2018-02-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Stackare , du är uppenbarligen hjärntvättad - samma klappmongo svammel....
Du lär dig tydligen aldrig , precis som alla klappmongon....

DU kan inte jämföra Ponzi med "Börsen" eller "Aktier"...

En aktie ger mig rösträtt i ett företag
En aktie kan jag sälja NÄR JAG VILL!!! (Vinst eller förlust - men det är upp till mig att sälja när jag vill.....)
En aktie ger aktieutdelning en gång per år - OM styrelsen så beslutar.

Enda gången som en aktie blir värdelös är om företaget går i konkurs (Vilket händer extremt sällan om företaget jag handlat aktier i finns på OMX eller annan VÄLKÄND marknad.

Om du nu läser ovan - så bör till och med ett hjärntvättat klappmongo som du inse att...

Molnplacering i Lyoness/Lyconet/Cashbackcard INTE ger mig rösträtt
Molnplacering i Lyoness/Lyconet/Cashbackcard INTE ger mig rätt att sälja mina andear när jag vill
Molnplacering i Lyoness/Lyconet/Cashbackcard INTE ger mig aktieutdelning en gång per år om styrelsen så beslutar

Ni svammalar så mycket lögner så det är tacksamt för oss vanliga - eftersom ni utgör definitionen av epitetet "Klappmongo"

Jag jämför det inte system vis, utan jag jämför tänket. Placerar du pengar i aktier så är du beredd på att förlora dom likväl som att du placerar pengar i Lyconet så kan det bli en dålig investering ifall det inte blir så som är tänkt.

Så du menar att om du köper EN aktie i HM så får du rösta och du får komma på deras möten. Lycka till med det.
Citera
2018-02-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Jag har 34 øre + 3,65% med mitt mastercard i Norge. Trodde det var det vanliga? Men du kanske menar att man får dina 2% i tillägg?

Vet inte vad som gäller i Norge, men i Sverige får vi utöver deras egna rabatt även CBW rabatten.

Jag får rabatten direkt när jag sätter in pengarna på mitt Circle K presentkort, och sen när jag betalar så drar jag bara mitt mastercard för att registrera och då får jag även den rabatten.
Citera
2018-02-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Jag jämför det inte system vis, utan jag jämför tänket. Placerar du pengar i aktier så är du beredd på att förlora dom likväl som att du placerar pengar i Lyconet så kan det bli en dålig investering ifall det inte blir så som är tänkt.

Så du menar att om du köper EN aktie i HM så får du rösta och du får komma på deras möten. Lycka till med det.
Då är det konstaterat igen - du försökte på sedvanligt klappmongo sätt komma med en lögn och det gick inte...

Ni klappmongon har tydligen en förvrängd syn på verkligheten..

Och köper jag EN A-Aktie i HM så får jag rösträtt på stämman.
(Att det sedan aldrig handlar om dom kvantiterna är en bisak - eftersom poängen är att EN A-Aktie gör mig till delägare i företaget - även om det är 0,5% - vilket även ger mig rösträtt i den demokrati vi lever i.
Citera
2018-02-16, 16:09
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Vet inte vad som gäller i Norge, men i Sverige får vi utöver deras egna rabatt även CBW rabatten.

Jag får rabatten direkt när jag sätter in pengarna på mitt Circle K presentkort, och sen när jag betalar så drar jag bara mitt mastercard för att registrera och då får jag även den rabatten.

https://www.smartepenger.no/94-nyhet...esel-billigere

Inte i Norge, där kan man inte få rabatt från mer än ett ställe.

Så CircleK ger dig 34 øre + 3,65% (eller vad du har før bolagsrabatt) + 2%?

Citat:
Då är det konstaterat igen - du försökte på sedvanligt klappmongo sätt komma med en lögn och det gick inte...

(Att det sedan aldrig handlar om dom kvantiterna är en bisak - eftersom poängen är att EN A-Aktie gör mig till delägare i företaget - även om det är 0,5% - vilket även ger mig rösträtt i den demokrati vi lever i.

