2018-02-11, 09:35
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Ja den gick ju inte att lyssna klart på. Det ringer alltid en varningsklocka hos mig när Kalle har en ung kvinna som gäst. Dessa brukar i regel vara stöpta i en och samma form; åsikterna är desamma (Södertörncertifierade) men även röstmässigt är de påfallande lika varandra.

Vi talar om en veritabel klonfabrik av PK-sjuka.

hon som dissade 40-talisterna var helt ok, likaså avsnittet om country och det om kulturmän/kulturfejder. i övrigt håller jag med dig till 100%
Citera
2018-02-20, 01:14
Medlem
Kongruensbojds avatar
Barnplattor: här fick Kalle chansen att breda ut sig som aldrig förr, trots att han hade en radioman som gäst.

Han såg även till att mata oss med en moralkaka i form av en hederskulturreferens. Gästen satt tyst och undrade säkert varifrån Kalle får sina infall.

Vissa roliga låtar spelades men på det stora hela kändes det tunt.
Citera
2018-02-20, 21:42
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Han såg även till att mata oss med en moralkaka i form av en hederskulturreferens. Gästen satt tyst och undrade säkert varifrån Kalle får sina infall.

Ja, och hur var det han formulerade sig, något i stil med: "Hederskultur är sånt vi anklagar folk från andra länder att hålla på med". Anklagar?! Rena rama Mona Sahlin-fasonerna att insinuera att ett stort allvarligt samhällsproblem antagligen mest är ett elakt rykte och/eller något som vi svenskar minsann också ägnar sig åt.
Citera
2018-02-21, 00:41
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Ja, och hur var det han formulerade sig, något i stil med: "Hederskultur är sånt vi anklagar folk från andra länder att hålla på med". Anklagar?! Rena rama Mona Sahlin-fasonerna att insinuera att ett stort allvarligt samhällsproblem antagligen mest är ett elakt rykte och/eller något som vi svenskar minsann också ägnar sig åt.

Tack, så var det ja. Och vad jämförde han med om inte en gammal dänga om en pappa som ska jaga upp dotterns fästman på taket (?). Inte helt spot-on-jämförelse.

Han kanske ville gottgöra för att ha spelat ännu en sång med n-ordet i?
Citera
2018-02-26, 12:06
Medlem
Kongruensbojds avatar
Jimmy Wilhelmsson i senaste podden om serietidningsreklam var lite av en drömgäst. Han var kunnig, verserad, pedagogisk och kapabel att leda samtalet, inte låta sig ledas.

Intressanta inblickar i en svunnen tid man aldrig hade fått lära sig om någonannanstans. Att reklambranschen var så outvecklad långt in på 80-talet var lite av en överraskning för mig.

Med dylika gäster och ämnen är Snedtänkt lätt den bästa podden i mitt flöde.
Citera
2018-02-27, 23:57
Moderator
Popesizes avatar
Har lyssnat på en del avsnitt, och jag är kluven till podden.
Jag tycker att många av ämnena låter jätteintressanta. Men jag har svårt för Kalles stil. Det känns som om han avbryter gästen en hel del, låter den aldrig riktigt få prata till punkt. Kommer med små (objudna) instick här och var. Det är mycket möjligt att han gör det för att han är intresserad och ivrig. Men det stör mig. Och den släpiga skånskan på det (som han inte kan rå för).
Har skitsvårt för den här podden just pga Kalle. Annars så gillar jag hans böcker och läste hans blogg länge med stort nöje.
Så i skriven form uppskattar jag honom. Men i talform. Njäe...
Citera
2018-03-14, 16:37
Medlem
carambolls avatar
Låter som han sitter på dass och trycker extra hårt jämt när han snackar. Är det malmöitiska?
Citera
2018-03-15, 18:07
Medlem
Ha ha dagens Snedtänkt med Horst Schröder var en höjdare. Schröder en opolerad diamant fylld av massa anti PK. Han är marxist, vurmar för feminism men samtidigt inte (enligt dagens konventioner..hatad av feminister by the way)), gränser för pedofili ska tas upp, visar på inskränktheten i Sverige osv osv. . Med andra ord en totalt oförutsägbar person. Underbart. Han skrev sin avhandling i Tyskland om science fiction och gav ut en satans massa roliga vuxna serietidningar i Sverige. Märks att Kalle har svårt att hänga med. Kalle försöker avbryta, vara ironisk och ibland även nedlåtande (det märks). Biter inte ett skit på Horst Schröder. Lyssna på denna pärla.
Senast redigerad av bulingenbul 2018-03-15 kl. 18:09.
Citera
2018-03-15, 18:11
Medlem
Kalle Lind, kommunister med låg intelligens. Det är därför han har en pod. han klarar inget annat och har ingen intellektuellt kapacitet.
Citera
2018-03-15, 18:16
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Ha ha dagens Snedtänkt med Horst Schröder var en höjdare. Schröder en opolerad diamant fylld av massa anti PK. Han är marxist, vurmar för feminism men samtidigt inte (enligt dagens konventioner..hatad av feminister by the way)), gränser för pedofili ska tas upp, visar på inskränktheten i Sverige osv osv. . Med andra ord en totalt oförutsägbar person. Underbart. Han skrev sin avhandling i Tyskland om science fiction och gav ut en satans massa roliga vuxna serietidningar i Sverige. Märks att Kalle har svårt att hänga med. Kalle försöker avbryta, vara ironisk och ibland även nedlåtande (det märks). Biter inte ett skit på Horst Schröder. Lyssna på denna pärla.

Håller med. Minns dessa tidningar som väldigt spännande och lite ”farliga”. Intressant hur otroligt små upplagor det faktiskt handlade om. Stor kulturgärning.

Kul att det finns två (OKEJ gubben) antietabliemangs-svensktyska 80-tals-tidnings-entreprenörer, Finns det fler?

Väldigt icke-PK avsnitt föresten. Kul att för en gång skull lyssna på en äkta (icke post) marxist. Trodde inte jag skulle skriva det, men väldigt uppfriskande.
Senast redigerad av Trevligt.konto 2018-03-15 kl. 18:21.
Citera
2018-03-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fransktavskum
Kalle Lind, kommunister med låg intelligens. Det är därför han har en pod. han klarar inget annat och har ingen intellektuellt kapacitet.

Larv, KL är väl vänster men knappast en rabiat vänstertomte. Hans intelligens har vi ingen aning om (vad nu det spelar för roll), men självklart har han intellektuellt kapacitet. Det är uppenbart.

Är du seriös, så konkretisera.
Citera
2018-03-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Håller med. Minns dessa tidningar som väldigt spännande och lite ”farliga”. Intressant hur otroligt små upplagor det faktiskt handlade om. Stor kulturgärning.

.

Säger bara Krystmarodören. ....Men detta med kulturgärning, håller med. Att HS tog in så mycket internationellt (minns jag inte, eller det tänkte jag väl inte på då) . Hatten av.

HS känns verkligen äkta. Det både i teori och praktik. Vem fan som anser sig vara vänster propagerar för att vi som har höge lön ska avsätta delar av dem till de som har lägre (inte i teorin utan verkligen i praktiken, ta en del av lönen) , vilket HS gjorde (ingen av lärarna , de högavlönade , följde med). . Det uppskattas , till skillnad från dessa dagens mediakarriärister inom vänster. HS hade stake, sen kan man man tycka vad man vill om marxismen men yttrandefrihet det slår han ett slag för (till skillnad från de polerade vänsterfjantar som finns nu, som aldrig tar en strid för principer). . Bara lyssna på podden.
Senast redigerad av bulingenbul 2018-03-15 kl. 19:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in