Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Det är därför jag ber dig hjälpa oss.
Vilken sjukdom, med så fruktansvärd prognos att hon måste mördas av mamma och pappa, hade Agnes fått? Vad sas till hennes klasskamrater när OH och skolsköterskan informerade klassen?
Baseras hela händelsen på felaktigheter och vanföreställningar om döttrarnas sjukdom?
Hur kunde skolan tillåta föräldrarna att isolera bägge barnen hemma?
Hur kunde någon läkare överhuvudtaget utfärda ett läkarintyg på bägge flickorna?
Man får inte som läkare behandla barn med inte vetenskapligt bevisade behandlingar. Har flickorna fått någon form av humbuggbehandling med B-12 vitaminer i hästdoser på en Gottfriesklinik är detta staffbart.
Varför var inte flickorna själva med på konferanserna om deras skolgång? Det är naturligvis en självklarhet att de ska delta och få säga sin mening.
Allt faller tillbaka på frågan om vilken sjukdom Agnes uppgavs ha drabbats av.
Kan det vara dessa märkliga teorier att en 13-årig flicka insjuknat i en sjukdom där det inte går att hitta minsta tecken på några tester eller undersökningar - men att man ändå sätter denna mycket omstridda diagnos först på henne och sedan på den 10-åriga yngre systern??
Då är det felbehandling och felaktigt agerande!
Om du har minsta aning om vilken sjukdom man uppgav att Agnes led av, delge oss gärna.
Har det begåtts ovanstående fel är jag fullt beredd att anmälla det hela så att en opartisk utredning av de inblandade skolorna, klinikerna(Gottfries?)och läkarna görs.
Av Moa fick jag veta att Agnes inte gick till skolan. Då frågade jag hennes mamma varför det var så. Då berättade hon för mig att Agnes inte fått hjälp av sjukvården och att hon hade kroniskt trötthetssyndrom. Inget annat.
Jag träffade Agnes bara en gång. Hon verkade möjligtvis vara lite deppig. Men annars gav hon mig intrycket att hon var en mogen tjej för sin ålder.
Hon kunde gå hur pigg som helst. Hon läste en bok. Så allt detta med kroniskt trötthetssyndrom är för mig mysterium.
Barnens sjukjournaler borde granskas av Socialstyrelsen.
Trots allt, alla köer och annat så tror jag på den offentliga sjukvården. Privat vård kan vara bra självklart. Men man får inte glömma att dom måste gå med vinst. Om den offentliga sjukvården inte gav den diagnos som föräldrarna önskade så körde pappa och Agnes till Tyskland.