2018-02-20, 17:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Ah lite psykologistudier och sunt förnuft.

Citat:
BEHIND THE MASK OF CONFIDENCE

Although on the surface a narcissist seems to be an invincibly confident person, feelings of deep shame and low self-esteem in response to social disapproval are at the core of NPD.
One study tested the relative shame-proneness of NPD patients compared to healthy participants through a standardized testing procedure measuring strength of reaction to shame-provoking stimuli.7 The study showed that, in comparison to the control healthy participants, the NPD patients were significantly more shame-prone and had stronger reactions to the shame-provoking stimuli.
In such a setting where shame is invoked, narcissists tend turn intensely angry. Undoubtedly, this occurs because they are fundamentally unable to reconcile the highly idealized sense of self they are trying
Narcissistic anger has been correlated to diminished levels of the neurotransmitter serotonin.8 A neurotransmitter is a molecule that transmits messages between neuronal cells. In particular, serotonin has been linked to the ability for emotional regulation, which high-NPD patients lack.
https://harvardsciencereview.com/2015/12/03/the-simple-science-of-a-grandiose-mind/

det verkar som narcissister har låga halter av både serotonin och dopamin
https://www.psychforums.com/narcissistic-personality/topic42616.html

Citat:
A certain variation in the gene tryptophan hydroxylase-2 may be responsible for narcissistic personality disorder. Tryptophan hydroxylase-2 is an enzyme involved in synthesis of serotonin 5. Serotonin is an important neurotransmitter responsible for mood regulation 7. Synthesis of serotonin can be induced by tryptophan, causing an antidepressant effect. Deficient levels of serotonin lead to anxiety, panic, fear, and obsession. Inhibition of this enzyme may lead to depression. Tryptophan hydroxylase-2 can therefore stabilize the levels of serotonin 6.

Citat:
SSRI’s are selective serotonin re-uptake inhibitors. SSRI’s are normally used to treat depression. Narcissistic individuals usually have a low level of serotonin, and deficient levels of serotonin lead to anxiety, panic, fear, and obsession. Severely narcissistic individuals experience seething anger and aggression to mask their vulnerability. Fluoxteine is a SSRI’s can dramatically decrease the level of aggression and hostility in an individual12.

https://neurowiki2012.wikispaces.com/Narcissistic++Personality++Disorder

Givetvis går det här att applicera på de flesta feminister här inne. De övervärderar sin intelligens och har inte förmågan att veta när de skall prata och när de skall lyssna.

Förmodligen kan de flesta inte skilja på äkta kompetens och spelad, då de inte besitter äkta kompetens alls.

De flesta är inte alla, men jag tycker mig ha sett en röd tråd där man avfärdar sånt som man inte begriper, och anser att man själv sitter på facit.
Citera
2018-02-20, 17:12
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det är oklart om du är medvetet vag här, när du använder ordet "man", eller om du verkligen inte har tänkt igenom saken bättre än så här. Men bakom användandet av ordet "man" döljer sig ditt försök att glida undan ansvar för direkta lögner. Jag får intrycket att du här läser "'no go'-zoner" lätt autistiskt och bokstavligt, som om det måste vara frågan om områden som Tjernobyl för att du ska acceptera att det vedertagna uttrycket för att beteckna rebellkontrollerade områden skulle vara applicerbart. Men för sådana områden "man inte går till" finns det andra vedertagna uttryck, som t.ex. förbjuden zon.

Som jag har tydligt har uttryckt tidigare och som framgår av den länkade artikeln av Gudmundsson, så använder man uttrycket "no go" om rebellkontrollerade områden, dit man (som militär) inte tar sig (eller bör ta sig) utan ordentlig beväpning beredd på strid, eller om man inte är militär, med beväpnad eskort från militär. Att tolka det ursprungliga militära uttrycket autistiskt och bokstavligt, som du gör, är även det felaktigt. "'No go'-zoner" måste man ta sig till ibland, men då under kontrollerade former och väl rustad för strid.

Uttrycket "no go" används nu – helt rättvisande – i överförd bemärkelse i samhällsdebatten om områden i förorterna där man inte vistas utan risk och där polis och andra myndigheter inte har full kontroll på situationen utan förortsgäng – "rebeller" – har kontroll över vissa delar av samhällslivet och även upprätthåller ett visst våldsmonopol. Till dessa "'no go'-zoner" – i överförd bemärkelse – kan inte viss myndighetsutövning ta sig – sc. "gå" – utan beväpnad poliseskort, vilket påvisas i en av länkarna till Breitbart. Det handlar om blåljuspersonal, där ambulans, brandkår och polis attackeras av förortsgäng – sc. "rebeller" – så snart de visar sig.

