2018-03-03, 15:33
Medlem
Enzymes avatar
Det är ju inte bara unga män som har det svårt. Kvinnor i ens egen ålder kan ju enkelt få ligga med 10-15 år yngre snygga killar så varför skulle de ligga med en 40+ med ölmage? För att jag har pengar? Nej för det har de själva. Man får sänka sin standard rejält. Börja dejta trasiga brudar med låg självkänsla.
Citera
2018-03-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Anledningen till att det överdrivs är för att här kryllar av folk med manlig offermentalitet. Om man är en av dem som har det svårt så föredrar man säkert att utgå från att det helt enkelt "är väldigt svårt för nästan alla killar".

Sen är en del av saken att det inte egentligen handlar om bara sex, utan sex och relationer av någon man själv upplever som attraktiv och respekterar långsiktigt, och det är såklart något som är allmänt svårt för folk att finna, inte minst då för män. De flesta killar lyckas alltså få kortvarigt sex, men många har svårt att finna och skapa bra relationer, och alltså går man runt och blir bitter för att man inte kan få så mycket sex som man önskar. Och förmodligen för att man är emotionellt med i den där "knulla med flest-tävlingen" som finns i samhället och kan uppstå män sinsemellan, varav vissa såklart får mycket mer då skillnaderna överlag är större för män. Det är faktiskt vanligt att vi plågas av "relativ fattigdom".

Kortvarigt sex är trevligt i stunden eller vid fåtal tillfällen. Dagen efter bryr man sig inte, det var som att äta en stor festmåltid dagen innan som nu är utskiten. Dock har det översexualiserade svenska samhället kulturen om att man måste ha sex hela tiden och på många olika sätt. Under sexualkunskapen i skolan handlade undervisningen mest om lust, men inte mycket alls om relationer förutom frågor som "hur ska man säga nej till en kille som vill ha sex". För min egen del hade det varit bättre att få lära mig om relationer, som tyvärr ofta förstörs enligt tjejer jag träffat då man haft sex på första dejten och jag går enligt dem för fort fram gällande huruvida vi är ihop eller inte.

Många unga killar är gamers, de kan spendera 1000 timmar om året vid datorn men 0 sekunder på att ragga brudar, eller 0 sekunder på att träffa brudar i sociala miljöer överhuvudtaget. Min gissning är att majoriteten av killarna är oskulder på sin 18-årsdag sedan ett par år tillbaka, och hälften av de 20-åriga killarna får aldrig eller mycket sällan sex. Själv har jag inte sex särskilt ofta när jag inte är i någon relation, dock har det blivit många partners jag haft sex en eller ett fåtal gånger med. Cirka hälften av dem var dock inte särskilt attraktiva, men jag var antingen deprimerad eller sexuellt frustrerad efter långa torrperioder när jag haffade några fula i brist på andra. Nu är jag 27 år och har slutat jaga fitta förutom om jag blir full och fyllekåt, då ligger inte ribban högt, och för första gången har jag på den senaste tiden känt någon slags kärlekskänsla vid sex då jag varit intresserad av tjejens själ, inte bara hennes knullhål. Har man intresse för tjejen så höjs lusten då man bryr sig, annars är det bara som en tömning i en docka oavsett om man sätter på en snygg eller ful.

Unga män är miljöskadade på grund av det översexualiserade samhället och killar som får inget eller väldigt lite sex framkallar dåligt självförtroende som gör att de inte vågar prestera eller utveckla sin prestationsförmåga. Skulle jag välja av att vara oskuld till 25 års ålder och hitta en medelsnygg tjej som jag skulle älska och vilja leva med livet ut, som jag skulle vara trogen med och därmed bara ha en enda sexpartner så skulle jag välja henne framför att vara casanova som skulle kunna välja och vraka efter nytt ligg varje helg men utan känslor inblandade. Både killar och tjejer som haft många sexpartner och som har gott självförtroende gällande att hitta nya objekt att ligga med kan ha dålig självkänsla och ser sexet, och framförallt jakten på sexet, som ett sätt att komma bort mentalt. Förutom att det är skönt med sex och att vara kåt ges man även dopaminkickar om man bekräftas.
Citera
2018-03-03, 15:35
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur kommer det sig att ni FB-killar har koll på hur ofta era bekanta knullar? Jag har ingen koll alls på folks sexliv.

