2018-03-03, 13:17
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
"Väldigt vanligt" för att du känner till två (2) oskulder?

Kanske skulle dessa män knulla oftare om de slutade se på sex som något man "får".
Ja precis. Det skulle dem göra. Jag vet en som blev av med oskulden när han var 18 eller 20. Du har rätt. Sex är inget man alltid får. Man måste ta kontakt med tjejer osv.
Citera
2018-03-03, 13:20
Medlem
Väldigt få får sex. Det känns som endast ett enbart stycken i kompisgängen får till det.
Citera
2018-03-03, 13:20
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Vad bra, för jag vill ändå inte framstå som söt, oskyldig och gullig iallafall. Då vet man att killar backar från en.
Det vet vi nog om! Alla dessa tjejer idag som vill vara maskulina. Många kvinnor idag som mist sin kvinnliga skönhet.
Citera
2018-03-03, 13:24
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det vet vi nog om! Alla dessa tjejer idag som vill vara maskulina. Många kvinnor idag som mist sin kvinnliga skönhet.

Att prata om sex har inget att göra med att jag skulle kunna vara maskulin. Tvärtom. Jag är väldigt feminin faktiskt och du hade heller nog inte kunnat peka ut mig om man säger så. Precis som jag och mina tjejkompisar pratar om sex så kan jag lika mycket prata om sex med mina killkompisar. Det är inte så att jag direkt byter om till skitiga jeans, en rutig skjorta och tar på mig en bakåtvänd keps, petar in lite snus i käften och hävdar mig genom att säga "ÖH grabbar, gissa vem som fick knulla inatt?!".

Nja, inte riktigt så va. Du har nog fått lite väl skev bild.
Citera
2018-03-03, 13:27
Medlem
note-its avatar
Citat:
Men hur går det till? Frågar dem alla de känner hur ofta de knullar? Det är inte normalt.
Det säger en hel del om medlemmarna på fb. Att sitta här och böla över något som jag aldrig skulle nämna, måste ju vara någon form av autism.
Citera
2018-03-03, 13:27
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
...
Men min uppfattning och jämförelse med egna erfarenheter säger mig att det är sämre sextider än någonsin för män.

Jag ser det egentligen inte som helt sannolikt att det är "sämre sextider än någonsin för män". I alla samhällen och tider har det funnits en relevant andel män som aldrig riktigt haft sex och/eller reproducerat. Numera är ju också kvinnor överlag mer sexuellt aktiva, vilket innebär att det lär vara en ganska relevant andel av män som har sex.

Till skillnad från fb-sagan så tycker jag mig se att i princip alla män har åtminstone ett fåtal sexuella relationer. Andelen som helt saknar sexuella relationer är absolut relevant, men den är nog inte så stor som många här tycks uppleva det som. Jag vet exempel på personer som jag lite tråkigt nog undrat hur de "nånsin ska kunna få sex och en partner", men som senare till min förvåning lyckats få det.
Citera
2018-03-03, 13:30
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorilla-Mannen
Väldigt få får sex. Det känns som endast ett enbart stycken i kompisgängen får till det.

Bullshit. Helt klart en majoritet av män får sex.
Citera
2018-03-03, 13:31
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Bullshit. Helt klart en majoritet av män får sex.
Håller med. Såvida det inte är riktigt fula killar eller killar med bristande hygien vi snackar om.
Citera
2018-03-03, 13:41
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Håller med. Såvida det inte är riktigt fula killar eller killar med bristande hygien vi snackar om.

Anledningen till att det överdrivs är för att här kryllar av folk med manlig offermentalitet. Om man är en av dem som har det svårt så föredrar man säkert att utgå från att det helt enkelt "är väldigt svårt för nästan alla killar".

Sen är en del av saken att det inte egentligen handlar om bara sex, utan sex och relationer av någon man själv upplever som attraktiv och respekterar långsiktigt, och det är såklart något som är allmänt svårt för folk att finna, inte minst då för män. De flesta killar lyckas alltså få kortvarigt sex, men många har svårt att finna och skapa bra relationer, och alltså går man runt och blir bitter för att man inte kan få så mycket sex som man önskar. Och förmodligen för att man är emotionellt med i den där "knulla med flest-tävlingen" som finns i samhället och kan uppstå män sinsemellan, varav vissa såklart får mycket mer då skillnaderna överlag är större för män. Det är faktiskt vanligt att vi plågas av "relativ fattigdom".
Citera
2018-03-03, 13:45
Medlem
Citat:

Hur ofta pratar vi här?
Min uppfattning är att killar som ser helt ok ut, rena, sociala ändå kan gå månader, kanske år utan att hitta någon. Då kanske vi inte pratar om de som är ute varje helg och helt desperata på det sättet att de kan tänka sig att ligga med vilka tjejer som helst, men ändå killar som alla andra har starka sexuella behov.

Må sexköpslagen rivas upp och skapa en sund marknad som kan konkurrera på denna kartellbildade marknad som finns nu.
Citera
2018-03-03, 13:50
Avslutad
Jag tror det mycket handlar om hur man umgås, borde vara iofs lättare idag att gå fram och vara social mot en tjej istället för att hon sitter på tinder, tyvärr tror väl många att man driver då eftersom de tror att man blir filmad på youtube
Citera
2018-03-03, 13:51
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
"Väldigt vanligt" för att du känner till två (2) oskulder?

Kanske skulle dessa män knulla oftare om de slutade se på sex som något man "får".

Exakt. Det är helt klart ett illa placerat upplägg för att lyckas få den typen av kontakt och attraktion om man ser det som att sex är nåt man "får" när man exempelvis fyller upp vissa kvoter. Sex är tyvärr ingen rättighet utan något som uppstår mellan individer som är attraherade av varandra på ett vis eller annat. Man kan absolut jobba på att bli mer sedd och försöka göra folk mer öppna, och inte alla problem ligger nödvändigtvis hos en själv om man har svårt att få sex, men man ska också helt klart undvika den där typen av bitterhet och hat som kan uppstå av att tycka att man "förtjänar något". En stor offermentalitet där man bara skyller allt på andra är inte sunt för någon.
Senast redigerad av Mojokii 2018-03-03 kl. 13:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in