Citat:
Vad än de tre var inblandade i så var de själva småkriminella och större krafter fanns bakom dem.
Kjell-Åke kan ha tagit över ett "springpojksjobb" efter att den förre "springpojken" fick sparken. Inget som naturligtvis går att bevisa numera. "Arbetsgivaren" är avliden sedan länge och huset där denne då bodde är rivet sedan ännu längre tid.
Kjell-Åke kan ha tagit över ett "springpojksjobb" efter att den förre "springpojken" fick sparken. Inget som naturligtvis går att bevisa numera. "Arbetsgivaren" är avliden sedan länge och huset där denne då bodde är rivet sedan ännu längre tid.
Men skulle han då varit tvungen att hålla sig borta? Händelsen med de andra kanske tarvade hans medverkan och då var det kanske jobbigt för att inte säga omöjligt att välmående finnas kvar i samma kvarter och få besvärliga frågor om de övriga och händelser runt detta.
Citat:
Nej, det var jag som använde uttrycket högst slarvigt! Jag tror ändå att vissa sov betydligt skönare om nätterna efter att Gay inte kunde snavla mer om saker som borde varit fördolda.
Citat:
Ja Gay var oönskad från början till slut och jag menar då av sina anhöriga - förutom systern. Redan 1945 befann han sig hos styvföräldrar i Halmstad.
Det mest tragiska levnadsödet av dessa tre. Vare sig hans pappa, styvmamma eller biologiska mamma kom någonsin att anmäla honom som försvunnen. Pappan blev tillfrågad men han vägrade att göra det och menade att sonen var myndig och fick klara sig själv bäst han ville. Det kom att gå hela tre år innan hans syster kom att göra det.
Det mest tragiska levnadsödet av dessa tre. Vare sig hans pappa, styvmamma eller biologiska mamma kom någonsin att anmäla honom som försvunnen. Pappan blev tillfrågad men han vägrade att göra det och menade att sonen var myndig och fick klara sig själv bäst han ville. Det kom att gå hela tre år innan hans syster kom att göra det.
Jag vet att det förekommer men jag finner det ändå konstigt att inte ha starkare band till sitt eget barn. Kan det vara som så att efter de kontroverser som hade varit dem emellan så kanske fadern pustade ut lite och samtidigt ansåg att han kanske hade lite skuld i försvinnande genom sitt uppträdande och tänkte att Gay kanske behövde få vara ifred?
Citat:
Polisen sade då till henne "Du kommer aldrig mera att få se honom. Glöm bort honom. Han kommer aldrig mer tillbaka". Det var den "upplysning" polisen gav henne men de berättade aldrig varför hon aldrig mera skulle få se honom.
Inga uppgifter har någonsin framkommit att Gay skulle ha varit illa omtyckt av sina kamrater.
Inga uppgifter har någonsin framkommit att Gay skulle ha varit illa omtyckt av sina kamrater.
Jag tycker inte att polisens svar säger så mycket ändå. Polisen var nog innerligt trötta på visst klientel och de antog något hade hänt och världen kanske blev en bättre plats en av de som gjorde ofog försvann. Då de inte orkade bry sig om en i deras ögon mindre viktig människa så hopppades de att systern bara skulle ge upp och sluta besvära dem.