2018-02-06, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Vilket datum kopplade du företaget till cbw och vilket orgnr har ni?
Denna fråga har ställts av annan person i denna tråd ett antal gånger. Har vägrat svara av den enkla anledning att jag inte vill avslöja mig för personer med bevisat kriminellt förflutet (olaga hot vilket ledde till fängelsestraff).

Du bryter enligt mig mot regel 1.06 här (min rätt till anonymitet)...tänk dig för!
Citera
2018-02-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Denna fråga har ställts av annan person i denna tråd ett antal gånger. Har vägrat svara av den enkla anledning att jag inte vill avslöja mig för personer med bevisat kriminellt förflutet (olaga hot vilket ledde till fängelsestraff).

Du bryter enligt mig mot regel 1.06 här (min rätt till anonymitet)...tänk dig för!

Du kanske inte ska påstå att ditt bolag si och ditt bolag så om du inte är villig att bevisa att det finns grund för vad du säger. Tomma tunnor låter högst.

Du har rätt att vara anonym och vad jag vet har jag inte berättat vem du är så jag kan knappast ha brutit mot någon regel. Men dina ord väger väldigt tunt och vi kan se på siffror från norge att under 10% av lyoness omsättning kommer från att kunder handlar genom kortet... så du lär vara ganska ensam som företagare att dra nytta av att vara med.
Citera
2018-02-07, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Du kanske inte ska påstå att ditt bolag si och ditt bolag så om du inte är villig att bevisa att det finns grund för vad du säger. Tomma tunnor låter högst.

Du har rätt att vara anonym och vad jag vet har jag inte berättat vem du är så jag kan knappast ha brutit mot någon regel. Men dina ord väger väldigt tunt och vi kan se på siffror från norge att under 10% av lyoness omsättning kommer från att kunder handlar genom kortet... så du lär vara ganska ensam som företagare att dra nytta av att vara med.
Det finns starka skäl att vara anonym i detta fallet med tanke på en del personers kriminella förflutna. Vill inte få dess på halsen om man så säger...!

Tomma tunnor säger du? Både jag och andra i denna tråd har erbjudit en del personer personliga möten för en genomgång av siffror men detta har avböjts!

Vad jag menar är att våra kunder som har ett kort har ett ökat köpbeteende genom Cashback World, inte enbart hos oss då! Antalet av våra kunder med kort som använder det ökar sakta, dvs en stigande trend. Somliga gör endast små inköp medan andra gör stora inköp varje månad. Andelen som använder sitt kort frekvent är 45% och andelen som använt kortet överhuvudtaget är ca 75% (tidigare 60%).

Snitt summan ligger på ca 300 kr/ kund och månad under dec-jan (julhandel online påverkar givetvis).

Men dock sedan juli 2017 en svagt stigande siffra!
Citera
2018-02-07, 22:43
Medlem
Citat:
Det finns starka skäl att vara anonym i detta fallet med tanke på en del personers kriminella förflutna. Vill inte få dess på halsen om man så säger...!

Tomma tunnor säger du? Både jag och andra i denna tråd har erbjudit en del personer personliga möten för en genomgång av siffror men detta har avböjts!

Vad jag menar är att våra kunder som har ett kort har ett ökat köpbeteende genom Cashback World, inte enbart hos oss då! Antalet av våra kunder med kort som använder det ökar sakta, dvs en stigande trend. Somliga gör endast små inköp medan andra gör stora inköp varje månad. Andelen som använder sitt kort frekvent är 45% och andelen som använt kortet överhuvudtaget är ca 75% (tidigare 60%).

Snitt summan ligger på ca 300 kr/ kund och månad under dec-jan (julhandel online påverkar givetvis).

Eftersom det andra klappmongot (som nu verkar försvunnit från tråden) visade siffror på att varje klappmongo under hen (1300 stycken) vardera spenderade 500:- per månad så är det någon av er som inte har koll uppenbarligen...

