2018-01-09, 20:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bad och friluftsliv i Åsa?

Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Väderleken ser man ju,
men prognosen har man ingen koll på, och ett par mil bort kan solen skina.

En sak är i a f säker och det är att trion inte skulle ta sig ett dopp den här dagen. Då tar man med sig nödvändig utröstning vilket vare sig Dahlsjö eller Kjell-Åke gjorde. Åtminstone den sistnämnde hade aldrig någonsin tidigare varit intresserad av vare sig av bad och friluftsliv.

Det enda Dahlsjö tog med sig när han lämnade sin lägenhet för sista gången på morgonen den 28 juli var ett extra par ljusa byxor.
Citera
2018-01-09, 20:31
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
t som de tar farväl av. Denne trodde att det handlade om att de båda skulle börja att arbeta på ett tivoli och därför var tvungna att lämna Göteborg för en tid.
Nu skakar min grundvalar, jag har jobbat på tivoli i och inte tog jag adjö av någon. Landet är ju inte enormt.

Men vem tar farväl för att man har en förhoppning.

Sånt svider i min hypotes, men ordalydelsen i farvälet vill jag veta.

Jag brukade säga Hasta Luego, och för mig innebar det vi ses om vi lever.

Men skaraborg2 finns det egentliga bevis för ett mysterium mer än att kropparna inte är hittade?
Citera
2018-01-09, 20:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fyra personer ingick i Dahlsjö-gänget.

Citat:
Med all respekt för gamla krimrävar som skaraborg2 skulle jag vilja skala ner det till:
Hymne liftande med en skylt i ösregnet att han ville till X.
Hagagrabbarna i en bil utan körkortsförare stannade.
Han ville till nåt ställe där han förväntade sig samlag och att det fanns mer villiga flickor i närheten.
300 spänn bytte ägare, cigg och alkohol, kanske som premium lite brass och andra lovande löften.

På väg till destinationen hamnade de i vatten, alla dog.
"Tror jag"

Jag vet inte vad som är mysteriet förutom att alla vattenområden inte är genomsökta med metalldetektorer för det fodrar licens.

Jag vet inte varför jag lägger mig i, kanske var det skaraborg2 som menade att man inte ger sig ut i busväder.
Jag älskar oväder för då slipper man ordning.

Dahlsjö-gänget bestod faktiskt av ytterligare en fjärde person. Han var med ibland för att köra bilen och denne yngling hade körkort.

Var han med denna dag i bilen så var de redan fyra personer. Volvon var fyrsitsig men visst gick det att klämma in ytterligare en person i baksätet. Ynglingen med körkortet var god vän framför allt med Gay Karlsson.

Det var tack vare detta oväder som bankrånet genomfördes. Hade det varit ett strålande väder den här dagen då hade man bara väntat tills det var oväder en annan dag.
Citera
2018-01-09, 23:37
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Dahlsjö-gänget bestod faktiskt av ytterligare en fjärde person. Han var med ibland för att köra bilen och denne yngling hade körkort.

Var han med denna dag i bilen så var de redan fyra personer. Volvon var fyrsitsig men visst gick det att klämma in ytterligare en person i baksätet. Ynglingen med körkortet var god vän framför allt med Gay Karlsson.

Det var tack vare detta oväder som bankrånet genomfördes. Hade det varit ett strålande väder den här dagen då hade man bara väntat tills det var oväder en annan dag.

Nu är jag som jag ramlat av grisbilen.
Det är ju ett enormt material av spekulationer att gå igenom.
Denna 4:ra i bilen är för mig en joker, lever han.

Rånet i sig tilltalar mig, lite avantgarde men för många om bytet även om det skulle lyckas perfekt.
Insats grodmanskläder x4 och en Pv samt försvinna för alltid och ett samtidig mord på Hymme utan minsta spår.

Inte bra logik, men för en sägen.

Jag kunde varit med Pv:n och kört istoll efter att plockat upp Hymme men ta mig fan aldrig gått i landsflykt för ett rån jag inte ens var misstänkt för.
Många busar har jag mött i världens hamnstäder och visst fanns det 1965 liksom nu möjlighet att följa med fartyg. Lite svårt att få några större inkomster utan diger erfarenhet.
Men jag upprepar var de ens misstänkta för brott?

Jag var inte till sjöss förrän 1969 men det slags gossar har jag inte mött.
Citera
2018-01-10, 16:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Besöket i Olskroken natten mot den 29 juli 1965.

Citat:
Nu skakar min grundvalar, jag har jobbat på tivoli i och inte tog jag adjö av någon. Landet är ju inte enormt.

Men vem tar farväl för att man har en förhoppning.

Sånt svider i min hypotes, men ordalydelsen i farvälet vill jag veta.

Jag brukade säga Hasta Luego, och för mig innebar det vi ses om vi lever.

Men skaraborg2 finns det egentliga bevis för ett mysterium mer än att kropparna inte är hittade?

Jag var förstås inte själv med när detta möte skedde men......

Den personen de besökte lever än idag. Jag har inte personligen talat med honom men det har en annan person gjort. Dahlsjö och Gay skulle ha sagt något i stil med att de ville säga "adjö/ta farväl" för nu "bär det av". De berättade inte vad det var som gjorde att de var tvungna lämna Göteborg tyvärr.
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-01-10 kl. 16:42.
Citera
2018-01-10, 20:52
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Den personen de besökte lever än idag. Jag har inte personligen talat med honom men det har en annan person gjort. Dahlsjö och Gay skulle ha sagt något i stil med att de ville säga "adjö/ta farväl" för nu "bär det av". De berättade inte vad det var som gjorde att de var tvungna lämna Göteborg tyvärr.

