2017-11-27, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cartenui
Första handlade det om utseende, när vi konstaterade att det inte var fallet så vänder du och säger att det handlar om att dem inte hör till normalnormen?

Eh, vad pratar du om? Jag har inte sagt ett ord om ovanstående. Du blandar ihop mig med någon annan.

Citat:
"Bra jobb" är en tolkningsfråga, stabilt jobb där man trivs bra och man brinner för det man gör, försöker utvecklas etc. är relativt standard. Om den här diskussionstråden bara handlar om arbetslösa / mcdonalds arbetare som är asociala, och inte kan föra en konversation som inte får ligga så är det ett ganska onödigt topic. Det säger sig själv.

Det är du själv som nämner att dina kompisar har "bra jobb". Ett "bra" jobb står i motsats till ett "dåligt" jobb. Det är förvisso subjektivt men det faller sig tämligen ologiskt att mer än 50% har "bra" jobb. Skulle 100% ha ett bra jobb så skulle det varken klassas som "bra" eller "dåligt". Allt är relativt så även graderingen av hur bra ett jobb är. Om du istället menar stabila anställningar så säg det men att påstå att det flesta känner att de brinner för sitt jobb blir ju bara löjligt.

Citat:
Vet inte vad du har för krav på fruntimmer men av samma anledning som en brud knullar på en hjärndöd gym-snubbe så knullar du på en pantad brud som inte har något vettigt jobb om hon ser bra ut. Däremot ser nog dem flesta vettiga killar förbi detta och anammar inte dessa fredagsunderhållningar som flickvänner, där har nog dem flesta högre krav.. På samma sätt som en tjej också har det.

Och? Ja, de flesta hittar så småningom någon, men det är inte vad tråden handlar om. Tråden handlar om att en majoritet av killarna inte får sex i samma utsträckning som tjejer. Vill du diskutera något annat rekommenderar jag att du startar eller skriver i en ny/annan tråd.
Citera
2017-11-27, 00:37
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Text

Och? Ja, de flesta hittar så småningom någon, men det är inte vad tråden handlar om. Tråden handlar om att en majoritet av killarna inte får sex i samma utsträckning som tjejer. Vill du diskutera något annat rekommenderar jag att du startar eller skriver i en ny/annan tråd.

Nej, den handlar om att majoriteten av killar inte får ligga. Vilket är ett falsarium.
Citera
2017-11-27, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Fast jag tror att ditt empiriska underlag är påhittat från början till slut.

Vad du tror gör varken till eller från. Det är ett anonymt forum så det finns ingen anledning att ljuga. Om du lyckas presentera en källa för median resp. medelvärden så behöver du inte längre lita på mina ord, och vår diskussion kan därefter läggas till handlingarna.
Citera
2017-11-27, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Nej, den handlar om att majoriteten av killar inte får ligga. Vilket är ett falsarium.

Det står inte i absolut motsats till varandra eftersom många som skriver är unga och har därmed ännu inte hittat någon än. Vidare tillämpar jag en något mer mjuk tolkning där "inte ligga" snarare betyder "får knappt några ligg".
Citera
2017-11-27, 00:47
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Det står inte i absolut motsats till varandra eftersom många som skriver är unga och har därmed ännu inte hittat någon än. Vidare tillämpar jag en något mer mjuk tolkning där "inte ligga" snarare betyder "får knappt några ligg".

Ger dig ett halvt rätt, med tanke på åldersfaktorn och att jag själv (baserat på egna erfarenheter) har noterat att tjejer oftast har fler partners. Dock, om du läser trådstarten så går tråden ut på att majoriteten av killar inte får ligga. Inte att killar får ligga mindre i förhållande till tjejer.

Fyfan vad tråkig jag låter. Jag är faktiskt jävligt rolig irl
Citera
2017-11-27, 00:51
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ger dig ett halvt rätt, med tanke på åldersfaktorn och att jag själv (baserat på egna erfarenheter) har noterat att tjejer oftast har fler partners. Dock, om du läser trådstarten så går tråden ut på att majoriteten av killar inte får ligga. Inte att killar får ligga mindre i förhållande till tjejer.

Javisst du är rolig, har ett lyckligt förhållande och en massa sex.
Citera
2017-11-27, 00:54
Medlem
Citat:

Haha sista mening fick mig i alla fall att skratta. Nä, nu blev klockan för mycket. Jag checkar ut.
Citera
2017-11-27, 00:55
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Javisst du är rolig, har ett lyckligt förhållande och en massa sex.

Nja, jag är ju gammal så det blir inte mer an 4-5 gånger i veckan. Mer orkar jag inte med. Men i övrigt har du rätt!
Citera
2017-11-27, 00:56
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Haha sista mening fick mig i alla fall att skratta. Nä, nu blev klockan för mycket. Jag checkar ut.

Sov gott!
Citera
2017-11-27, 01:11
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Nja, jag är ju gammal så det blir inte mer an 4-5 gånger i veckan. Mer orkar jag inte med. Men i övrigt har du rätt!

Va najs….hoppas verkligen du kan hjälpa till här som du skrev innan med råd stöd och tips på hur man löser problemet som diskuteras här. Skönt med någon som förstår och kan ta sig tid...
Citera
2017-11-27, 01:17
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Va najs….hoppas verkligen du kan hjälpa till här som du skrev innan med råd stöd och tips på hur man löser problemet som diskuteras här. Skönt med någon som förstår och kan ta sig tid...

Stöd vetefan, det förtjänar ni inte era jävla offer. Men råd och tips kan jag bidra med, det är inga konstigheter. Men det kanske sköts bäst via PM, för att inte går alltför OT.
Citera
2017-11-27, 01:22
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Stöd vetefan, det förtjänar ni inte era jävla offer. Men råd och tips kan jag bidra med, det är inga konstigheter. Men det kanske sköts bäst via PM, för att inte går alltför OT.

Ja då hoppas jag att alla killar som vill ha råd och tips pmar dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in