2018-03-04, 14:47
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det är gratis, så varför inte regga sig på tinder och dejtingsidor. Det verkar inte konstigt alls. Precis som att man ställer sig i bostadskö i Stockholm. Det ökar chansen med några mikromille att ha tur som en tokig att få en hyresrätt. Grejen är ju att ingen riktigt räknar med att få en hyresrätt i bostadskön. Alla vet att det är meningslöst.

Jag tycker bara det verkar fullständigt naivt att inbilla sig att man faktiskt gör seriösa försök att få ligga genom att exklusivt använda sig av dejtingsidor. I synnerhet när man vill jämföra med tidigare generationer.

Precis som män på trettiotalet som inte fick ligg på krogen får man kanske hitta på något annat om det blir smärtsamt tydligt att den metoden inte fungerar för just den individen. Jag stör mig på resonemanget hos vissa killar att flickvän eller ragg är en mänsklig rättighet, och att det är kränkande när man drar nitlott på krogen varje helg.

Vafan, gå en danskurs istället. Eller en kurs i att dreja krukor. Det är långt ifrån säkert att de här snubbarna hittar Megan Fox där, men det är inte heller någon mänsklig rättighet.

Personligen tycker jag det låter bättre att gå till ställen där kvinnor finns, om de inte finns på krogen. Man får väl åka Finlandskryssning då. Eller öppna ett spa. Det är visserligen lite mer arbete än de tänkt sig. Och det är inte lika smidigt att spamma tvåhundra brudar med "tjenahureleget?". Men staten delar liksom inte ut flickvänner och ligg för lång och trogen tjänst, bara för att man har ett tinderkonto. Det funkade inte så på artonhundratalet, och det funkar inte så nu.
Det slutar alltid,alltid i att folk skriver "det är fan ingen mänsklig rättighet". Kan det ändå inte vara ett stort samhällsproblem? Det här begreppet mänsklig rättighet förstår jag inte varför det används i den här typen av trådar, det är aldrig någon som belyser problemet som använder det begreppet.

Det slutar också alltid med att folk skriver " gå på sykurs och dreja krukor". Det visar precis vilket problem det har blivit. Förr i tiden gick man på de mötesplatser där båda könen kunde ha roligt dvs krogen eller dansbanan eller gemensamma fester eller liknande. Nu för tiden ska horder av ensamma män efter att ha arbetat hela veckan lägga sin lilla fritid på att sy eller dreja krukor. Det har blivit så skevt att männen måste fly till märkliga kvinnointressen dit andra desperat män inte har hittat ännu. Och sen är det ju så att även om de desperata männen inte hittat dit i fysisk form så har snygge ola på tinder och liknande appar hittat dit i kvinnornas mobiler som de har i fickan på krukkursen.
Senast redigerad av ricardo22 2018-03-04 kl. 14:50.
Citera
2018-03-04, 15:00
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja, det kan ha varit, kom bara tänka på den. Intressant tråd och rolig att läsa
Ja men då fanns varken badoo eller tinder . Då var det mer spännande att få ett sånt sms . Nu får kvinnor liknande förslag varje dag
Citera
2018-03-04, 15:16
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det slutar alltid,alltid i att folk skriver "det är fan ingen mänsklig rättighet". Kan det ändå inte vara ett stort samhällsproblem? Det här begreppet mänsklig rättighet förstår jag inte varför det används i den här typen av trådar, det är aldrig någon som belyser problemet som använder det begreppet.

Det slutar också alltid med att folk skriver " gå på sykurs och dreja krukor". Det visar precis vilket problem det har blivit. Förr i tiden gick man på de mötesplatser där båda könen kunde ha roligt dvs krogen eller dansbanan eller gemensamma fester eller liknande. Nu för tiden ska horder av ensamma män efter att ha arbetat hela veckan lägga sin lilla fritid på att sy eller dreja krukor. Det har blivit så skevt att männen måste fly till märkliga kvinnointressen dit andra desperat män inte har hittat ännu. Och sen är det ju så att även om de desperata männen inte hittat dit i fysisk form så har snygge ola på tinder och liknande appar hittat dit i kvinnornas mobiler som de har i fickan på krukkursen.
Fast lugn och fin nu, plattformarna för att träffa en partner har ju ständigt förändrats. Krogen var en naturlig sådan från sextiotalet fram tills nu. Innan dess gick inte kvinnor på krogen, åtminstone inte utan kavaljer. På artonhundratalet fanns inte ens krogliv så som det ser ut i modern tid. Inga dansbanor heller. Och det fanns inte en chans i helvete att en artonhundratalsdräng hade varken tid eller möjlighet att gå nån sykurs eller dreja krukor.