Du använder alltså – medvetet eller omedvetet – det vaga "man" för att kunna – medvetet eller omedvetet – inbilla dig att det för att kunna kallas en "'no go'-zon" måste vara så att ingen kan vistas eller "gå" där. Men som alla som inte är idioter förstår handlar det om att det är områden farliga att vistas i för vanligt folk (särskilt vid vissa tider) och där beväpnad eskort krävs för vissa former av myndighetsutövning.

Begreppet "'no go'-zoner" är därför inte på något sätt missvisande, utan det är bara vänstertomtar som vill blunda för problemen som finns där och hålla "högern" borta från samhällsdiskussionen, som vantolkar begreppet som alls kan få det till att vara missvisande. Men dessa tomtar har en tydlig totalitär agenda på samma sätt som man (!) hade i Sovjetunionen, DDR och andra totalitära vänsterregimer.

För att förtydliga för dig och andra vad det är du med en massa oväsentligt trams och nya lögner försöker glida undan ifrån, så är det alltså
1. Din lögn om att Gudmundsson påstått att polisnärvaron skulle vara lägre i "'no go"-zonerna i sin ursprungliga artikel där han förde in begreppet i den svenska debatten
(FB) Jordan Peterson klär av rabiat feminist i UK under intervju
2. Din lögn om att Breitbart som regel med "no go" skulle syfta på områden i Europa dit inte ens polisen vågar "gå".
Om du vore det minsta seriös och inte bara är ute efter att sprida desinformation, skulle du utan omsvep ha bett/be om ursäkt för dessa lögner, men istället väljer du alltså att sprida nya lögner, vränga ord in absurdum och uttrycka dig så vagt – med "man" – att du lurar även dig själv, just i syfte att glida undan och slippa stå för dina lögner och din – medvetna eller omedvetna – desinformation.

Och för att anknyta till trådens topic, så ägnar du dig alltså genomgående åt detsamma som Cathy gjorde i intervjun och som fick henne på fall och att framstå som en idiot, nämligen att vantolka det andra säger, inte kunna förstå att din tolkning av vad andra sagt och vad ord betyder, inte är vad som verkligen sagts och vad ord verkligen betyder. Du håller dig på den pinsamt låga nivån där du tror att du utan minsta argument kan tvinga på andra din åsikt. Det är för att så många vänstertomtar – inklusive Cathy – befinner sig på denna pinsamt låga nivå som ni nu håller på att tappa greppet om samhällsdebatten och problemformuleringsprivilegiet.

Okej, vi kan använda din definition, "rebellkontrollerade områden", då finns det inga no go zones i europa förutom i Ukraina. Det är inte sant att akutpersonal alltid har eskort till de här områden men hur som helst, det är huvudsakligen amerikaner och viktor orban som pratar om hur det finns no go zoner i europa, de vill visa hur hemskt det blir när man tar emot invandrare. Samtidigt har vi inget område som är lika farligt som det genomsnittliga storstads-innerstadsområdet i USA. Bilden av hur farliga de här områden är överdrivs massivt och konsekvent av propagandamedia som RT eller fox news, eller ren skräpmedia som breitbart.
Citera
2018-02-20, 17:16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är bara vänsterfolk som inte förstår vad som avses. Eller, man förstår det, men väljer att fokusera på ordet istället för problemet.

Vänsterfolk är postmodernister - de lägger fokus på orden för att hindra diskussion om saken.
Citera
2018-02-20, 17:18
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det verkar som du har begränsad förmåga att förstå vad som sägs, men att du inte är medveten om det. Du klarar inte att hålla isär begreppen.

Ingenstans påstår han att människor är hardwired till att dominera varandra.
(sunda hierarkier skapas inte uppifrån vilket jag redan förklarat, de skapas nedifrån genom att vissa inser att här skall jag nog placera mig i en mer ödmjuk position. Narcissister klarar inte av det, det är det som är utmärkande för narcissister - de kan inte avgöra när de skall tala och när de skall lyssna. Narcissister har inte samma oxytocinutsöndring som NT's det kanske vore läge att kolla upp deras serotoninnivåer också)
Åter till vad Jordan faktiskt säger
Han säger att människor är hardwired att läsa av status.
Vilket du alldeles nyss gick med på signalerades med kroppsspråket.
Och då var det trivialiteter.

