2018-02-20, 22:22
Medlem
Igni-ferroques avatar
Gjorde en snabbkoll p den dr Klasen. Hon verkar ha sysslat med bildbehandling, s statistiker r hon inte. Hller inte med vriga i trden om att hon verkar skarp, jag tycker inte hon svarade p andemeningen i den kritik som framfrdes.
Citera
2018-02-20, 22:36
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
I vrigt tycker jag de ska terinfra sabeln i polisens standardutrustning.
Har inte tnkt p att dom hade det frr. Rtt frbryllande att tnka p. Vad slogs dom med d? Benen?
Citera
2018-02-20, 23:07
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Har inte tnkt p att dom hade det frr. Rtt frbryllande att tnka p. Vad slogs dom med d? Benen?

Den anvndes istllet fr batong. Var det bara 'vanligt' drgg som skulle tillrttavisas slog man med bredsidan, och var det vrre upplopp eller liknande s hackade man vilt: 'chopp-chopp-chopp!

Tnk p effekten, det r nog inte mnga fotbollshuliganer som skulle storma mot en vgg av nrmre meterlnga skarpslipade blankvapen i tt formation.
Citera
2018-02-20, 23:26
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Gjorde en snabbkoll p den dr Klasen. Hon verkar ha sysslat med bildbehandling, s statistiker r hon inte. Hller inte med vriga i trden om att hon verkar skarp, jag tycker inte hon svarade p andemeningen i den kritik som framfrdes.

Jag tolkade det hon sa som att hon anvnt statistik i sin avhandling inte att hon har examen i statistik. Men i s fall r det fel att kalla sig statistiker.
Citera
2018-02-20, 23:55
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag tolkade det hon sa som att hon anvnt statistik i sin avhandling inte att hon har examen i statistik. Men i s fall r det fel att kalla sig statistiker.

Jag hller med dig. Det jag reagerade p var dels vissa inlgg i trden. Men framfrallt blev jag rtt fundersam p vad som egentligen blev sagt. Om jag inte misstolkat helt s var det rtt anmrkningsvrt. Drfr hade det varit trevligt om Klasen faktiskt svarat p frgan och inte duckat med en ovidkommande formel samt "andra gr faktiskt likadant".

Nu presenterade man inte ngra domar dr det hr tillmpats, men samtidigt sas det ju att man sett konstigheter.

Sedan finns det ju et stt att sga det hela p ren svenska vilket ocks ppekades i programmet. Att istllet fr att prata om sannolikhet fr att det kan vara en annan jacka sga ngot i stil med troligen en jacka av samma modell och mrke som den hr jackan.

Blir ju mycket lttare att frst. Om jag nu inte missfrsttt frgestllningen d.
Citera
2018-02-21, 00:23
Medlem
storpungens avatar
"Va?!"

Gillade debatten mellan kvinnan frn NFC och GW. Skrattade flera gnger.
Citera
2018-02-21, 01:54
Medlem
storpungens avatar
Och nsta vecka r det tydligen om Palmemordet. Det har man ju tittat p och blivit helleds p. Vet precis vad dom kommer sga.
Citera
2018-02-21, 06:21
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Och nsta vecka r det tydligen om Palmemordet. Det har man ju tittat p och blivit helleds p. Vet precis vad dom kommer sga.

Ja det r ett jtte trkigt inlgg i programmet det kan rcka att de tar upp det vart tionde r men r ju nd inget nytt som sker efter ngot r. Den dr polisutredningen borde lggas ned. Var dremot trevligt att f se den gamla konstapeln frn 1950-1960 talet. Sg mysigt ut gatans lag har vl veckans brott visat frut? Tyckte jag knde igen det men ocks ett bra inlgg i programmet, hellre snt n Palme grejen som det tjatats om s mycket.
Citera
2018-02-21, 07:22
Medlem
c014s avatar
Citat:

Till och med GW verkade tycka det r trist att Palmemordet r ett terkommande inslag..
Citera
2018-02-21, 18:54
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Till och med GW verkade tycka det r trist att Palmemordet r ett terkommande inslag..
Det tror jag skert. Nu har dom vl litet "nytt" material om CP, den dr narkotikapolisen, etc, men inget tungt. Blir ungefr samma bladder som frut.

Ja, det r nog s att det r en person med bakgrund inom militren eller polisen, ngon person med bakgrund inom skerhetsbranchen.
Senast redigerad av storpungen 2018-02-21 kl. 18:59.
Citera
2018-02-22, 20:12
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ja, det r nog s att det r en person med bakgrund inom militren eller polisen, ngon person med bakgrund inom skerhetsbranchen.

Ja som GW sjlv brukar sga; -man ska inte krngla till det i ondan
Citera
2018-02-23, 08:48
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

Dom slog med plattsidan av sabeln och det var giftiga smllar. En sdan bredsida p lret och du viker ihop dig i fosterstllning. :-)

Drfr fick dom ett humanare gummerat stlrr, men du kunde med ltthet sl av en arm och det vara bara tilltet med backhandslag av den anlednngen. ven det var fr grovt s nu har dom den dr ljliga teleskoppinnen som bara duger till att sl in bilrutor med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in