Citat:
Ursprungligen postat av
Americanah
Jag tror att föräldrarna klassade det som barmhärtighetsmord. Vilket naturligtvis inte betyder att jag gör det. Jag är faktiskt inte ens säker på vad jag själv anser det vara och det får jag tycka tills jag själv bestämmer mig.
Att vissa påstår att flickorna inte var sjuka tycker jag står alltför långt från sanningen. Det kan helt inte enkelt stämma med det som kommit fram. Därför reagerar jag och kommer fortsätta att göra.
Någon form av åkomma verkar flickorna ju ha haft, i vart fall har skolan uppfattat det så.
Men det var ingen så graverande sjukdom att de inte kunde följa hemundervisning, inte kunde stoja i poolen under sommaren och inte kunde gå till affären i mellandagarna - eller öppna ytterdörren för sin lärare.
Många barn har olika diagnosen, hjärntumörer, diabetes, muskeldystrofi, hydrocefalus, leukemi, reumatism, ADHD, autism bara för att nämna några i mina barn skolor genom åren. En del av dessa kommer kanske förvärras med åren, barnet kanske måste ta ledigt några terminer för att opereras.
Men aldrig i helv*te dömer man sitt barn till döden när det inte uppvisar mer sjukdom än dessa flickor som hade skolundervisning i hemmet.