Om 45% använder kortet frekvent så skulle snittsumman vida överstiga 500:- per klappmongo (dina 300:- påstående är ytterligare ett bevis på att ni klappmongon inte är överens om siffrorna uppenbarligen)

Nu till Norge (som nu försvinner från klappmongokartan) - där det visats att det knappt finns några inkomster i företaget ö.h.t. som är kopplat till handel och köp - så dina 75% som använder kortet/medlemskapet är ytterligare siffror tagna ur luften. För skulle dina siffror stämma skulle inte Norge bli nerstängt.

Och att man i en årsbudget för ett företag gör antaganden är fullt rimligt - och att som företagare tro att man kan öka antalet kunder med 10% och inte tappa några om man kopplas ihop med ett skumrask företag, ja då bör man inte vara ansvarig för budgeten.

Fortfarande har det inte presenterats ett hållbart argument att gå med som näringsidkare.....

Och att gå med som privatperson gör att tjäna 2-4% Cashback på ett köp på 200:- hos Tant Agda i Gällivare är inte heller ett hållbart argument.

Däremot så uppdagades det åter igen i tråden att ett påhittat samarbete aldrig existerat. (Circle K)

Just nu väntar jag på svar från Italien om det är ett samarbete (skulle inte tro det.....) Eller bara ett patetiskt sponsoravtal.
Citera
2018-02-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Eftersom det andra klappmongot (som nu verkar försvunnit från tråden) visade siffror på att varje klappmongo under hen (1300 stycken) vardera spenderade 500:- per månad så är det någon av er som inte har koll uppenbarligen...

Om 45% använder kortet frekvent så skulle snittsumman vida överstiga 500:- per klappmongo (dina 300:- påstående är ytterligare ett bevis på att ni klappmongon inte är överens om siffrorna uppenbarligen)

Har varit iväg på en massa stök så inte haft tid att läsa här.
Du fattar att vi snackar om två olika företag, jag har inte den blekaste aning om vem antiqlimax är. Vet heller inte vilket företag han driver som är med. Men det är alltså inte det företaget jag har tagit med.

Och mina kunder handlar i snitt för 500 om du delar dom 700k sist månad. Faktiskt lite till för du får dela dom på 1200 som företaget bjudit in, dom andra 100 är folk som jag har gett ett personligt kort till.

Citat:
Nu till Norge (som nu försvinner från klappmongokartan) - där det visats att det knappt finns några inkomster i företaget ö.h.t. som är kopplat till handel och köp - så dina 75% som använder kortet/medlemskapet är ytterligare siffror tagna ur luften. För skulle dina siffror stämma skulle inte Norge bli nerstängt.

Det är ju skillnad på Norge och Sverige samt från företag till företag. Det är otroligt vad trångsynt du är i allt tänkande. Om antiqlimax har gjort jobbet rätt, med andra ord och utbildat sina kunder om den otroligt bra möjligheten till att få rabatt när dom handlar online så kan hans siffror stämma mycket väl.

Citat:
Och att man i en årsbudget för ett företag gör antaganden är fullt rimligt - och att som företagare tro att man kan öka antalet kunder med 10% och inte tappa några om man kopplas ihop med ett skumrask företag, ja då bör man inte vara ansvarig för budgeten.

Åh herregud, då serverar du inte Redbull eller Coca cola i ditt fik heller? Jag menar dom har ju faktiskt vart uppe i domstolar dom med?

Citat:
Fortfarande har det inte presenterats ett hållbart argument att gå med som näringsidkare.....

Och att gå med som privatperson gör att tjäna 2-4% Cashback på ett köp på 200:- hos Tant Agda i Gällivare är inte heller ett hållbart argument.

Du tjänar inte pengar som gratiskund, du sparar pengar! Stor skillnad, borde ju en sån ekonom som du själv veta!

Citat:
Däremot så uppdagades det åter igen i tråden att ett påhittat samarbete aldrig existerat. (Circle K)

Just nu väntar jag på svar från Italien om det är ett samarbete (skulle inte tro det.....) Eller bara ett patetiskt sponsoravtal.

Detta är definitionen av samarbete!

