2018-02-28, 16:12
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Fast nu har ju ansvarig åklagare gått ut i tv och hintat rätt kraftigt att de har bra material att jobba med. Faktiskt tyckte jag att hans påståenden var så starka under första delen av programmet att det kändes som de måste ha något att backa upp det med.

Var ju även en utredare med i programmet och han verkade på något sätt uppspelt, eller så tyckte iaf jag.

Sedan var han litet mer försiktig på sluttampen. Min gissning är att de faktiskt kommer leverera något under det här året. Blir spännande att se vad det kan vara. Överhuvudtaget kändes det som att åklagaren i vissa lägen valde sina ord med stor omsorg. Det känns som dom har något.

På det hela taget tyckte jag att det var ett riktigt bra program faktiskt.
Som GW sa så var ett utlovande om snar uppklarna det Hans Holmér sa gång på gång ända till han fick sparken.

Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det berömda polisspåret I presume..

Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Du kan ha en poäng! Eller så ser du nåt som inte finns där. Svårt att veta men man blir ju lite nyfiken...

Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Jag tror han syftade på att det var Säpo eller en liten del av Säpo iaf. Christer P var det iafall inte det sätter jag min högra pungkula på!

Det som Hans Holmér sa skulle skaka Sverige som det talas om här som han vägrar kommentera måste vara samma sak som Leif tänkte på i programmet. Vet någon vad de båda syftar på mer exakt? https://www.youtube.com/watch?v=2-Dgub5sSHg
Senast redigerad av AA-suited 2018-02-28 kl. 16:14.
Citera
2018-03-01, 00:54
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Som GW sa så var ett utlovande om snar uppklarna det Hans Holmér sa gång på gång ända till han fick spark

Det som Hans Holmér sa skulle skaka Sverige som det talas om här som han vägrar kommentera måste vara samma sak som Leif tänkte på i programmet. Vet någon vad de båda syftar på mer exakt? https://www.youtube.com/watch?v=2-Dgub5sSHg

Japp, det kan ju vara dags för ett nytt magplask också. Personligen hoppas jag bara att det kunde lösas. Holmér, kanske inte samma sak som det snackas om nu?

Om det inte kommer några nyheter inom ett år så var det nog överdriven optimism.
Citera
2018-03-01, 01:08
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vad fan har hänt med Ölvebro? Helt skallig och säger att han ska ha en miljon för att säga något. Ett så barnsligt uttalande tyder på att han antingen är full eller psykiskt nedsatt. Detta i kombination med håravfallet tyder på något allvarligt hänt.

Han är över 70, själv brukar jag inte bli speciellt förvånad när herrar i den åldersgruppen är skalliga. Dessutom har han säkert ett och annat att dölja, det jag sett av honom får jag intrycket att han bara är en mörkläggare. Han har stått i frontlinjen och misstänkliggjort C.P och det har förmodligen varit hans order. Han har väl inget att vinna på att ställa upp i TV. Båda alternativen hade antagligen fått honom att se dålig ut.
Citera
2018-03-01, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Bra initiativ av GW! Han är naturligtvis väldigt medveten om att hans stora övervikt är en uppenbart hälsorisk och att han behöver göra något åt det. Han har ju en målsättning att gå ner X antal kilo och han verkar ha kommit in i ett dödläge med sin viktnedgång, så att börja på gym kanske kan motivera honom att bli mera hälsosam.

Det verkar stämma in på vad jag tror om att han är inne i en vit period just nu, med att han också verkar ha en vilja att ta sin hälsa på allvar.

Han är en märklig periodare, kör halvårsvis. Ovanligt. Missköter kroppen halva året för att nästa halva återta det han förlorat.
Citera
2018-03-01, 10:52
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Vad fan har hänt med Ölvebro? Helt skallig och säger att han ska ha en miljon för att säga något. Ett så barnsligt uttalande tyder på att han antingen är full eller psykiskt nedsatt. Detta i kombination med håravfallet tyder på något allvarligt hänt.

