömde bort att göra det.
Lyssna gärna på hans klipp. Utförliga förklaringar av hur Väst är uppbyggt och vad postmodernister(feminister, marxister, SJWs etc) är och hur farlig utveckling vi går mot.

Tack för mig. Hoppas verkligen att ni tar er tiden och först lyssnar på den här "intervjun" och sedan går igenom hans klipp på nätet.

EDIT: Glömde LÄNKEN hoho

https://www.youtube.com/watch?v=aMcjxSThD54&t=1389s

Länk till hans Youtubekonto:
https://www.youtube.com/user/JordanPetersonVideos/videos

Orkade inte läsa igenom 100+ sidor, men eftersom jag såg den här intervjun innan den blev viral (två dagar efter) tänkte jag bara inflika att det inte har nåt med feminism att göra. Förstår inte varför detta är en lång tråd i detta underforum. Detta borde ju infogas i nån journalistiktråd. Visst, intervjuaren har en agenda, men till syvende och sist handlar detta om journalistik. Den spreds viralt bland journalister innan den blev allmänt känd. Som ett exempel (från alla läger) på hur journalistik INTE bör bedrivas.

Sen är JP psykolog. Det betyder INTE att han har lösningarna på världens problem som många verkar tro. Inte minst TS. Det har funnits mången psykolog som behandlat Sture Bergvall utan att upptäcka några konstigheter...

Bara för att någon kan uttrycka sig, betyder det inte att denne har "rätt".
Citera
2018-03-05, 21:17
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Orkade inte läsa igenom 100+ sidor, men eftersom jag såg den här intervjun innan den blev viral (två dagar efter) tänkte jag bara inflika att det inte har nåt med feminism att göra. Förstår inte varför detta är en lång tråd i detta underforum. Detta borde ju infogas i nån journalistiktråd. Visst, intervjuaren har en agenda, men till syvende och sist handlar detta om journalistik. Den spreds viralt bland journalister innan den blev allmänt känd. Som ett exempel (från alla läger) på hur journalistik INTE bör bedrivas.
Jo, det var med exakt den uppfattningen jag kom in i denna tråd också, för x antal sidor sen...
Citera
2018-03-05, 21:23
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:

Sen är JP psykolog. Det betyder INTE att han har lösningarna på världens problem som många verkar tro. Inte minst TS. Det har funnits mången psykolog som behandlat Sture Bergvall utan att upptäcka några konstigheter...

Bara för att någon kan uttrycka sig, betyder det inte att denne har "rätt".
Många halmgubbar. Han har rätt svar på Cathys "frågor" oavsett hur mycket du tonar ned.
Citera
2018-03-05, 21:29
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Jo, det var med exakt den uppfattningen jag kom in i denna tråd också, för x antal sidor sen...

Och hur tycker du det går? Strongt ändå att besvara alla puckon!

Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Många halmgubbar. Han har rätt svar på Cathys "frågor" oavsett hur mycket du tonar ned.

Absolut! Jag tonar inte ned det. Eller, jo det kanske jag gör, eftersom jag tycker att det journalistiska misstaget är större/viktigare. Men men, i intervjun gör han ju inga retoriska fel, snarare tvärt om. Jag är själv väldigt lugn av mig, men hade fan ställt till med en scen under dessa förhållanden!!! Han är ju ett under av retorik. Hoppas han håller den linjen även om 30-40 år.
Citera
2018-03-05, 21:35
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Och hur tycker du det går? Strongt ändå att besvara alla puckon!

I fråga om "detta är främst ett exempel på usel journalistik" vs "detta är antifeminismens motsvarighet till D-day" så tror jag att vi är kvar ungefär där vi började.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in