"samarbete

det att två eller fler personer eller organisationer arbetar tillsammans (samarbetar) för ett gemensamt mål, eller genomför ett gemensamt projekt."

Vi arbetar tillsammans med våra föreningar att dela ut kort som dom kan ha en enorm vinning på i slutändan!

Hur går det med kompensationsplanen? Vill höra vad du kom fram till!
Citera
2018-02-08, 07:42
Medlem
Citat:

Jag har läst tråden och det ändå jag kommer fram till är att du använder det där som en dålig bortförklaring för att ditt bolag är ett litet mindre lyckat företag med siffror som inte skulle imponera på någon.
Har du en fysisk butik så är det bäst du slår igen så att det inte kommer in någon som finns med i brottsregistret..

Under 10% av lyoness Norges omsättning kommer från handel och den stora delen av den handeln lär komma från Norges motsvarighet till cirkel k mm. Så att lyoness skulle vara värt för småföretag är ren lögn.
Det ända en småföretagare gör är att ge rabatt till redan befintliga kunder och tappar vinst %
Norges siffror bevisar också att denna del bara är en front för att kunna bedriva bedrägerier.
När bluffen landpaketen inte längre inkasserade så böt dom till moln och så lär dom fortsätta tills dom blir globalt nedsläckt.

Jag tar förgivet att ditt företag är ett hobbybolag och att dina 5 kunder per månad i snitt som snittar på 300kr inte är något att skryta över... Du startade säkert företaget efter du gick med i lyoness så du kan iaf slå dig för bröstet att hela 100% kommer genom lyoness.

Lyoness är ett bedrägeri och dom bolag som är kopplat är en front och har ett stort ansvar i skuldfrågan.
Senast redigerad av hans.greta 2018-02-08 kl. 07:47.
Citera
2018-02-08, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Har varit iväg på en massa stök så inte haft tid att läsa här.
Du fattar att vi snackar om två olika företag, jag har inte den blekaste aning om vem antiqlimax är. Vet heller inte vilket företag han driver som är med. Men det är alltså inte det företaget jag har tagit med.

Och mina kunder handlar i snitt för 500 om du delar dom 700k sist månad. Faktiskt lite till för du får dela dom på 1200 som företaget bjudit in, dom andra 100 är folk som jag har gett ett personligt kort till.

Klappmongo svammel....

Klappmongo 1 -> Skrävlar om att hens klappmongon spenderar 500:- per månad
Klappmongo 2 -> Skrävlar om att alla klappmongon spenderar 300:- per månad

Slutsats -> ni klappmongon har ingen aning ö.h.t.

Citat:
Det är ju skillnad på Norge och Sverige samt från företag till företag. Det är otroligt vad trångsynt du är i allt tänkande. Om antiqlimax har gjort jobbet rätt, med andra ord och utbildat sina kunder om den otroligt bra möjligheten till att få rabatt när dom handlar online så kan hans siffror stämma mycket väl.
Nej - det kan han inte.
Alla OFFICIELLA siffror talar sitt tydliga språk.
150.000 (Klappmongon) medlemmar i Norge handlar inte 75% utsträckning för då skulle inte Norge vara tvunget att stänga ner.

Dessutom har vi redan konstaterat att rabatten online är helt värdelös då den inte skiljer sig från andra siter som är "affiliates"

Citat:
Åh herregud, då serverar du inte Redbull eller Coca cola i ditt fik heller? Jag menar dom har ju faktiskt vart uppe i domstolar dom med?
Vad ovanligt - ett klappmongoargument.
Skall du inte komma att "Volvo har samma struktur i sitt företag"?

Visa mig domslut där Coca Cola är förbjudet att bedriva verkssamhet i ett västerländskt land?
Visa mig domslut där Red Bull är förbjudet att bedriva verkssamhet i ett västerländskt land?

Citat:
Du tjänar inte pengar som gratiskund, du sparar pengar! Stor skillnad, borde ju en sån ekonom som du själv veta!
Klappmongoargument åter igen.
Nej - jag tjänar inte pengar på att åka till Hagsätra för att handla mat - jag förlorar pengar eftersom kostnad minus cashback fortfarande ligger ENORMT mycket dyrare än att åka till ICA Maxi/COOP forum/Netto/Lidl o.s.v.

