Citat:
Det slutar alltid,alltid i att folk skriver "det är fan ingen mänsklig rättighet". Kan det ändå inte vara ett stort samhällsproblem? Det här begreppet mänsklig rättighet förstår jag inte varför det används i den här typen av trådar, det är aldrig någon som belyser problemet som använder det begreppet.Det är gratis, så varför inte regga sig på tinder och dejtingsidor. Det verkar inte konstigt alls. Precis som att man ställer sig i bostadskö i Stockholm. Det ökar chansen med några mikromille att ha tur som en tokig att få en hyresrätt. Grejen är ju att ingen riktigt räknar med att få en hyresrätt i bostadskön. Alla vet att det är meningslöst.
Jag tycker bara det verkar fullständigt naivt att inbilla sig att man faktiskt gör seriösa försök att få ligga genom att exklusivt använda sig av dejtingsidor. I synnerhet när man vill jämföra med tidigare generationer.
Precis som män på trettiotalet som inte fick ligg på krogen får man kanske hitta på något annat om det blir smärtsamt tydligt att den metoden inte fungerar för just den individen. Jag stör mig på resonemanget hos vissa killar att flickvän eller ragg är en mänsklig rättighet, och att det är kränkande när man drar nitlott på krogen varje helg.
Vafan, gå en danskurs istället. Eller en kurs i att dreja krukor. Det är långt ifrån säkert att de här snubbarna hittar Megan Fox där, men det är inte heller någon mänsklig rättighet.
Personligen tycker jag det låter bättre att gå till ställen där kvinnor finns, om de inte finns på krogen. Man får väl åka Finlandskryssning då. Eller öppna ett spa. Det är visserligen lite mer arbete än de tänkt sig. Och det är inte lika smidigt att spamma tvåhundra brudar med "tjenahureleget?". Men staten delar liksom inte ut flickvänner och ligg för lång och trogen tjänst, bara för att man har ett tinderkonto. Det funkade inte så på artonhundratalet, och det funkar inte så nu.
Jag tycker bara det verkar fullständigt naivt att inbilla sig att man faktiskt gör seriösa försök att få ligga genom att exklusivt använda sig av dejtingsidor. I synnerhet när man vill jämföra med tidigare generationer.
Precis som män på trettiotalet som inte fick ligg på krogen får man kanske hitta på något annat om det blir smärtsamt tydligt att den metoden inte fungerar för just den individen. Jag stör mig på resonemanget hos vissa killar att flickvän eller ragg är en mänsklig rättighet, och att det är kränkande när man drar nitlott på krogen varje helg.
Vafan, gå en danskurs istället. Eller en kurs i att dreja krukor. Det är långt ifrån säkert att de här snubbarna hittar Megan Fox där, men det är inte heller någon mänsklig rättighet.
Personligen tycker jag det låter bättre att gå till ställen där kvinnor finns, om de inte finns på krogen. Man får väl åka Finlandskryssning då. Eller öppna ett spa. Det är visserligen lite mer arbete än de tänkt sig. Och det är inte lika smidigt att spamma tvåhundra brudar med "tjenahureleget?". Men staten delar liksom inte ut flickvänner och ligg för lång och trogen tjänst, bara för att man har ett tinderkonto. Det funkade inte så på artonhundratalet, och det funkar inte så nu.
Det slutar också alltid med att folk skriver " gå på sykurs och dreja krukor". Det visar precis vilket problem det har blivit. Förr i tiden gick man på de mötesplatser där båda könen kunde ha roligt dvs krogen eller dansbanan eller gemensamma fester eller liknande. Nu för tiden ska horder av ensamma män efter att ha arbetat hela veckan lägga sin lilla fritid på att sy eller dreja krukor. Det har blivit så skevt att männen måste fly till märkliga kvinnointressen dit andra desperat män inte har hittat ännu. Och sen är det ju så att även om de desperata männen inte hittat dit i fysisk form så har snygge ola på tinder och liknande appar hittat dit i kvinnornas mobiler som de har i fickan på krukkursen.
Senast redigerad av ricardo22 2018-03-04 kl. 14:50.
Senast redigerad av ricardo22 2018-03-04 kl. 14:50.