Män som regelbundet får sex hintar om det. Det är en statusgrej - lite som att köra en Porsche - alltså berättar man.
Citera
2018-03-03, 15:37
Medlem
Mooons avatar
Det finns ingenting med prostitution som är sunt. De två orden funkar inte i samma mening. Prostitution är ett kriminellt utnyttjande av män och kvinnors kroppar och ska inte finnas i ett gott samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Hur ofta pratar vi här?
Min uppfattning är att killar som ser helt ok ut, rena, sociala ändå kan gå månader, kanske år utan att hitta någon. Då kanske vi inte pratar om de som är ute varje helg och helt desperata på det sättet att de kan tänka sig att ligga med vilka tjejer som helst, men ändå killar som alla andra har starka sexuella behov.

Må sexköpslagen rivas upp och skapa en sund marknad som kan konkurrera på denna kartellbildade marknad som finns nu.
Citera
2018-03-03, 15:37
Medlem
anteri17s avatar
Det finns uppenbara problem med exempelvis dejtingappar, sociala medier och för tjejer produkter som döljer deras egentliga värde. Men som kille får man facea verkligheten; sociala medier kommer inte begränsas, dejtingappar är här för att stanna, och tjejer kommer inte avsminka sig.

Det hela är jävligt enkelt. Jag själv var osäker i tonåren. Mitt utseende är visserligen ganska bra, men i utseendet ligger en lagom tränad kropp, att man hittar sin stil, att man är noga med hur man för sig, etc.

Jag har för att självförverkliga mig själv tränat hårt, studerat smart, tränat på mina sociala skills, och försökt skaffa mig ett så bra liv som möjligt. Jag har med det tusen gånger enklare att få tjejer idag än för 5 år sen. Allt handlar om personlig utveckling, och att hitta sätt att maxa sin potential.
Citera
2018-03-03, 15:38
Medlem
ONS är helt ute. Folk ligger i stort sett bara om de är i seriösa förhållanden.

Om en person, kille eller tjej, aldrig verkar ha haft en flickvän/pojkvän så kan du förutsätta att denne är oskuld, även om hen är snygg, social och går på krogen varje helg.
Citera
2018-03-03, 15:39
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Det här är flashback, här svarar feministkåren och en och annan internetriddare för alla kvinnor.
Det är nog få feminister som skriver här. Ni bittra gökar tål bara inte sanningen. De flesta har sex.
Citera
2018-03-03, 15:41
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det är ju inte bara unga män som har det svårt. Kvinnor i ens egen ålder kan ju enkelt få ligga med 10-15 år yngre snygga killar så varför skulle de ligga med en 40+ med ölmage? För att jag har pengar? Nej för det har de själva. Man får sänka sin standard rejält. Börja dejta trasiga brudar med låg självkänsla.
Är du medelålders, ölmagad och har en ointressant personlighet får du nog vara utan, ja tyvärr.
Senast redigerad av SvartChili 2018-03-03 kl. 15:45.
Citera
2018-03-03, 15:50
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizard99
man tröttnar till slut . är inte så stor grej att ligga .

Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Det där är dock från person till person. Inte alla tröttnar på det.

ojo, när man börja komma upp i åldern, så är man inte så fixerad av det. Var man ung, så kunde bli 3 gånger om dagen. Efter 45 års åldern så var det inte så viktigt mer. Så är det för de flesta av mina vänner. Min första fru tröttnade efter första barnen kom till världen. Min nuvarande fru vill mer än jag.

Men jag har aldrig haft problem med "fixa" ,men det krävs en del ändå. Jag trodde ett tag killar skojade om de inte fick ligga, om de inte hade väldigt dålig självtroende eller extrem utseende. När min förra det arbetskamrat, som var rullstolsbunden kunde fixa ligg, så borde det inte vara något problem tycker jag.
Citera
2018-03-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Det finns ingenting med prostitution som är sunt. De två orden funkar inte i samma mening. Prostitution är ett kriminellt utnyttjande av män och kvinnors kroppar och ska inte finnas i ett gott samhälle.

Som allt annat arbete menar du?

Sånt jävla hyckleri från folk som är emot prostitution...
Samma sak med droger. Gnäller på folk som röker gräs medans man halsar en flaska rött.
Citera
2018-03-03, 16:13
Medlem
Mooons avatar
Nej, det går inte att jämföra. Dumheter.

Hur kom du in på cannabis förresten? Fel forumdel men annars är jag för fri cannabis.

Citat:
Ursprungligen postat av Robzyd
Som allt annat arbete menar du?

Sånt jävla hyckleri från folk som är emot prostitution...
Samma sak med droger. Gnäller på folk som röker gräs medans man halsar en flaska rött.
Citera
2018-03-03, 16:16
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Det är nog få feminister som skriver här. Ni bittra gökar tål bara inte sanningen. De flesta har sex.
Vad har slutdelen av ditt inlägg med mig att göra? Jag konstaterade bara att på flashback är allt svart och vitt från båda håll, jag skiter väl fullständigt i vad ni sysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in