Om vi är hardwired att läsa av status, så kan inte hierarkier vara en social konstruktion.
Även om kommunister har försökt göra klasslösa samhällen, så har de också varit klassamhällen, man har bara bytt ut en härskarklass mot en annan mer förtryckande.

Eh, att vi läser av kroppspråk är trivialt, att "vi är hardwired att läsa av status" är ett helt annat påstående som jag inte vet vad du menar med. Och att gå från det till att hierkarier är naturliga är ytterligare ett annat påstående som inte direkt följer av det föregående. Jordan påstår att det finns biologiska skäl till varför hierarkier finns och det här är inget som han eller någon annan har visat. Han hänvisar till hummerstudien och säger att titta, man kan säga att det är så för humrar och då är det så för människor också för vi har samma kemikalie i vårt nervsystem.
Citera
2018-02-20, 17:21
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ah lite psykologistudier och sunt förnuft.

https://harvardsciencereview.com/2015/12/03/the-simple-science-of-a-grandiose-mind/

det verkar som narcissister har låga halter av både serotonin och dopamin
https://www.psychforums.com/narcissistic-personality/topic42616.html

Givetvis går det här att applicera på de flesta feminister här inne. De övervärderar sin intelligens och har inte förmågan att veta när de skall prata och när de skall lyssna.

Förmodligen kan de flesta inte skilja på äkta kompetens och spelad, då de inte besitter äkta kompetens alls.

De flesta är inte alla, men jag tycker mig ha sett en röd tråd där man avfärdar sånt som man inte begriper, och anser att man själv sitter på facit.

Förstår du att inget av det du visar här styrker Jordans tes? Det är ingen som har påstått att serotonin inte har någon effekt, det man motsätter sig är Jordans slutsatser som han inte har belägg för.
Citera
2018-02-20, 17:21
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Okej, vi kan använda din definition, "rebellkontrollerade områden", då finns det inga no go zones i europa förutom i Ukraina. Det är inte sant att akutpersonal alltid har eskort till de här områden men hur som helst, …
Nej, som framgår av vad jag faktiskt skrev, så är "rebellkontrollerade områden" den ursprungliga innebörden av begreppet "no go", medan den användning vi nu har – som jag också uttryckligen skrev – är överförd från den ursprungliga och syftar på områden (till viss del) kontrollerade av kriminella gäng (istället för rebellgrupper, som bara förekommer i verkliga krigszoner).

Du verkar ha svårt för att läsa innantill. Förstår du ens vad begreppet "överförd (betydelse)" betyder?

Vi har alltså "'no go'-zoner" i Sverige oavsett hur mycket vänstertomteparaden försöker förneka det.

Sedan har jag aldrig påstått – eller någon annan för den delen*– att ambulanspersonal "alltid" har eskort till "'no go'-zoner", och det är heller inget absolut kriterium för att ett område ska kallas "'no go'-zon". Antingen hittar du på och "gör en Cathy" med halmgubbe här eller också har du svårt att läsa innantill.

Hur var det nu med dina lögner? Tänker du erkänna att det var lögner eller ska du fortsätta försöka glida undan?
1. Din lögn om att Gudmundsson påstått att polisnärvaron skulle vara lägre i "'no go"-zonerna i sin ursprungliga artikel där han förde in begreppet i den svenska debatten
2. Din lögn om att Breitbart som regel med "no go" skulle syfta på områden i Europa dit inte ens polisen vågar "gå".
Senast redigerad av Grisbrottaren 2018-02-20 kl. 17:23.
Citera
2018-02-20, 17:22
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Det må vara vad artikelförfattaren avsåg ja. Men det är inte så det generellt förstås, när man på t ex breitbart pratar om no go zones i europa så syftar man som regel på ställen där inte ens polisen vågar sig in, något som inte finns i europa alls.

EDIT: Jag tycker att ordvalet är direkt vilseledande, som om det vore avsiktligt vilseledande. Det är på grund av ordvalet som polisen och alla andra ständigt protesterar mot påståenden om no go zones, i sverige och på andra platser.
Hur du "förstår" vad som står på Breitbart är ganska ointressant.

Din verklighetsuppfattning likaså. "polisen och alla andra protesterar mot".

Du är alldeles för befängd för att befatta sig med, men pulitzer efterfrågade inifrånreportage, det kommer här. Hur du förstår det som skrivs är helt egalt. Pulizer menade att det inte fanns, det finns det visst. massor. Detta är bara det färskaste.

