2018-02-28, 00:02
Medlem
Vilken liten jävla nörd-och-mobbad-i-grundskolan den där Peterson är. Sitter numera med maaakt och fismyser med att ge icke-svar "Jag kan inte gå in på det ... ", samtidigt som man kan urskilja ett tillbakahållet stort jävla självgott flin, från fiskmunnen hans.

Har han asperger? Har alltid sågat realismen i TV-serien "Bron" med aspergaren Saga Noren som snut, men nu vettefan...
Citera
2018-02-28, 00:26
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan
Vilken liten jävla nörd-och-mobbad-i-grundskolan den där Peterson är. Sitter numera med maaakt och fismyser med att ge icke-svar "Jag kan inte gå in på det ... ", samtidigt som man kan urskilja ett tillbakahållet stort jävla självgott flin, från fiskmunnen hans.

Har han asperger? Har alltid sågat realismen i TV-serien "Bron" med aspergaren Saga Noren som snut, men nu vettefan...

Jag tyckte han uppträder som en typisk jurist. Huruvida han är aspie vet jag inte men folk här verkar vara snabba att diagnostisera folk till höger och vänster.
Citera
2018-02-28, 01:07
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan

Noterade också en klar brist på självförtroende i honom. Kändes inte riktigt som om de snackade med någon som satt på en så viktig position utan snarare en tillbakadragen ung man som har tagit vatten över huvudet. Men din aggression mot den här mannen delar jag inte.
Citera
2018-02-28, 03:59
Medlem
Nintendokids avatar
Släpp det där med palme så himla uttjatat!
Citera
2018-02-28, 05:27
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Jag tror samma!

Jag tror på den enkla lösningen. En liten grupp människor inom Säpo och/eller polisen med starka politiska ideer som var milsvid från OP.
Slumpmässigt fick man rätt info vid rätt tillfälle och såg sin chans.
Säkerligen en hel del tur att man lyckades genomföra det hela och komma undan. Få inblandade, viss kyla och rutin och som sagt tur med timingen vid tex flykten.

Inget överdrivet komplicerat, ingen masterplan.. bara den berömda slumpen och lite flax..
Tror exakt som du. Varför krångla till det liksom?
Citera
2018-02-28, 05:39
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid

Vill du inte veta sanningen? Det är ju trots allt en statsminister som blev mördad. Jag vill då gärna ha lite mer klarhet i ämnet.
Citera
2018-02-28, 07:09
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid

Ja, vem orkar bry dig längre? Ta fast dagens bus istället.
Citera
2018-02-28, 07:38
Medlem
Soterns avatar
Vad fan har hänt med Ölvebro? Helt skallig och säger att han ska ha en miljon för att säga något. Ett så barnsligt uttalande tyder på att han antingen är full eller psykiskt nedsatt. Detta i kombination med håravfallet tyder på något allvarligt hänt.
Citera
2018-02-28, 10:29
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Vill du inte veta sanningen? Det är ju trots allt en statsminister som blev mördad. Jag vill då gärna ha lite mer klarhet i ämnet.
Det går inte längre. Inget nytt av värde kommer in till utredningen men samma gamla tv-program körs titt som tätt ändå.
Citera
2018-02-28, 10:33
Medlem
Det som behövs i anslutning till Palme-utredningen är en välproducerad satir innehållande alla klyschor från alla jävla skitdokumentärer och inslag om "mordnatten", "Christer Pettersson", "Bombmannen", "KGB-agenter", "nyckelvittnen", "människor som har betett sig mystiskt på Sveavägen" och allt annat jävla dravel. Frågan är vem som ska spela GW.
Citera
2018-02-28, 12:06
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Det som behövs i anslutning till Palme-utredningen är en välproducerad satir innehållande alla klyschor från alla jävla skitdokumentärer och inslag om "mordnatten", "Christer Pettersson", "Bombmannen", "KGB-agenter", "nyckelvittnen", "människor som har betett sig mystiskt på Sveavägen" och allt annat jävla dravel. Frågan är vem som ska spela GW.
Instämmer.
Citera
2018-02-28, 15:58
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Det går inte längre. Inget nytt av värde kommer in till utredningen men samma gamla tv-program körs titt som tätt ändå.

Fast nu har ju ansvarig åklagare gått ut i tv och hintat rätt kraftigt att de har bra material att jobba med. Faktiskt tyckte jag att hans påståenden var så starka under första delen av programmet att det kändes som de måste ha något att backa upp det med.

Var ju även en utredare med i programmet och han verkade på något sätt uppspelt, eller så tyckte iaf jag.

Sedan var han litet mer försiktig på sluttampen. Min gissning är att de faktiskt kommer leverera något under det här året. Blir spännande att se vad det kan vara. Överhuvudtaget kändes det som att åklagaren i vissa lägen valde sina ord med stor omsorg. Det känns som dom har något.

På det hela taget tyckte jag att det var ett riktigt bra program faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in