Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Eftersom tråden för tillfället fokuserar en hel del på logik och logik-applikation, är det besynnerligt så mycket kritik jag får för att jag användar logik-baserad argumentations-granskning.
Citat:
Ursprungligen postat av
526
Men det gör du inte.
Jo.
Citat:
Det är bara ett påstående du gör.
Nej.
Citat:
Jag använder logik och frågar dig saker
I så fall nån alternativ version av logik (sett från perspektivet av nutida, västlig, akademisk logik). (1)
Citat:
du duckar för hela tiden. Inget av det du säger är logiskt stringent.
Se (1)
Citat:
Om ett påstående görs av en person säger du att det är självpåhittat och därför inte giltigt.
Korrekt. Jag har inte fått presenterat belägg för varför a priori-premissen för filosofisk absolut idealism skulle vara mera valid än a priori-premissen för filosofisk absolut materialism, och jag har inte heller fått presenterat belägg för "förmågan" till att börja med abstrakt matematisk logik och få detta till att vara ett argument för "absoluthet".
Av den anledning anser jag dina obelaggde postulat vara påhittade.
Citat:
Om ett påstående refererar till en annan person (tex filosof eller vetenskapsman) säger du att det är akutoritets retorik.
Det är patetiskt cirkelresonemang
Nej, kritiken av auktoritetsargument har ett solitt underlag i nutida, västlig, akademisk logik..
Citat:
Det enda du säger är att det inte finns bevis.
Korrekt.Tills vidare hållar jag mig till det nutida, västliga, akademiska, logiska bevisbörda-konceptet.
Citat:
När ett logisk resonemang presenteras ...
Se (1)
Citat:
... säger du att det är ogiltigt.
Korrekt ... ogiltigt enligt nutida, västlig, akademisk logik.
Citat:
Du säger aldrig varför något är ogiltigt.
Jo, det säger jag. Med underlag i nutida, västlig, akademisk argumentations-granskande och argumentations-kritiska logik.
Citat:
Du är med andra ord ett troll.
Nej.