Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Dahlsjö-gänget bestod faktiskt av ytterligare en fjärde person. Han var med ibland för att köra bilen och denne yngling hade körkort.
Var han med denna dag i bilen så var de redan fyra personer. Volvon var fyrsitsig men visst gick det att klämma in ytterligare en person i baksätet. Ynglingen med körkortet var god vän framför allt med Gay Karlsson.
Det var tack vare detta oväder som bankrånet genomfördes. Hade det varit ett strålande väder den här dagen då hade man bara väntat tills det var oväder en annan dag.
Nu är jag som jag ramlat av grisbilen.
Det är ju ett enormt material av spekulationer att gå igenom.
Denna 4:ra i bilen är för mig en joker, lever han.
Rånet i sig tilltalar mig, lite avantgarde men för många om bytet även om det skulle lyckas perfekt.
Insats grodmanskläder x4 och en Pv samt försvinna för alltid och ett samtidig mord på Hymme utan minsta spår.
Inte bra logik, men för en sägen.
Jag kunde varit med Pv:n och kört istoll efter att plockat upp Hymme men ta mig fan aldrig gått i landsflykt för ett rån jag inte ens var misstänkt för.
Många busar har jag mött i världens hamnstäder och visst fanns det 1965 liksom nu möjlighet att följa med fartyg. Lite svårt att få några större inkomster utan diger erfarenhet.
Men jag upprepar var de ens misstänkta för brott?
Jag var inte till sjöss förrän 1969 men det slags gossar har jag inte mött.