Ja självklart har man både närvaro- yttrande- och røsträtt på stämman. Det är väl ganska fundamental kunskap?
Citera
2018-02-16, 16:13
Medlem
Citat:

Stackars klappmongo -
Det tar inte en dag att överföra pengarna till presentkortet.
Anledningen är extremt enkel..
1) Du måste ha pengar och tillgängligt belopp hos Lyoness (Inte från ditt vanliga lönekonto)
2) Sedan skall du föra över pengarna till Presentkortet genom din Lyoness inloggning

Källa -> https://www.lyoness.com/se/cashback/...-k-presentkort

Not: Det tar dessutom längre tid under röda dagar o.s.v. - och "glömmer" du att ladda så är det kört... Då kan du helt plötsligt inte handla besnin...
Dessutom gäller dom endast på bemannade stationer och inte obemannade....

Vilken tur att vi håller koll på våra saldon då och ser till så man inte går tom på kortet, du vill verkligen hitta varenda domedag som finns. Det kan inte vara lätt för dig att leva när du måste först tänka över precis allt som kan gå fel.

Givetvis kan jag "glömma" bort att ladda mitt kort och då är det ju förfärligt om jag måste ta mitt vanliga mastercard och tanka som alla andra och inte få min rabatt vid 1 tillfälle! Herregud världen går under om jag inte får mina 2% + 15 ören....

Citat:
Nu är du ju urbota blåst...
Om jag kan handla en normal veckomatkasse för 500:- på en butik nära mig - så åker jag inte 4 mil enkel resa för att jag en bonus på 4% för EXAKT samma matkasse för 1000:-.
ENkel budget - precis som alla normala individer gör. Dock ni klappmongon verkar ha ett väldigt konstigt matematik tänkande

Återigen jag handlar hellre kvalitetsvaror än varor från lågpris butiker, sen är inte min lokala CBW anslutna matbutik dyrare än genomsnittet utan tvärtom.

Citat:
Ehhh - du missade poängen tydligen...
Det finns inte tillräckligt med restauranter anslutna för att kunna ha den utgiften per månad.
Om du nu inte jobbar/bor precis brevid "Spice Garden" (1 av 14 restauranter i Stockholm anslutna) och endast käkar deras mat konstant månad ut och månad in. Svensson gör inte det , men tydligen ni klappmongon

Källa ->https://www.lyoness.com/se/search?f=...58&ft=extended

Nej givetvis äter jag inte alltid på ett CBW anslutet företag men finns det nått anslutet så går jag givetvis dit före nått annat. Du vet människan har nånting som kallas för en fri vilja, vi är inte styrda och måste göra allting på samma sätt varje dag även fast du kanske tror att det är så världen fungerar.

Citat:
Ja det är det...
Eftersom du ö.h.t. skall kunna erhålla den bonusen som ni klappmongon utlovar på era seminarium och träffar (Och även här i tråden) bygger på att man raggar upp fler klappmongon så är det ett pyramidspel.

Det gör ju inte helller sasken bättre för er att det är omöjligt att skrapa ihop 50SP utan att ragga upp ett klappmongo - vilket gör att man måste få tag på fler klappmongon och sen är det ett pyramidspel/PONZI...

Hur kan ett gratis system bli ett pyramidspel? Det är det jag inte får ihop...

Jag kan alltså konsumera dessa 10.000 varje månad själv och få ihop mina 50 SP då får jag en enhet som jag placerar i ett system som ger mig 10x i avkastning på 5 år för att andra människor gör precis samma sak.

ifall alla hade skapat konsumtionen genom CBW så att alla hade fått en gratis enhet varje månad, kan man då verkligen kalla det för pyramidspel? I ett pyramidspel måste nån förlora på det, det gör man inte här.

Och ett system där folk placerar enheter gratis, kan man kalla det för snöbollsliknande system då? Alla har lagt in enheter gratis men en dag blir systemen väldigt stora och går väldigt långsamt, men ingen har ju förlorat pengar för att dom SP vi fick, fick vi ju tack vare konsumtion? Så några kanske inte får enheterna att lösa ut om säg 20 år, men dom har ju heller inte förlorat något?

Sen att dom har gjort det möjligt att köpa sig dessa 50 SP från början och sen handla och få rabatten det är en helt annan femma. Men det ni måste förstå är att så som systemet är tänkt att fungera är genom konsumtion.
Citera
2018-02-16, 16:16
Medlem
Citat:

Nu svamlar du på klappmongosätt igen....

