Citat:
Ursprungligen postat av
Mojokii
Anledningen till att det överdrivs är för att här kryllar av folk med manlig offermentalitet. Om man är en av dem som har det svårt så föredrar man säkert att utgå från att det helt enkelt "är väldigt svårt för nästan alla killar".
Sen är en del av saken att det inte egentligen handlar om bara sex, utan sex och relationer av någon man själv upplever som attraktiv och respekterar långsiktigt, och det är såklart något som är allmänt svårt för folk att finna, inte minst då för män. De flesta killar lyckas alltså få kortvarigt sex, men många har svårt att finna och skapa bra relationer, och alltså går man runt och blir bitter för att man inte kan få så mycket sex som man önskar. Och förmodligen för att man är emotionellt med i den där "knulla med flest-tävlingen" som finns i samhället och kan uppstå män sinsemellan, varav vissa såklart får mycket mer då skillnaderna överlag är större för män. Det är faktiskt vanligt att vi plågas av "relativ fattigdom".
Kortvarigt sex är trevligt i stunden eller vid fåtal tillfällen. Dagen efter bryr man sig inte, det var som att äta en stor festmåltid dagen innan som nu är utskiten. Dock har det översexualiserade svenska samhället kulturen om att man måste ha sex hela tiden och på många olika sätt. Under sexualkunskapen i skolan handlade undervisningen mest om lust, men inte mycket alls om relationer förutom frågor som "hur ska man säga nej till en kille som vill ha sex". För min egen del hade det varit bättre att få lära mig om relationer, som tyvärr ofta förstörs enligt tjejer jag träffat då man haft sex på första dejten och jag går enligt dem för fort fram gällande huruvida vi är ihop eller inte.
Många unga killar är gamers, de kan spendera 1000 timmar om året vid datorn men 0 sekunder på att ragga brudar, eller 0 sekunder på att träffa brudar i sociala miljöer överhuvudtaget. Min gissning är att majoriteten av killarna är oskulder på sin 18-årsdag sedan ett par år tillbaka, och hälften av de 20-åriga killarna får aldrig eller mycket sällan sex. Själv har jag inte sex särskilt ofta när jag inte är i någon relation, dock har det blivit många partners jag haft sex en eller ett fåtal gånger med. Cirka hälften av dem var dock inte särskilt attraktiva, men jag var antingen deprimerad eller sexuellt frustrerad efter långa torrperioder när jag haffade några fula i brist på andra. Nu är jag 27 år och har slutat jaga fitta förutom om jag blir full och fyllekåt, då ligger inte ribban högt, och för första gången har jag på den senaste tiden känt någon slags kärlekskänsla vid sex då jag varit intresserad av tjejens själ, inte bara hennes knullhål. Har man intresse för tjejen så höjs lusten då man bryr sig, annars är det bara som en tömning i en docka oavsett om man sätter på en snygg eller ful.
Unga män är miljöskadade på grund av det översexualiserade samhället och killar som får inget eller väldigt lite sex framkallar dåligt självförtroende som gör att de inte vågar prestera eller utveckla sin prestationsförmåga. Skulle jag välja av att vara oskuld till 25 års ålder och hitta en medelsnygg tjej som jag skulle älska och vilja leva med livet ut, som jag skulle vara trogen med och därmed bara ha en enda sexpartner så skulle jag välja henne framför att vara casanova som skulle kunna välja och vraka efter nytt ligg varje helg men utan känslor inblandade. Både killar och tjejer som haft många sexpartner och som har gott självförtroende gällande att hitta nya objekt att ligga med kan ha dålig självkänsla och ser sexet, och framförallt jakten på sexet, som ett sätt att komma bort mentalt. Förutom att det är skönt med sex och att vara kåt ges man även dopaminkickar om man bekräftas.