Citat:
Ursprungligen postat av
Pulitzer
Det är väl tredje eller fjärde gången bara i denna tråd nu som jag skriver att jag inte försvarar genusvetenskap. Jag har aldrig läst ett alster som kommit ut inom ämnet och har ingen aning om vad de sysslar med.
Sen finns det ju feministiska idéer och teorier eller forskning kring betydelsen av kön o genus inom andra ämnen och sånt har jag väl varit inne på i nåt inlägg.
Hmm?
Hela varvet runt där, mao.
Fyra gånger har du alltså sagt att du inte försvarar genusvetenskap, men en del idéer och teorier eller forskning har du varit inne på?
Genusvetenskap är feminismens tankesmedja i Sverige och de har tiotals miljarder varje år i anslag för att komma upp med sina änglamyter och förvanskade teorier.
Under dem finns aktivisterna i diverse aktivistgrupper och projektgrupper, tankesmedjor, djupt förankrade i msm och kultureliten. Under dem finns aktivistföreningar, som i sin tur har öppna kranar hos t.ex Arvsfonden för diverse projekt för att ge genusvetarna stadiga inkomster osv...
Jag stannar där, men det blev lite rundgång i början där. Både ja och nej, samtidigt.