Håll rätt på begreppen och sluta försöka lura folk med lögner...

1) Du överför pengar till ditt PRESENTKORT dag 1
2) Dag 2 åker du och tankar på en bemannad station
3) Du drar ditt Mastercard för att få rabatt
(Här förstår jag inte riktigt hur du skall kunna få den rabatten då du inte betalar med kortet.
Källa: https://www.circlek.se/sv_SE/pg13341...-fordelar.html)
4) Du betalar med ditt PRESENTKORT

Om du nu är en NORMAL individ och inte ett klappmongo ser det ut som följer

1) Dag 1 åker jag och tankar
2) Jag betalar med mitt Mastercard och får rabatten från mitt Mastercard

Då slipper jag vänta på överföring , jag slipper planera mina inköp - jag betalar direkt och kan tanka när jag vill och även på obemannade stationer.

Ni klappmongon måste planera varje gång ni skall tanka - ni är tvungna att planera och måste dessutom hela tiden leta efter bemannade stationer. Och detta för 2% i bonus?

Nu borde du fan ge dig ditt klappmongo - finns ingen fördel med det beteendet
Citera
2018-02-16, 16:16
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Återigen jag handlar hellre kvalitetsvaror än varor från lågpris butiker, sen är inte min lokala CBW anslutna matbutik dyrare än genomsnittet utan tvärtom.

Men var inte din lokala butik det där øverskottslagret med lätt tveksamt rykte?
Citera
2018-02-16, 16:20
Medlem
Citat:

Det är inga lögner, utan det är ju ett tankesätt. Du ska aldrig investera pengar i nått om du inte är beredd att förlora dom. Så enkelt är det. Sen om du väljer att sätta pengarna på några A-aktier och vill rösta så gör det, men att se börsen som ett "säkert" alternativ för att det är etablerade bolag och dylikt. Finns så oerhört många scams där med där dom har hypat upp ett företag och sen inte omsatt mer än 100k.
Citera
2018-02-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Men var inte din lokala butik det där øverskottslagret med lätt tveksamt rykte?

Tveksamt rykte?

Dom har en alldeles förträffligt fin butik? Det är en matbutik med ett stor varuhus med kläder och fiske samt redskap.
Citera
2018-02-16, 16:23
Medlem
Citat:
Vilken tur att vi håller koll på våra saldon då och ser till så man inte går tom på kortet, du vill verkligen hitta varenda domedag som finns. Det kan inte vara lätt för dig att leva när du måste först tänka över precis allt som kan gå fel.

Givetvis kan jag "glömma" bort att ladda mitt kort och då är det ju förfärligt om jag måste ta mitt vanliga mastercard och tanka som alla andra och inte få min rabatt vid 1 tillfälle! Herregud världen går under om jag inte får mina 2% + 15 ören....
Tja - som jag ser det så kan du inte få MC rabatten eftersom du inte betalar med ditt Mastercard (Se gromguttens inlägg)

Och att hela tiden hålla på att föra över pengar för att ha på ett presentkort är ju rätt patetiskt i dagens samhälle

Citat:
Åter igen så handlar jag EXAKT samma varor som finns i de ansluitna varorna - det är INGEN skillnad på märke - men ändå så är matkassen 50% dyrare vilket gör att jag SPARAR pengar medans ni klappmongon FÖRLORAR pengar

Citat:
Nej givetvis äter jag inte alltid på ett CBW anslutet företag men finns det nått anslutet så går jag givetvis dit före nått annat. Du vet människan har nånting som kallas för en fri vilja, vi är inte styrda och måste göra allting på samma sätt varje dag även fast du kanske tror att det är så världen fungerar.
Av 14 stycken anslutna restauranter i Stockholm ligger merparten i Tyresö - bara dom siffrorna talalr sitt tydliga språk att det är en omöjlighet att äta ute för 1500 i månaden och dra Lyoness kortet. Åter en fantasisiffra som ni klappmongon tokrunkar till

Citat:
Hur kan ett gratis system bli ett pyramidspel? Det är det jag inte får ihop...

