Det är väl att ta i lite, men en hel del bättre än på senare tid (tycker jag).
Citat:
Haha, ja den var bra.
Citat:
För mig var det mera som att det var bra, då han tydligen har noll lösningar på katastrofen.
Citat:
Han är inte heller statsminister, ännu (för dom som gillar det).

Citat:
Löfven är lite tråkig, han talar helst om att utjämna sociala skillnader och mer resurser till polisen. Inget av det kommer förstås lösa problemet, men tyvärr är han av taktiska skäl inte fri att tala ur hjärtat. Han måste ju tänka på att hålla sig inom ramarna och vara politiskt korrekt. Egentligen en riktigt svår och otacksam uppgift.
1. Problemet beror som alla vet på den hejdlösa invandringen, men det kan man inte säga och det går inte längre att göra något åt.
2. Buset går inte heller att få stopp på genom att t ex ge dem jobb. Det här är inga grabbar som lockas av att slita på fabriken i några år för att kunna köpa en begagnad bil som vi gjorde när vi var unga. De vill ha allt meddetsamma, och då gäller bara den kriminella banan.
3. Dödsskjutningarna har inget socialt eller ekonomiskt motiv, utan kulturellt. De försvarar sin heder eller stolthet genom att skjuta den som tittat för länge på deras flickvän eller sagt något olämpligt.
1. Problemet beror som alla vet på den hejdlösa invandringen, men det kan man inte säga och det går inte längre att göra något åt.
2. Buset går inte heller att få stopp på genom att t ex ge dem jobb. Det här är inga grabbar som lockas av att slita på fabriken i några år för att kunna köpa en begagnad bil som vi gjorde när vi var unga. De vill ha allt meddetsamma, och då gäller bara den kriminella banan.
3. Dödsskjutningarna har inget socialt eller ekonomiskt motiv, utan kulturellt. De försvarar sin heder eller stolthet genom att skjuta den som tittat för länge på deras flickvän eller sagt något olämpligt.
Ingen rolig läsning direkt!
Hårdare tag och förklara krig mot slöddret 'typ New York mayor Rudy Giuliani stil', är min åsikt.
Citat:
Haha!
Jag föreslår vid nästa upplopp:
En blixt insatt styrka (polis & militär) med Stridsfordon 90 från alla håll och kanter,
full-laddade med allt.
- Gas, gummikulor, bönpåsar, skarpt, allt!
Och om nödvändigt port till port - dörr till dörr.
5000 spänn extra i månaden till gällande polis låter väl rimligt.
Senast redigerad av DragonOnWall8 2018-02-14 kl. 01:31.
Senast redigerad av DragonOnWall8 2018-02-14 kl. 01:31.