2018-02-22, 22:37
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Sådana här grannfejder förekommer lite här och där, helt oberoende av kassan. Finns psykiskt sjuka och personlighetsstörda som inte ser det här som mer än en liten hobby.

Säkerligen. Jag tänkte mest på just dessa personer. Kan inte påstå att någon av dem har rätt eller fel, känner mer att de är idioter hela bunten.
Citera
2018-02-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Säkerligen. Jag tänkte mest på just dessa personer. Kan inte påstå att någon av dem har rätt eller fel, känner mer att de är idioter hela bunten.

Ja, men det här är nog ganska allmänt den utveckling man kan förvänta sig om man stjäl av sina grannar och missbrukar deras förtroende.

Men själv hade jag sålt och flyttat direkt jag sett varåt det barkade. Man vill ju ha ett liv.
Citera
Medlem
tlasaks avatar
Kilefors verkar vara väldigt obehaglig. Kommer säkert en uppdatering nästa säsong av Domstolen.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:

Så om en psykopat flyttar in jämte dig och börjar göra ditt liv till ett helvete, så är du plötsligt en idiot?

Nu kanske du vill argumentera att vi inte vet om det är en psykopat som flyttat in, men på samma vis kan man ju inte veta om grannarna är idioter...
Citera
2018-02-22, 22:55
Medlem
trngws avatar
Man kan undra var Kilefors bodde innan, och vad hans tidigare grannar har att säga om honom.
Citera
2018-02-22, 23:01
Medlem
Undra vad Kilefors arbetsgivare tycker om detta, han har helt klart psykopat drag, hela historien är absurd och barnslig, sandlådenivå
Citera
2018-02-22, 23:05
Medlem
Helt klart en psykopat och narcissist. Ger sig inte, ska ha rätt och flyttar fram positionerna och kommer med nya krav.
Har själv kommit att bli indirekt berörd av en sådan person i domstol.
Att se denna person tala, agera och bete sig, är precis som att spela en repris på det jag var med om.
Att inte människorna i domstolarna ser hur det står till är förvånansvärt.
I det fall som jag var berörd av insåg i alla fall rätten till slut, efter flera år, hur det låg till.
Citera
2018-02-22, 23:10
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så om en psykopat flyttar in jämte dig och börjar göra ditt liv till ett helvete, så är du plötsligt en idiot?

Nu kanske du vill argumentera att vi inte vet om det är en psykopat som flyttat in, men på samma vis kan man ju inte veta om grannarna är idioter...

Nej nej, jag håller helt med dig om att denne man inte har alla hästar hemma och på så sätt har fel. Däremot kunde det ha ordnats lättare och bra mycket tidigare än vad det gjort. Till att börja med så utser man väl inte en nyinflyttad kille till ordförande för föreningen bara för att han verkar trevlig och noggrann. Det gör samtliga inblandade till idioter.
Citera
2018-02-22, 23:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Nej nej, jag håller helt med dig om att denne man inte har alla hästar hemma och på så sätt har fel. Däremot kunde det ha ordnats lättare och bra mycket tidigare än vad det gjort. Till att börja med så utser man väl inte en nyinflyttad kille till ordförande för föreningen bara för att han verkar trevlig och noggrann. Det gör samtliga inblandade till idioter.

Njae, han hade väl bott där ett tag innan han blev ordförande. Dessutom är det ju dessvärre så med många av dessa psykopater att de är mycket duktiga på att manipulera folk, och när man väl inser det är det för sent. Och Bengt sa ju det i domstolen också, så lurad hade han aldrig blivit i hela sitt liv. Petter gjorde säkert allt för att vinna allas förtroende inledningvis, i tron att det skulle öppna dörrarna så att han kunde göra som han ville sedan. När det sedan inte funkade, vände han och visade sin andra sida istället.
Citera
2018-02-23, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma69
Undra vad Kilefors arbetsgivare tycker om detta, han har helt klart psykopat drag, hela historien är absurd och barnslig, sandlådenivå

Det är väl snarare regel än undantag att företagsledare har psykopatiska drag iofs.

Hur som helst verkar hovrättens dom vara en framgång för Petter som får behålla sonens rum.

Inte så oväntat egentligen. Att vräka barn måste vara bland det värsta man kan göra.
Citera
2018-02-23, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Njae, han hade väl bott där ett tag innan han blev ordförande. Dessutom är det ju dessvärre så med många av dessa psykopater att de är mycket duktiga på att manipulera folk, och när man väl inser det är det för sent. Och Bengt sa ju det i domstolen också, så lurad hade han aldrig blivit i hela sitt liv. Petter gjorde säkert allt för att vinna allas förtroende inledningvis, i tron att det skulle öppna dörrarna så att han kunde göra som han ville sedan. När det sedan inte funkade, vände han och visade sin andra sida istället.

Det korkade var att de började bråka med Kilafors. Eftersom han har starkast ekonomi och starkast psyke så hugger de sig själva i foten när de försöker ge sig på honom. Riktigt tragiskt att se Uggla som såg väldigt nedgången ut.
Citera
2018-02-23, 07:44
Avstängd
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det korkade var att de började bråka med Kilafors. Eftersom han har starkast ekonomi och starkast psyke så hugger de sig själva i foten när de försöker ge sig på honom. Riktigt tragiskt att se Uggla som såg väldigt nedgången ut.

Är det inte därför vi har lagar och domstolar som skall göra alla jämnbördiga.

Kilafors verkar nog vara en riktig psykopat, han använder barnen som ursäkt för hans agerande.

Som när verandan skulle inglasas, barnens lekrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in