2018-02-11, 22:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanah
Jag tror att föräldrarna klassade det som barmhärtighetsmord. Vilket naturligtvis inte betyder att jag gör det. Jag är faktiskt inte ens säker på vad jag själv anser det vara och det får jag tycka tills jag själv bestämmer mig.

Att vissa påstår att flickorna inte var sjuka tycker jag står alltför långt från sanningen. Det kan helt inte enkelt stämma med det som kommit fram. Därför reagerar jag och kommer fortsätta att göra.

Någon form av åkomma verkar flickorna ju ha haft, i vart fall har skolan uppfattat det så.

Men det var ingen så graverande sjukdom att de inte kunde följa hemundervisning, inte kunde stoja i poolen under sommaren och inte kunde gå till affären i mellandagarna - eller öppna ytterdörren för sin lärare.

Många barn har olika diagnosen, hjärntumörer, diabetes, muskeldystrofi, hydrocefalus, leukemi, reumatism, ADHD, autism bara för att nämna några i mina barn skolor genom åren. En del av dessa kommer kanske förvärras med åren, barnet kanske måste ta ledigt några terminer för att opereras.
Men aldrig i helv*te dömer man sitt barn till döden när det inte uppvisar mer sjukdom än dessa flickor som hade skolundervisning i hemmet.
Citera
2018-02-11, 22:44
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Har jag oxå hört. Hon blev hastigt sämre vid 3dje advent

Agnes då då ?
Citera
2018-02-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det var ett kommentar till varför OH skulle mördat och suiciderat - just innan han fick den hett efterlängtade utmärkelsen. Det rimmar illa med någon som verkligen var på väg att få den och samtidigt har kämpat nästan hela sitt liv för att nå dit.

Det kanske inte var så vansinnigt viktigt jmfrt med döttrarnas sjukdomssituation. Familjen fick en negativt besked före julafton och jag tror det gällde barnens sjukdom.
Citera
2018-02-11, 22:48
Medlem
Länge har jag undrat hur den där detaljerade infon kring morden kan komma fram i ett ärendet där det har varit tyst så länge. Jag vill inte påstå att uppgifterna är rätt eller fel, men mycket märkligt är det. Det är också mycket märkligt att det är just denna typ av infon som OH hade önskat att sprida, antar jag (samförstånd, man gjorde det pga kärlek till barna, ingen plågades etc etc).

Jag har hört (av någon som har hört, av någon som har hört osv) att någon har skickat runt info i Bjärred med den typ av uppgifter. Det skulle har varit en släkting, en information som jag inte tror på (alltså att det var en släkting, men vem var det då?). Jag tyckte det hela var märkligt, men för några veckor sedan kom det fram en uppgift här i tråden, där någon bekräftade att info kring morden har skickats ut i Bjärred (inte via Flashback, jag vet inte i vilken form).

Så någon är mycket mån om att berätta för oss hur det gick till. Och på ett sätt som ska framstå så att de brutala morden var ”kärleksfullt” genomförd. Vad är detta? Ett hån mot offren? GMs berättelse?
Citera
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
.... Videon är ju tex ett rent påhitt.

Jag tror däremot på videons existens. Att polisen inte nämner den är nog därför att videon var inte inspelat för den breda allmänheten utan endast för nära anhöriga och skickades tidsinställt och utan spår på avsändarens dator. Det mest logiska är att O var ensam om detta.
Senast redigerad av Anabella 2018-02-11 kl. 22:55.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Utöver att barnen var sjuka så är påståendena från Avd.9 i det ovan skrivna ett sammelsurium av gissningar och spekulationer, inte mer. Inget ont i det, vi gissar alla här, men varför de gissningarna skulle ha större bäring än många andras kan jag inte förstå. Videon är ju tex ett rent påhitt.

Då kan man ju tyvärr säja att ditt påstående om att båda flickorna har läkarintyg på att de har ME också är ett påhitt.
Citera
2018-02-11, 22:52
Medlem
Americanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Jag tror däremot på videons existens. Att polisen inte nämner den är nog därför att videon var inte inspelat för den breda allmänheten utan endast för nära anhöriga och skickades tidsinställt och utan spår på avsynarens dator. Det mest logiska är att O var ensam om detta.