A) Fortfarande har det inte presenterats ett hållbart argument att gå med som näringsidkare.....

B) Och att gå med som privatperson för att tjäna 2-4% Cashback på ett köp på 1000:-på Hagsätra nära butik - när EXAKT samma matkasse kan köpas till 30-50% billigare pris på ICA Maxi eller valfri storköp är inte heller ett hållbart argument

Citat:
Detta är definitionen av samarbete!
"samarbete
det att två eller fler personer eller organisationer arbetar tillsammans (samarbetar) för ett gemensamt mål, eller genomför ett gemensamt projekt."

Vi arbetar tillsammans med våra föreningar att dela ut kort som dom kan ha en enorm vinning på i slutändan!
Circle K har INGET samarbete med Lyoness/Lyconet/CashbackCard - eftersom det inte finns något "Tillsammans".
Det ENDA Circle K gör är att dom säljer presentkort - vilket dom gör till andra företag och privatpersoner också.

Eller tycker du att jag skall säga att "Jag har ett samarbete med LiveIT för att jag köper in presentkort från dom och säljer vidare"?

Inse att du och hela företaget befinner er på rätt hal is när ni påstår saker som inte stämmer någonstans...

Citat:
Hur går det med kompensationsplanen? Vill höra vad du kom fram till!

Den kommer....
Citera
2018-02-08, 20:10
Medlem
senseis avatar
Lite vidare läsning om detta bolag och sammanställning av deras partners

http://www.bekm.us/actual-market-pre...-its-own-lies/
Citera
2018-02-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensei
Lite vidare läsning om detta bolag och sammanställning av deras partners

http://www.bekm.us/actual-market-pre...-its-own-lies/
Tack - genom att gå till hemsidans first page fanns det mycket rolig läsning!

Rekommenderas för alla klappmongon i tråden (eftersom det är samma frågor som inte kan besvaras här i tråden....)
Citera
2018-02-11, 21:09
Medlem
Vad har våra klappmongon att säga om http://www.bekm.us/actual-market-pre...its-own-lies/?
Ni blev väldigt tysta helt plötsligt
Citera
2018-02-12, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiitherspoon
Vad har våra klappmongon att säga om http://www.bekm.us/actual-market-pre...its-own-lies/?
Ni blev väldigt tysta helt plötsligt

Det är förståligt att dom blir tysta...

Försöker hävda att ett klappmongo "sparar pengar" genom att åka till en butik som har 30% dyrare priser bara för att klappmongot får 4% Cashback.

Jag förstår PISA undersökningarna om mattenivån ligger under lågstadienivå...

Och med anledning av våra klappmongons mattenivå....

"Lyoness/Lyconet/Casback Card växer och är på uppgång"

(Från artikeln som länkats...)

Lyoness has in the USA only 2 858 “partners” -> Inte ens en droppe i havet med tanke på hur stor USA marknaden är....

In Thailand there are currently 238 Lyoness partners, in South Africa 481, in Brazil 581, in Qatar 32, in UAE 69 etc. (as of 9th of September 2017). -> Tja - siffrorna talar för sig själv....

Perhaps Lyoness could explain to its members how the company manages to cover its fixed costs through revenues from the cashback business. No Nobel Prize in Maths is required to answer this question, because it is simply not possible.
Citera
2018-02-12, 16:21
Medlem
Citat:
.[/b][/i]

Hur snabbt tror ni man kan bygga ett företag? Tror ni att redbull började med en miljard omsättning första året? Eller ens dom 10 första åren? Allt tar tid att bygga och varför är det så intressant att man ska hämta dom sämsta exemplena?? Kika lite i Italien hur det ser ut där, eller Serbien eller Turkiet.

Givetvis växer det snabbare i Europa än i USA.

Sen kan du gärna få uttala dig om kompensationsplanen innan du kallar nån för klappmongo igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in