2018-02-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kan du inte göra någonting själv?

Ne tyvärr
Mvh
Shobren
Citera
2018-02-25, 11:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vilket inlägg, länk?

Tanken har definitivt slagit mig.

Men värre förtal än det i artikeln i Realtid.se får man ju leta efter. Det om något borde brorsonen i så fall jaga, snarare än en och annan av oss anonyma tomtar här
Citera
2018-02-25, 11:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
I programmet nämndes bara konflikten om utrymmet - men var det inte nåt om att han använt föreningens pengar till att bygga det där extra rummet som han egentligen inte skulle ha?

Det hanterades väl i det första avsnittet.
Citera
2018-02-25, 12:00
Citat:
Men värre förtal än det i artikeln i Realtid.se får man ju leta efter. Det om något borde brorsonen i så fall jaga, snarare än en och annan av oss anonyma tomtar här

O ja. Tråden nämns här. (FB) Petter Kilefors vs. Brf. Villervallan och tillhörande brottslighet!
Citera
2018-02-25, 12:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ja, jag håller med om det.

Uggla verkar vara barnslig på så vis att han inte klarar av att hantera en förlust. Han säger att han blev lurad. Ja, men ät upp det då och gå vidare, istället för att utsätta hela föreningen för ekonomisk ruin och destruktiv miljö. Ugglas ego har stor del i detta. Hela familjen Jörnåker är gisslan i Ugglas vendetta mot familjen Kilefors.

Det är kilefors som kommer att orsaka föreningen ekonomisk ruin, genom att använda föreningens pengar för sina egna ändamål, som att låta slå ihop två bostäder och lyxrenovera dem. De gav honom ett lillfinger och en hand och han tog hela överkroppen. Ju förr de får stopp på honom desto bättre för föreningen. Tragiskt att de inte lyckats ännu.
Citera
2018-02-25, 12:04
Medlem
Citat:
Vilket inlägg, länk?
Det här inlägget.
Citera
2018-02-25, 12:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
O ja. Tråden nämns här. (FB) Petter Kilefors vs. Brf. Villervallan och tillhörande brottslighet!

Jaha, uppmaningen riktar sig till farbror Uggla, så utomordentligt klantigt att komma med den uppmaningen offentligt, alldeles extra särskilt av en jurist. Snacka om att väcka björnen.

Men å andra sidan, som Uggla själv kommenterar, han har koll och även i mitt tycke håller han sig på rätt sida gränsen. Han utpekar ingen som brottsling och kommentaren om psykopat är inte kopplad till en specifik person, man kan inte avgöra om det är Petter eller svärfar som avses, till exempel. Därtill är svärfadern inte namngiven.

Men visst, rent generellt gäller det att hålla sig i skinnet i ett sådant här fall. Framförallt ska man ju vinkla allt så att det blir tydligt att syftet är något annat än att "ägna missaktning".
Citera
2018-02-25, 12:13
Medlem
trngws avatar
Sedan måste ju det faktum att bägge parter valt att delta i ett TV-program om saken, där de beskyller varandra för både det ena och det andra, antingen fälla dem bägge för förtal, alternativt dra undan matta fullständigt för ett dylikt åtal, tänker jag

Petter anklagade ju gärna sina grannar för att ha begått brott som han inte hade en aning om ifall de hade eller inte. Jag kan tänka mig att han har gott om fiender, den mannen. Kan ju vara vem som helst i hans "bekantskapskrets" som repat hans bilar, måste ju inte vara grannen bara för att det skedde vi hemmet (om det nu gjorde det).
Citera
2018-02-25, 12:15
Medlem
stokkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Det här inlägget.

Klistrar in inläggen här istället så deinte riskerar att försvinna:

Carl-Magnus Uggla: Farbror, förstår att du är upprörd som f-n, men lite försiktighet... lagarna om förtal är i Sverige inte alltid vad man tror. Trots att jag utgår från att allt du skriver är helt korrekt på alla sätt, finns det en klar risk i att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt, eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning... du hade inte blivit den förste som fick betala dagsböter i en sådan här situation. Folk tror ofta att så länge de säger sanningen är det inte förtal, men så ser inte lagen ut, tyvärr.