Det finns så många uppgifter som bidrar till mytbilden. Det är ju omöjligt att värdera deras utsago, för mig är det långsökt att någon säger " Nu bär det av" utan att jag frågar "Vart"?
Ta adjö av en polare in vitro men inte lämna det minsta spår till släkt/flickvän olycklig kärlek ! Någonsin.

Jag har svårt för det. De var väl inte ens brottsmisstänkta? Varför försvinna?

Hade Hymne körkort?
Citera
2018-01-10, 21:16
Medlem
Gud-Runars avatar
[quote=Skaraborg2|
Det enda Dahlsjö tog med sig när han lämnade sin lägenhet för sista gången på morgonen den 28 juli var ett extra par ljusa byxor.[/QUOTE]

Vem skulle göra så om man skulle lämna landet för alltid? Ett par snygga byxor har jag alltid i packningen för damer gillar sånt.
Arbetargrabbar emellan ger man väl fan klädseln man måste ju snart fixa nått man köpt billigt.

Han hade en romantik i tanken och skulle snart vara hemma, det är vad jag skulle gjort iaf.
Citera
2018-01-10, 21:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den fjärde mannen.

Citat:
Denna 4:ra i bilen är för mig en joker, lever han.

Den fjärde mannen som ibland körde bilen är numera tyvärr avliden. Han avled så sent som förra året och han var då inte boende i Göteborg.
Citera
2018-01-10, 22:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Utvinnande av vistelseorten.

Citat:
Det finns så många uppgifter som bidrar till mytbilden. Det är ju omöjligt att värdera deras utsago, för mig är det långsökt att någon säger " Nu bär det av" utan att jag frågar "Vart"?
Ta adjö av en polare in vitro men inte lämna det minsta spår till släkt/flickvän olycklig kärlek ! Någonsin.

Jag har svårt för det. De var väl inte ens brottsmisstänkta? Varför försvinna?

Hade Hymne körkort?

Det är precis detta vi inte vet. Vare sig när det gäller Dahlsjö eller Kjell-Åke. T. ex. Kjell-Åkes dåvarande flickvän? Dahlsjös äldre bror? Flickvännen har aldrig velat prata om tiden tillsammans med Kjell-Åke. Inte ens med hans syster. Dahlsjös äldre bror ville heller aldrig tala om sin försvunne bror.

Detta var ett stort problem. De tre kom endast att efterlysas för utvinnande av vistelseorten. Hade de varit misstänkta för brott hade efterlysningarna intensifierats och de hade fått mera publicitet i media.

"Hymmes" mor berättade vid ett tillfälle att han skulle ha haft sitt körkort med sig då han försvann. Han var ca 18½ år då han totalt gick upp i rök så visst var det möjligt att han kan ha haft körkort.
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-01-10 kl. 22:12.
Citera
2018-01-10, 23:11
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Vare sig när det gäller Dahlsjö eller Kjell-Åke. T. ex. Kjell-Åkes dåvarande flickvän? Dahlsjös äldre bror? Flickvännen har aldrig velat prata om tiden tillsammans med Kjell-Åke. Inte ens med hans syster. Dahlsjös äldre bror ville heller aldrig tala om sin försvunne bror.

Det luktar nått. Mest att de blivit ansatta av någon som hyst brottsmisstanke mot de försvunna.
Det är väl annars förbannat underligt?

Åren har gått och de är inte efterlysta för brott under sin svenska identitet.

Jag kan tänka mig att 3 rätt panka körkortslösa ynglingar träffar på Hymne som har körkort och pengar till full tank. Men vilken väg skulle man vid den tiden ta om man sökte en varm kvinnokropp i Gerlesborg?

Jag är inte främmande för att fridyka med metalldetektor i sommar.
Senast redigerad av Gud-Runar 2018-01-10 kl. 23:16.
Citera
2018-01-10, 23:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett par ljusa byxor.

Citat:
Vem skulle göra så om man skulle lämna landet för alltid? Ett par snygga byxor har jag alltid i packningen för damer gillar sånt.
Arbetargrabbar emellan ger man väl fan klädseln man måste ju snart fixa nått man köpt billigt.

Han hade en romantik i tanken och skulle snart vara hemma, det är vad jag skulle gjort iaf.

Detta par ljusa byxor var det enda han tog med sig från bostaden på morgonen den 28 juli. Sedan var han hela dagen på sitt arbete. Han tog inte t. ex. med sig badbyxor och handduk.

En annan sak som har omnämnts tidigare men som jag omnämner igen.

På kvällen den 29 juli hade Kjell-Åke och flickvännen bestämt för att träffas hemma hos hans föräldrar i Brämaregården. Hon väntade på att han skulle komma eller höra av sig via telefon. Inget av detta skedde och efter några timmar tog hon barnvagnen med sonen i och gick hem till sig.
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-01-10 kl. 23:36.
Citera
2018-01-11, 13:21
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
En annan sak som har omnämnts tidigare men som jag omnämner igen.
På kvällen den 29 juli hade Kjell-Åke och flickvännen bestämt för att träffas hemma hos hans föräldrar i Brämaregården. Hon väntade på att han skulle komma eller höra av sig via telefon. Inget av detta skedde och efter några timmar tog hon barnvagnen med sonen i och gick hem till sig.

I meddelande #7 skriver du "Ang. just den sistnämnde Kjell-Åke Johansson så hade han en flickvän som just hade blivit med barn sommaren 1965. Detta hade hon dock aldrig berättat för Johansson och han fick heller aldrig reda på det."

Uppgifterna blir konstiga tillsammans, flickvän hemma hos hans föräldrar för att visa upp sonen och låta honom veta att han blivit pappa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in