Citat:
Ursprungligen postat av
Schampoflaskan
Håller på och läser in högskolebehörighet via Komvux men har problem med social fobi och depression, så det blev en del avhopp från min sida då jag har det svårt att närvara. Studievägledaren skrev in mig på distanskurser via miroi före jul och jag fick alla uppgifter idag för skolstart om en vecka.
1. Det står att det är krav på att närvara i ett online-klassrum med mikrofon och webcam. Hur strängt är detta? Hela poängen var ju att jag skulle kunna fortsätta studierna i en miljö där fobin inte går i varv 24/7. Äger inte ens kamera liksom. Blir man underkänd om man sitter där utan cam med micken mutad så länge man inte har något muntligt?
2. Är kurslitteraturen ett absolut måste när man redan besitter kunskaper inom ett ämne? Tänker om uppgifter man skall lämna in kommer direkt från boken och man blir bränd om du inte har den framför dig.
Antar att du läser antingen svenska eller engelska.
Det är obligatoriskt att göra den muntliga delen och du måste lösa en kamera och mikrofon själv. Gör du inte det kommer du
inte bli godkänt. Däremot har ju miroi endast en sådan presentation medans om du läst på komvux hade du kanske haft 4-5 stycken muntliga. Så du får vara glad trots allt!