Jag kan alltså konsumera dessa 10.000 varje månad själv och få ihop mina 50 SP då får jag en enhet som jag placerar i ett system som ger mig 10x i avkastning på 5 år för att andra människor gör precis samma sak.

ifall alla hade skapat konsumtionen genom CBW så att alla hade fått en gratis enhet varje månad, kan man då verkligen kalla det för pyramidspel? I ett pyramidspel måste nån förlora på det, det gör man inte här.

Och ett system där folk placerar enheter gratis, kan man kalla det för snöbollsliknande system då? Alla har lagt in enheter gratis men en dag blir systemen väldigt stora och går väldigt långsamt, men ingen har ju förlorat pengar för att dom SP vi fick, fick vi ju tack vare konsumtion? Så några kanske inte får enheterna att lösa ut om säg 20 år, men dom har ju heller inte förlorat något?

Sen att dom har gjort det möjligt att köpa sig dessa 50 SP från början och sen handla och få rabatten det är en helt annan femma. Men det ni måste förstå är att så som systemet är tänkt att fungera är genom konsumtion.
Därför att det är INTE gratis.
Om det vore gratis så skulle inte molnet finnas - det skulle inte finnas någon möjlighet att "köpa sig en plats i pyramidspelet" - DÄR har du kärnan i problemet.

För tar vi bort dom möjligheterna så skiter sig systemet fullständigt - det bär sig inte ekonomiskt och rasar fortare än kvickt.

Så fort klappmongon slutar pumpa in pengar i form av "moln" och "SP" så finns det inga pengar att betala ut bonusar för och pyramiden kolappsar.

Den är alltså inte bärande på avgifterna från företagen....
Citera
2018-02-16, 16:25
Medlem
Citat:
Det är inga lögner, utan det är ju ett tankesätt. Du ska aldrig investera pengar i nått om du inte är beredd att förlora dom. Så enkelt är det. Sen om du väljer att sätta pengarna på några A-aktier och vill rösta så gör det, men att se börsen som ett "säkert" alternativ för att det är etablerade bolag och dylikt. Finns så oerhört många scams där med där dom har hypat upp ett företag och sen inte omsatt mer än 100k.

Hur jävla korkad är du ditt klappmongo

Läs det fetstilta i ditt egna inlägg

Citat:

Alltså - om jag köper EN A-Aktie i ett företag har jag rösträtt - finns inget "Lycka till med det" eller något - det är FAKTA.

Det är även FAKTA att du inte kan jämför Lyoness/Lyconet/Cashbackcard moln med aktier och börsen - så du kan lägga ner med dins klappmongo-metaforer
Citera
2018-02-16, 16:27
Medlem
Citat:
Nu svamlar du på klappmongosätt igen....

Håll rätt på begreppen och sluta försöka lura folk med lögner...

1) Du överför pengar till ditt PRESENTKORT dag 1
2) Dag 2 åker du och tankar på en bemannad station
3) Du drar ditt Mastercard för att få rabatt
(Här förstår jag inte riktigt hur du skall kunna få den rabatten då du inte betalar med kortet.
Källa: https://www.circlek.se/sv_SE/pg13341...-fordelar.html)
4) Du betalar med ditt PRESENTKORT

Om du nu är en NORMAL individ och inte ett klappmongo ser det ut som följer

1) Dag 1 åker jag och tankar
2) Jag betalar med mitt Mastercard och får rabatten från mitt Mastercard

Då slipper jag vänta på överföring , jag slipper planera mina inköp - jag betalar direkt och kan tanka när jag vill och även på obemannade stationer.

Ni klappmongon måste planera varje gång ni skall tanka - ni är tvungna att planera och måste dessutom hela tiden leta efter bemannade stationer. Och detta för 2% i bonus?

Nu borde du fan ge dig ditt klappmongo - finns ingen fördel med det beteendet

Tänka sig att alla bara svamlar hela tiden och inte du själv?

Tänka sig om man gör såhär!

Den 27:e kommer lönen, en överföring på 3000 till mitt Lyconet konto.
Den 28:e så tankar jag in 3000 på mitt Circle K presentkort för det är vad jag brukar göra av med.
Den 29:e finns pengarna på kontot och jag kan tanka precis som vanligt resten av månaden och jag drar även mitt mastercard och får min extra rabatt och är nöjd. Tur att jag bor nära en bemannad.

Upprepa nästa månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in