Citat:
En dam från Värmland följer mig på Facebook. Ibland skriver hon och tycker det är tragiskt att jag blivit så invandrarfientlig. Hon berättar att hon lärt känna många asylsökande, ofta ungdomar i 17-årsåldern och det har varit fantastiska människor. Hade jag bara träffat de här underbara killarna, är hon säker på att jag skulle ändra uppfattning.[...........]Min servicebutik har blivit rånad fem gånger de senaste åren. Senaste gången blev innehavaren misshandlad och hamnade på sjukhus. Ibland ser man nerbrända bilar i skogen eller på parkeringen. För ett tag sen hittades ett torterat och bränt lik några hundra meter från mitt hus. Regelbundet krossas rutorna på busshållplatsen. Från mitt fönster såg jag en gång tre killar elda upp en moped, alldeles intill en trappuppgång. Trappuppgången tog eld och brandkåren fick rycka ut. För någon vecka sen försökte någon sätta eld på tvättstugan. En granne fick en levande orm instoppad genom brevinkastet.

Ändå anses min förort vara den lugnaste i området. I intilliggande förorter har det använts automatvapen, polis har bemötts med brandbomber och flickor blir attackerade om de vågar spela damfotboll.

Så till damen från Värmland vill jag säga att jag inte tror jag skulle ändra uppfattning av att träffa hennes 17-åriga vänner. Däremot tror jag flera av dem kommer att ändra uppfattning efter några år i mångkulturen.

https://detgodasamhallet.com/2018/02/20/det-ar-jag-som-ar-mangkulturell/
Citera
2018-02-20, 17:24
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Eh, att vi läser av kroppspråk är trivialt, att "vi är hardwired att läsa av status" är ett helt annat påstående som jag inte vet vad du menar med. Och att gå från det till att hierkarier är naturliga är ytterligare ett annat påstående som inte direkt följer av det föregående. Jordan påstår att det finns biologiska skäl till varför hierarkier finns och det här är inget som han eller någon annan har visat. Han hänvisar till hummerstudien och säger att titta, man kan säga att det är så för humrar och då är det så för människor också för vi har samma kemikalie i vårt nervsystem.

Bold är vad Jordan har påstått som du har missförstått. Jag skrev det i mitt förra inlägg.
Jag trodde du hade längre attentionspan, jag har gjort det i bold nu, så det kanske fastrna.

I de tidigare länkarna om serotonin ser du att det från början hade till uppgift att läsa av näringstillgången i närmiljön, men att det senare också har till uppgift att läsa av kroppsspråk= status hos konkurrenter. Det handlade om krabbor, jag har visat att det har roll i narcissistisk personlighetsstörning, och skrev alldeles nyss att dessa inte förmår att läsa av andras status

Det är helt okey för mig att brodera ut texten om du inte hänger med i tankegångarna, men din attityd som överlägsen, som förstår bättre än alla andra, till och med en proffessor, bjuder inte in till det.

Du sätter ribban, du får klara av att hänga med.

Igen Det är vad Jordan har sagt, han har sagt att förmågan att läsa av status har existerat i historiens gång, längre än vad det har funnits träd på jorden.
Han har refererat till vår "kusin" humrarna.

I ditt grötiga religiösa sinne så blandar du ihop vad som sägs med din begränsade föreställningsvärld.

Om du inte förstår när jag radar upp det så enkelt som jag gjorde, så är det ingen ide att diskutera med dig. För att kunna föra en seriös diskussion så måste man klara av att hålla isär begreppen och inte haka upp sig vid ord.

Citat:
Förstår du att inget av det du visar här styrker Jordans tes? Det är ingen som har påstått att serotonin inte har någon effekt, det man motsätter sig är Jordans slutsatser som han inte har belägg för.
jag tänker inte diskutera en påhittad tes.
Om du inte förstår vilka implikationer man kan dra ur en text, och samtidigt drar helt befängda slutsatser som inte ens är sanna, så är det inte värt min tid.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-20 kl. 18:06.
Citera
2018-02-20, 17:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Nej, som framgår av vad jag faktiskt skrev, så är "rebellkontrollerade områden" den ursprungliga innebörden av begreppet "no go", medan den användning vi nu har – som jag också uttryckligen skrev – är överförd från den ursprungliga och syftar på områden (till viss del) kontrollerade av kriminella gäng (istället för rebellgrupper, som bara förekommer i verkliga krigszoner).

