Citat:
Ursprungligen postat av
La-Habana
Ni för tolka så men av förneka helige andes bekräftelse är nästan omöjligt, och om man gör det är det en oförlåtligt synd.
Mm det är vad du fått inlärt, och medvetet valt att tro på. Det är fortfarande vidskepelse.
Du är vidskeplig - jag är inte vidskeplig.
Angående "synd" , nej det är ingen synd eller styggelse att stå utanför vidskepelseläror där individer drivs av sin övertro. Jag håller mig strikt utanför sådant och omfattas öht inte av din syndabekännande livstro.
Att du talar om dig själv och i hur du själv upplever dig synda ellr begå trossynd, är en sak och din ensak, dock saknar ordet "synd" någon som helst effekt eller innebörd när det riktas utåt, mot andra.
Man behöver inte ens förneka de vidskepliga ordalydelserna, det räcker utmärkt att inte befatta sig med vidskepelseritualerna och martyrskapandet och självförnedring eller underkastelser av sådant religiöst/vidskepligt slag.
Men som sagt, att du tror är inte så konstigt - tron med vidhängande vidskepligheter har saluförts väldigt länge i generation efter generation, så vad du säger är ju ingen direkt nyhet.
(det kan ju vara så att man går djävulens ärenden, om man.. gör sig mottaglig för besvärjelser, som bl.a du gjort - ett religiöst dilemma som du aldrig får svar på, däremot besvarar du dig själv och förstärker din övertro att det absolut inte kan vara satan du går och blir så euforisk över))
Så ändå kan du inte veta, om den onde får fatt i dig ändå.. m.a.o du har enbart bestämt dig för vem av celebriteterna du "fick-kontakt-med" , men det är inte en barnslig mental härva.........
oh nej, slutknorren sker alltid med lovprisandet, och vad läpparna bekänner, så är det bara.
(trots att du ingenting vet, men framhåller dig att ha vetskap.. det är ju en form av religionsbunden narcissism du isf utvecklat, kommen av kraftig övertro att påstå sig "vara utvald" , bland - alla - dessa - syndare , oh ack