Skulle just svara ungefär likadant. Som jag har hört var videon till familjen endast.
Citera
2018-02-11, 22:54
Medlem
Citat:
Utöver att barnen var sjuka så är påståendena från Avd.9 i det ovan skrivna ett sammelsurium av gissningar och spekulationer, inte mer. Inget ont i det, vi gissar alla här, men varför de gissningarna skulle ha större bäring än många andras kan jag inte förstå. Videon är ju tex ett rent påhitt.

Men hen skriver ju så som om det var fakta. Hen skriver inte att hen tror, antar etc.???.
Citera
2018-02-11, 22:54
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det kanske inte var så vansinnigt viktigt jmfrt med döttrarnas sjukdomssituation. Familjen fick en negativt besked före julafton och jag tror det gällde barnens sjukdom.

Men ta och tänk efter. Om det är " kronisk trötthet"eller sjukdomen "ME" som spekulerats om hit och dit. Så är detta en oklar sjukdom utan klara diagnostiska fynd vars sjukdomsförlopp man inte har en aning om.

Om vi förutsätter att det handlar om "ME" baserat på HBs kontakter med den icke godkända kliniken Gotfries, kombinerat med att de sökte behandling i Tyskland med ljus och lycka och att rektorn gått ut med att det rörde sig om "kronisk trötthet". Ja då finns det inga vetenskapligt belagda negativa besked som kan lämnas om denna sjukdom. Ingen vet och inget är vetenskapligt belagt. Det finns inga erkända studier som kan säga något om en prognos.

Skulle snart-professorn OH verkligen gå på en information som inte har några vetenskapliga belägg?
Vad för negativt besked om barnens sjukdom skulle överhuvudtaget ha kunnat lämnas runt 3:e advent? Och även om det skulle vara fallet - vilket torde vara helt omöjligt om barnen sjukdom handlade om "ME" - påstår någon att det gällde äldsta dottern Agnes - varför mördas då Moa?
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-11 kl. 23:07.
Citera
2018-02-11, 22:55
Medlem
Jag har träffat det yngsta barnet och även föräldrarna tillräckligt för att bilda mig en klar uppfattning. Det är en omöjlighet att hon under skoltiden - mellan ca. 8-15- skulle bete sig som om hon vore sjuk. Möjligtvis var hon påverkad som alla andra barn som har problem i sin familj
. Jag tror att lärarna inte kunde stå emot mot en väldigt bestämd och välartikulerad pappa. Eftersom han lyckades övertyga rektor och skolan om hemundervisning för Moa mot den här bakgrunden så kan man verkligen ifrågasätta diagnosen som stora systern hade fått.
Citera
2018-02-11, 22:56
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Länge har jag undrat hur den där detaljerade infon kring morden kan komma fram i ett ärendet där det har varit tyst så länge. Jag vill inte påstå att uppgifterna är rätt eller fel, men mycket märkligt är det. Det är också mycket märkligt att det är just denna typ av infon som OH hade önskat att sprida, antar jag (samförstånd, man gjorde det pga kärlek till barna, ingen plågades etc etc).

Jag har hört (av någon som har hört, av någon som har hört osv) att någon har skickat runt info i Bjärred med den typ av uppgifter. Det skulle har varit en släkting, en information som jag inte tror på (alltså att det var en släkting, men vem var det då?). Jag tyckte det hela var märkligt, men för några veckor sedan kom det fram en uppgift här i tråden, där någon bekräftade att info kring morden har skickats ut i Bjärred (inte via Flashback, jag vet inte i vilken form).

Så någon är mycket mån om att berätta för oss hur det gick till. Och på ett sätt som ska framstå så att de brutala morden var ”kärleksfullt” genomförd. Vad är detta? Ett hån mot offren? GMs berättelse?

Intressant. Hoppas denna "någon" träder fram. All info är viktig.
Citera
2018-02-11, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Då kan man ju tyvärr säja att ditt påstående om att båda flickorna har läkarintyg på att de har ME också är ett påhitt.
Visst, men det backas i alla fall upp av att två barn fick hemundervisning pga sjukdom, att det skrivs om en sjukdom i avskedsbrevet, att ME figurerar i media mer än någonsin efter morden, att rektorn uttalat sig om kronisk trötthet, att vittnesuppgifter om barnens tillstånd stämmer in på ME. Förutom då att jag vet att bägge flickorna hade läkarintyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in