Du verkar ha svårt för att läsa innantill. Förstår du ens vad begreppet "överförd (betydelse)" betyder?

Vi har alltså "'no go'-zoner" i Sverige oavsett hur mycket vänstertomteparaden försöker förneka det.

Sedan har jag aldrig påstått – eller någon annan för den delen*– att ambulanspersonal "alltid" har eskort till "'no go'-zoner", och det är heller inget absolut kriterium för att ett område ska kallas "'no go'-zon". Antingen hittar du på och "gör en Cathy" med halmgubbe här eller också har du svårt att läsa innantill.

Hur var det nu med dina lögner? Tänker du erkänna att det var lögner eller ska du fortsätta försöka glida undan?

Människan har igår erkänt att hon sett 30 sekunder på en video och därifrån vet hon vad den handlar om och vad min invändning är.
Jag tror inte det finns intelligent liv på den planeten. Feminismen i flashbacks tappning är inte ett resonemang, det är en samling dogmer, och tänkandet är reducerat till associationer.

Tack för artikeln. Jag tror inte hon ljuger, det är bara mer limbiskt system än cortex.

Det här är väl en ypperlig beskrivning på en no go zon från din artikel

Citat:
Det är områden där uppgörelser bland kriminella kan resultera i skottlossning på öppen gata, där invånarna inte törs avge vittnesmål och där polisen inte är välkommen.

NO GO HERE ZONER
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-20 kl. 17:49.
Citera
2018-02-20, 17:41
Medlem
Så här ser jag det:

1. Status talar om ungefär var i hierarkin man befinner sig.
2. Biologin styr delvis vilken status man visar (serotonin).
3. Det här har fungerat under fantastisk lång tid och bland många djur (bl a humrar)

Slutsats: Människan lever i ett socialt konstruerat patriarkat, där de onda männen försöker dominera de goda kvinnorna.

Citera
2018-02-20, 17:48
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Så här ser jag det:

1. Status talar om ungefär var i hierarkin man befinner sig.
2. Biologin styr delvis vilken status man visar (serotonin).
3. Det här har fungerat under fantastisk lång tid och bland många djur (bl a humrar)

Slutsats: Människan lever i ett socialt konstruerat patriarkat, där de onda männen försöker dominera de goda kvinnorna.

Med viss modifiering

1. Den som har hög tilltro till sig själv, har höga serotonin-nivåer vilket avspeglar sig i kroppspråket, skriften mm.
2. Andra runt omkring läser av, och tänker två gånger om de skall utmana (om de inte är kvaddade narcissister)
3. Det gäller våra kusiner humrarna och det gäller oss.

Slutsats män är onda varelser som förtrycker kvinnor, livet är orättvist vi måste ändra på biologin så att inkompetenta kvinnor med dåligt självförtroende och helt i avsaknad av ledarskapsförmågor och som dessutom är narcissistiska och kräver beundran utan ansträning blir nästa statsminiser. Annars är det:

1 Chauvinistiskt mansförtryck
2 Patriarkala strukturer i vägen
3 Rasistiskst
4 Queerfobiskt
5 Ojättvist
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-20 kl. 17:51.
Citera
2018-02-20, 19:29
Medlem
Gertrud1s avatar
Återkopplar till svarta och hierarki

Citat:
Hierarchies are everywhere. It is often argued that they are a social construct, invented to allow certain people (such as white men) to have power over others. But not everyone agrees. While promoting his new book, 12 Rules for Life: An Antidote to Chaos, psychology professor Jordan Peterson, of the University of Toronto, has sparked debate by arguing that hierarchies are in fact natural to some extent.

To prove his point, Peterson uses the example of lobsters, which humans share a common evolutionary ancestor with. Peterson argues that, like humans, lobsters exist in hierarchies and have a nervous system attuned to status which “runs on serotonin” (a brain chemical often associated with feelings of happiness).

Det är viktigt att uttrycka sig correct. Varje ord räknas.

Citat:
I recently listened to this interview ( https://www.youtube.com/watch?v=07Ys4tQPRis#t=31m48 ) where Mr peterson claimed that lobsters and humans roughly share the same neurochemistry and brain structures to keep track of their position in the dominance hierarchie.

Citat:
JP is fond of repeating this, a key insight into how biology works:

evolution is conservative

not politically, obviously enough--conservative in the sense that it conserves things that work.