Bengt Uggla: Hej Carl-Magnus! Tack för omtanken. Är det nåt jag kan är det publiceringsregler och gränsdragningar mellan fakta och förtal. En lång karriär som ansvarig utgivare har skolat mig.
Allt gott
B

Carl-Magnus Uggla: Låter bra, min advokatgärning ligger inte främst på straffrättens område, men utifrån mina erfarenheter så skulle tex antydningarna om brist på moral i ledningsgruppen för företaget han jobbar i riskera att hamna snett om domstolen hade en grinig dag...

Bengt Uggla: Känner du folket på ADL? Det vore en sak om det handlade om en anonym människa utan minsta allmänintresse. Men ett internationellt bolag som duckar för sitt ansvar och inte ens besvarar de som drabbats av deras direktör som löper amok i det svenska rättsväsendet är något helt annat. I synnerhet som ifrågasättandet är motiverat.

Carl-Magnus Uggla: nej Bengt, du är den ende jag känner som är inblandad i detta (känner ingen vid ADL varken i Sverige eller utomlands) och den enda vars väl jag bekymrade mig om... inget annat.
Citera
2018-02-25, 12:17
Medlem
Citat:
Det är kilefors som kommer att orsaka föreningen ekonomisk ruin, genom att använda föreningens pengar för sina egna ändamål, som att låta slå ihop två bostäder och lyxrenovera dem. De gav honom ett lillfinger och en hand och han tog hela överkroppen. Ju förr de får stopp på honom desto bättre för föreningen. Tragiskt att de inte lyckats ännu.

De hade redan fått stopp på honom för länge sedan om Uggla agerat mer rationellt. Att Kilefors kostat föreningen pengar är knappast ett argument för Uggla att göra detsamma.

Sedan är Uggla numera tyngre drivare av konflikten än Kilefors.
1) Uggla har svartmålat Kilefors på sociala medier.
2) Uggla jag kontaktat Kilefors arbetsgivare.

Två grova övertramp.
Senast redigerad av avec 2018-02-25 kl. 12:22.
Citera
2018-02-25, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
Klistrar in inläggen här istället så deinte riskerar att försvinna:

Carl-Magnus Uggla: Farbror, förstår att du är upprörd som f-n, men lite försiktighet... lagarna om förtal är i Sverige inte alltid vad man tror. Trots att jag utgår från att allt du skriver är helt korrekt på alla sätt, finns det en klar risk i att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt, eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning... du hade inte blivit den förste som fick betala dagsböter i en sådan här situation. Folk tror ofta att så länge de säger sanningen är det inte förtal, men så ser inte lagen ut, tyvärr.

Bengt Uggla: Hej Carl-Magnus! Tack för omtanken. Är det nåt jag kan är det publiceringsregler och gränsdragningar mellan fakta och förtal. En lång karriär som ansvarig utgivare har skolat mig.
Allt gott
B

Carl-Magnus Uggla: Låter bra, min advokatgärning ligger inte främst på straffrättens område, men utifrån mina erfarenheter så skulle tex antydningarna om brist på moral i ledningsgruppen för företaget han jobbar i riskera att hamna snett om domstolen hade en grinig dag...

Bengt Uggla: Känner du folket på ADL? Det vore en sak om det handlade om en anonym människa utan minsta allmänintresse. Men ett internationellt bolag som duckar för sitt ansvar och inte ens besvarar de som drabbats av deras direktör som löper amok i det svenska rättsväsendet är något helt annat. I synnerhet som ifrågasättandet är motiverat.

Carl-Magnus Uggla: nej Bengt, du är den ende jag känner som är inblandad i detta (känner ingen vid ADL varken i Sverige eller utomlands) och den enda vars väl jag bekymrade mig om... inget annat.

@Bengt Uggla
Varför skulle ADL ha intresse av eran grannkonflikt?
Citera
2018-02-25, 12:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Härlig freakshow mitt i Djursholm. Är det inte dags att dessa 2 herrar anlita en skiljedomare eller medlare. Om inte annat för deras vandel skull.
Djurgården
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in