Plattformarna och möjligheterna för män och kvinnor har aldrig varit större än nu. En man kan absolut gå en matlagningskurs utan att riskera att få sparken och bli utkörd ur byn. Den här romantiska uppfattningen om att män under nittonhundratalets början bara kunde gå ner på ölstugan och peta sig i naveln för att få ligga stämmer ju inte. Och det funkar inte i nutid heller. Skillnaden är ju att dagens män har flera möjligheter än att träffa någon på krogen.
Citera
2018-03-04, 15:25
Medlem
Citat:

Var fan bor du i för avkrok, jag träffar mina damer på krogen, privatfester, företagsevenemang och t om ute på exempelvis badstranden, parken eller konserter.

Jag har aldrig gått på någon sykurs, drejkurs eller liknande, känner inte heller någon som gjort det. Den enda "kurs" jag gått på var när jag tog dykcert.

Du bör nog gå utanför ditt pojkrum, det är inget samhällsproblem, det vimlar av vackra, fina roliga kvinnor. Ingen av mina vänner (manliga) har behövt sitta hemma och grina för att dom inte får kvinnligt umgänge. Mitt råd är att du flyttar ifrån den där hålan du befinner dig i och lägger ner internet och ger dig ut i verkligheten, du kan omöjligt missa alla villiga ensamma kvinnor som finns i alla större svenska städer.
Citera
2018-03-04, 15:34
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Fast lugn och fin nu, plattformarna för att träffa en partner har ju ständigt förändrats. Krogen var en naturlig sådan från sextiotalet fram tills nu. Innan dess gick inte kvinnor på krogen, åtminstone inte utan kavaljer. På artonhundratalet fanns inte ens krogliv så som det ser ut i modern tid. Inga dansbanor heller. Och det fanns inte en chans i helvete att en artonhundratalsdräng hade varken tid eller möjlighet att gå nån sykurs eller dreja krukor.

Plattformarna och möjligheterna för män och kvinnor har aldrig varit större än nu. En man kan absolut gå en matlagningskurs utan att riskera att få sparken och bli utkörd ur byn. Den här romantiska uppfattningen om att män under nittonhundratalets början bara kunde gå ner på ölstugan och peta sig i naveln för att få ligga stämmer ju inte. Och det funkar inte i nutid heller. Skillnaden är ju att dagens män har flera möjligheter än att träffa någon på krogen.
Nej och på vikingatiden satt man vid långbord och drack mjöd tillsammans. Det har alltid förändrats men det har alltid varit något som både kvinnor och män har kunnat finna kul.

Anledningen till att det inte är män på de här krukkurserna och syjuntorna är för att män tycker det är skittråkigt,annars hade de redan varit där. Det är rent biologiskt betingat, precis som få kvinnor är på skjutbanan eller på boxningsklubben.

Ingen i den här tråden har den uppfattningen så jag förstår inte varför du tjatar om det. Aldrig har det fungerat så.

Mjo men om krogen och sociala tillställningar med alkohol och dans slås ut så slås det absolut mest effektiva sättet ut. Det som har varit under tusentals år.Om det så varit vid långbordet i birka, ölstugan i 1600 taletsstockholm eller raveklubben på 90talet. Om det då finns några få nicshade intressen som män kanske kan stå ut med som matlagningskurser så väger det knappast upp det.
Citera
2018-03-04, 15:36
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proctorian
Var fan bor du i för avkrok, jag träffar mina damer på krogen, privatfester, företagsevenemang och t om ute på exempelvis badstranden, parken eller konserter.

Jag har aldrig gått på någon sykurs, drejkurs eller liknande, känner inte heller någon som gjort det. Den enda "kurs" jag gått på var när jag tog dykcert.