Jag tycker det verkar som en hel del märkliga herrar haft stort inflytande på utredningen. Han kan naturligtvis ha blivit gaggig på ålderns höst men jag finner det lika troligt att han kan ha varit lika tokig redan från början. Man ska ju komma ihåg att Holmér också var spritt språngande galen.

På sätt och vis är det förklarligt med att det var en oskyldigare tid, Buset var ju också oerhört mycket dummare än nu vilket gav utrymme för galningar att göra karriär inom polisväsendet. Men det är jäkligt synd att dessa fick styra och ställa i just denna mordutredning, det visade ju sig att det inte var så lätt att bara hyva in närmaste knarkare med blodig bajonett.
Citera
2018-03-01, 18:40
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Han är över 70, själv brukar jag inte bli speciellt förvånad när herrar i den åldersgruppen är skalliga. Dessutom har han säkert ett och annat att dölja, det jag sett av honom får jag intrycket att han bara är en mörkläggare. Han har stått i frontlinjen och misstänkliggjort C.P och det har förmodligen varit hans order. Han har väl inget att vinna på att ställa upp i TV. Båda alternativen hade antagligen fått honom att se dålig ut.

Nej, men han hade ju ett ganska tjockt hårsvall för bara några år sedan. Skallighet kommer ju inte bara sådär utan börjar långt innan. Dessutom såg det inte ut som naturligt håravfall, mer som sjuklig sådan.
Att han sedan säger att han ska ha en miljon för att prata tyder på att han inte är riktigt frisk. Medikamenter eller alkohol, kanske i kombination.
Kanske är han förgiftad av någon radioisotop för att tystas.
Citera
2018-03-01, 21:25
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Nej, men han hade ju ett ganska tjockt hårsvall för bara några år sedan. Skallighet kommer ju inte bara sådär utan börjar långt innan. Dessutom såg det inte ut som naturligt håravfall, mer som sjuklig sådan.
Att han sedan säger att han ska ha en miljon för att prata tyder på att han inte är riktigt frisk. Medikamenter eller alkohol, kanske i kombination.
Kanske är han förgiftad av någon radioisotop för att tystas.

Ja det är väl lite vad jag tänkte också men gamla gubbar blir väl skalliga inom sinom tid. Men visst, jag förstår, han ser lite strålbehandlad ut. Han hade faktiskt ett ganska fint hår vid 45-50, men det är ju trots allt kring 20 år sedan han figurerade i TV-sammanhang.
Citera
2018-03-02, 17:21
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Jag tror han syftade på att det var Säpo eller en liten del av Säpo iaf. Christer P var det iafall inte det sätter jag min högra pungkula på!

Vem som gjorde det kan jag inte ens gissa, men jag är rätt säker på att det INTE var C.P. Det finns en poäng i det som GW sa att "politiska personer blir mördade av politiska orsaker". Varför skulle någon annars ha en anledning att ha ihjäl honom?

C.P. såg sin chans att gräva fram pengar genom att spela på att han skulle erkänna. Han drog nog in rätt mycket slantar under åren efter frikännandet genom att inte säga vare sig bu eller bä. För dum var han nog inte. Han hade nog ett par bokstäver på tvären och skulle kunnat komma långt om det inte varit för missbruket.
Citera
2018-03-06, 20:44
Medlem
AA-suiteds avatar
Ikväll bjuds vi på detta:

Citat:
Leif GW Persson kommenterar den omdiskuterade kvinnomisshandelsdomen i Solna tingsrätt och fallet med Robin, som hittades död utanför Ullared 2016. Förre chefen för Palmegruppen Hans Ölvebro träder fram och svarar på den kritik som riktats mot honom under den senaste tiden. Camilla besöker polisen i Arvika och i kvällens historiska fall går vi tillbaka till 1916 och fallet med den adlige rånmördaren Gyllenpalm. Programledare: Camilla Kvartoft.
Citera
2018-03-06, 21:25
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Boom, där rök några tusen C röster..
Citera
2018-03-06, 21:26
Medlem
GW is on fire!
Citera
2018-03-06, 21:27
Medlem
Annie L kommer inte få en lätt valrörelse om S och SD utnyttjar denna groteska illgärning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in