Citat:
Ursprungligen postat av
avec
Gränsfall faktiskt. Min erfarenhet är att det som tänder kvinnor mest är när man som man visar kroppsligen med självförtroende att man vill ha henne. Då finns det inte utrymme för frågor då det skulle uppfattas som svagt. Man får gå på magkänslan men den kan ha fel. Jag skulle inte ens haft hälften så mycket sex i mitt liv om jag stött "sofistikerat". Om målet dessutom vore att absolut inte sexuellt trakassera någon undrar jag om jag fått någon sex över huvud taget.
Det är så mycket hyckleri i metoo kampanjen eftersom gränsen mellan attraktivt beteende och sexuella trakasserier är hårfin. Därmed inte sagt att man ska bete sig som tidigare nämnda herrar. Men som man måste du våga göra det som gränsar till det tillåtna.
Kvinnorna måste rannsaka sitt eget beteende då de måste inse att män beter sig så här för att det lönar sig. Timell som ju verkar vara allt annat än sympatisk har föga överraskande en grymt snygg fru sedan många år. Samtidigt går de snälla männen ensamma.
Håller med och inte.
Syftet med metoo är att belysa när män på höga positioner går en bra bit över gränsen och missbrukar sin makt. Det verkar som att att det handlat om rena övergrepp och våldtäkter.Jag tror därför infallsvinkeln blir helt skev om det är kvinnorna som måste ändra sitt beteende. Det låter uppenbarligen i Timells och Virtanens fall som att man är beyond att ta risker, utan det handlar om systematiska skrupelfria utnyttjanden. Det handlar också om att kvinnor inte bara ska finnas till som sexobjekt för män, men det är en annan diskussion.
Men visst är du rätt ute på det i övrigt med raggningsbiten. Jag som skulle klassa mig själv som snäll kan bara instämma med att de gånger jag fått ligga eller fått en tjej intresserad av mig så har hon underkastat sig mig och varit mig undergiven.
Har försökt köra "snäll-stilen" och respektera en brud utan att göra sexuella anspelningar och närmanden, vilket lett till total friendzoning. När jag sedan lagt på mig en lite "douchigare" och vad som framstått som en självsäkrare stil, med flera sexuella anspelningar, så har jag lyckats mycket bättre.
Alternativen är inte att vara Virtanen/Timell-svin eller att vara översnäll och underkuvad. Det finns ju ett mellanting där män lyckas få ligga och klarar av att leva med kvinnor. Nyckeln kortsiktigt för männen är att ha bra självförtroende. Man kan påvisa ett bra självförtroende utan att vara ett total-as, utan snarare genom att visa att man är trygg i sig själv. De långvariga förhållanden som finns i min omgivning har männen gemensamt att de är trygga i sig själva, utan att vara det minsta mesiga. De förhållanden som spruckit har, trott eller ej, berott på svinaktiga män som varit otrogna