Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Haha du vågar alltså inte längre besvara några frågor, förstår det!
Förmögenhet är bl.a. rikedom sa du och resurser var något som fanns att tillgå. Det låter då som förmögenhet inkluderar resurser men det vågar du alltså inte svara på. Inte så konstigt förstås då du med dina definitioner hamnar i en omöjlig sits.
För att få dina tidigare absurditeter att gå ihop måste du säga att resurserna minskar när du amorterar men att förmögenheten inte gör det och då kan resurser inte ingå i förmögenhet på ditt språk.
För det första så är det du som undviker raka frågor. Jag har exempelvis fortfarande INTE fått svar på detta inlägg där dina defintioner uppvisar inkoherens:
(FB) Är amortering och sparande samma sak?
Du har även inte svarat på vart jag ljuger när du påstår att jag ljuger eftersom du fått slut på argument:
(FB) Är amortering och sparande samma sak?
Istället tar du till retorik när du vill få mig att svara på dina frågor.
Men okej, bara för att jag har sådant tålamod så ska jag svara på dina frågor, np.
Förmögenhet är enligt Svenska akademin något abstrakt, något immateriellt såsom äganderätt till "stora ekonomiska tillgångar". När man amorterar så förändras inte en persons förmögenhet alltså, exempelvis så kvarstår äganderätten till patent och dyl fastän man amorterar.
Däremot så försvinner
resurser när man amorterar, alltså tvärtemot vad sparande är!
Svara nu på min frågor.