Citat:
a useful way of thinking biomechanisms--envision that various "modules" are similar to software APIs. the same code used in one website can be embedded in a different one, with different content but the same functionality. DNA works, roughly speaking, the same way. since serotonin regulation has been around for a long, long time, mammals, primates & humans have all inherited the API.

https://www.reddit.com/r/JordanPeterson/comments/60oodu/dominance_hierarchiers_the_similarities_between/?st=jdvx146h&sh=444d753b

Jordans egna ord när han talar om moral och hur man försökt undersöka densamma och där har man funderat på hur man skall konceptualisera(på ett vetenskapligt hållbart sätt) till exempel moraliska system, eller (ryska?) revolutionen.
Ett av förslagen vara att dela in systemen i fungerande och icke fungerande, där konkurrenshierarkin är fungerande, den har pågått 400 miljoner år. (referens till hummern) Den är stabil, (conservative här ovan) Den har som beskrivits här ovan skrivits in i vår DNA och hängt med.

Vad Jordan argumenterar för är att hierarkier inte kan reduceras ned enbart till förtryck i form av sociala konstruktioner där man _bestämt_ att vita är bättre än alla andra.

Gällande vissa konkurrensområden ligger ickevita efter. Bortsett från judar och asiater som ligger före.
Det handlar inte bara om IQ och det som korrelerar med IQ, utan om en mängd andra faktorer.

Amir Sariaslan
Citat:
över 50 procent av kriminaliteten kunde hänvisas till ärftliga faktorer, och knappt 15 procent till den miljö syskonen och tvillingarna delade.
Citat:
över 300 000 barn som växte upp i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Resultatet?

– Jag fann inget som stödjer teorin att bostadsområdet har någon påverkan över huvud taget. Syskonen visade sig löpa precis lika stor risk, oavsett var de bodde.

Citat:
Det var en klar indikation på att generna verkade spela roll. Så studien skruvades ännu ett varv, och man jämförde återigen syskon med varandra för att se om deras kriminalitet påverkades av familjens ekonomiska situation.

Och nu fann Amir samma sak som i den första studien: Han såg ingen skillnad.

Oavsett föräldrarnas inkomst löpte syskonen precis lika stor risk att lagföras för våldsbrott.

Citat:
Amir betonar flera gånger hur lite vi fortfarande vet om de här sakerna, att hans och andras forskning än så länge bara är i sin linda.

– Men vi har i alla fall visat att ärftlighet inte kan ignoreras. Tvärt om, att jobba brottsförebyggande utan att titta på ärftliga faktorer riskerar att bli väldigt ineffektivt och visa på orsakssamband som egentligen inte finns.

Han talar också om förekomsten av ADHD som är hög bland invandrare från MENA
Citat:
– Redan i dagsläget vet vi till exempel att rätt mediciner för psykiatriska sjukdomar minskar riskerna för att begå våldshandlingar. Det handlar om en minskad risk med 30 procent för ADHD-mediciner och 45 procent för antipsykotiska läkemedel. Det är inga små siffror.
https://kit.se/2017/06/16/88686/del-3-tank-om-det-sitter-i-generna/

I fråga om serotin ser det till exempel ut såhär angående MAO-A genen, defekter i den genen är korrelerat till aggressivt beteende.
Det finns demografiska skillnader vad gäller den genen och andra gener.

Citat:
MAO-A
There have been reports that X-linked monoaminoxidase A (MAO-A) gene lead structural brain abnormalities and also emotional and irregular behavior. MAO-A is an important enzyme for the catalysis of serotonin. Aggressive behavior is linked to low levels of MAO-A gene. A low expression of MAO-A is found to be linked to a high reduction in the volumes of grey matter in certain areas of the limbic organs, including the cingulate gyrus, amyglada, anterior cingulate cortex, insula, and the hypothalamus 9.
.
Givetvis är människor genom tusentals år anpassade till sitt habitat.
Att byta habitat är inte lätt för någon givetvis då det ställer helt andra krav på en.

Det är ju inte så att om det vore afrikanerna som legat före oss att de inte hade försökt konkurrera ut oss.
Det gör de ju nu på vårt eget territorium i Europa eftersom habitatet är riggat så att de överlever här.
(som grupp betraktat nu och inte som ras)
De rent av gynnas här i och med sin offerstatus så ställs inte samma krav på dem som på infödingarna i Europa.

Det är dags att begrava sociologiska förklaringsmodeller.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-20 kl. 19:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in