Du bör nog gå utanför ditt pojkrum, det är inget samhällsproblem, det vimlar av vackra, fina roliga kvinnor. Ingen av mina vänner (manliga) har behövt sitta hemma och grina för att dom inte får kvinnligt umgänge. Mitt råd är att du flyttar ifrån den där hålan du befinner dig i och lägger ner internet och ger dig ut i verkligheten, du kan omöjligt missa alla villiga ensamma kvinnor som finns i alla större svenska städer.
WOW personliga påhopp, där fick du till det. Jag känner mig träffad och förkrossad. Diskutera som en vuxen eller lämna tråden.
Citera
2018-03-04, 15:40
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
WOW personliga påhopp, där fick du till det. Jag känner mig träffad och förkrossad. Diskutera som en vuxen eller lämna tråden.
Varför kan du inte fixa ligg? Det kan de flesta andra?
Citera
2018-03-04, 15:43
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Varför kan du inte fixa ligg? Det kan de flesta andra?
Är det någon form av ironi?
Citera
2018-03-04, 15:46
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Är det någon form av ironi?
Jag är genuint intresserad. Ni tror ju att killar som får knulla ljuger. Men jag har faktiskt inte haft problem med att få ligg och tjejer. Så då undrar jag vad som gör att jag får det men inte du?
Citera
2018-03-04, 15:49
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Nej och på vikingatiden satt man vid långbord och drack mjöd tillsammans. Det har alltid förändrats men det har alltid varit något som både kvinnor och män har kunnat finna kul.

Anledningen till att det inte är män på de här krukkurserna och syjuntorna är för att män tycker det är skittråkigt,annars hade de redan varit där. Det är rent biologiskt betingat, precis som få kvinnor är på skjutbanan eller på boxningsklubben.

Ingen i den här tråden har den uppfattningen så jag förstår inte varför du tjatar om det. Aldrig har det fungerat så.

Mjo men om krogen och sociala tillställningar med alkohol och dans slås ut så slås det absolut mest effektiva sättet ut. Det som har varit under tusentals år.Om det så varit vid långbordet i birka, ölstugan i 1600 taletsstockholm eller raveklubben på 90talet. Om det då finns några få nicshade intressen som män kanske kan stå ut med som matlagningskurser så väger det knappast upp det.
Det är bara rent svammel att män aldrig i världshistorien behövt kliva ur sin bekvämlighetszon för att få ligga. Så jävla komiskt tycker inte alla män att det är att stå och trängas på krogen. Men får man inte ligga på krogen kan man heller inte gnälla över det, bara för att det är tråkigt att brodera. Men ärligt talat finns det ju tusen andra saker att söka sig till som är roligare än att brodera. Eller att stå och svettas på krogen. Men om dessa män inte vill det, så har jag svårt att se att det är ett problem för samhället att lösa.
Citera
2018-03-04, 15:51
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Jag är genuint intresserad. Ni tror ju att killar som får knulla ljuger. Men jag har faktiskt inte haft problem med att få ligg och tjejer. Så då undrar jag vad som gör att jag får det men inte du?
Jag tänkte med tanke på inlägget ovan(proctorian) , där ännu en dåre kom in och började förolämpa, eller vad han nu försökte göra.

Tro det eller ej men jag har inte det problemet. Jag har dock sett det mycket i mina dagar bland vänner och bekanta. Jag har egentligen inga problem gällande invandringsbrottsligheten eller droglagstiftningen rent personligen heller, men jag tycker likväl att det är väldigt intressant att diskutera som samhällsfenomen.
Senast redigerad av ricardo22 2018-03-04 kl. 15:53.
Citera
2018-03-04, 15:53
Medlem
Mooons avatar
Nej, det vore ju vansinnigt att befinna sig där kvinnor är.

Bättre då att ta bort alla bidrag för just kvinnor och tvinga de (endast kvinnor) som inte kan försörja sig själva helt och hållet till en verksamhet a la Knulla on line. Där kan du enkelt ringa och beställa vad som passar för kvällen, hemkörning ingår i priset. Det brukar vara något i den stilen du brukar föreslå, jag har bara arbetat lite på konceptet.

Nej, det är inget samhällsproblem att du inte får ligga. Ensamhet och psykisk ohälsa är det däremot. Den är lika stor hos kvinnor som för män.

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in