2018-02-12, 06:31
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Vem kan ha den infon och vill sprida den?

Det är flera som fått den info till sig av olika källor
Citera
2018-02-12, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag vet inte hur jag ska svara på din fråga så att ingen missförstår. Moa behövde ingen diagnos. Att överhuvudtaget att prata om diagnoser är fel. Jag menar med känslighet är hennes konstnärlighet.

Stämmer väl med pianolärarinnans ord och jag har valt att tro på både henne och dig. Tack
Citera
2018-02-12, 06:43
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Och jag vet att det finns en inspelad film.
Webbkamera, ej mailad som tidigare påstått utan visad i enskilt rum hos ”upphittarna”

Däremot är jag tveksam till läkarintygens ursprungsland ...
Ett är svenskt men det andra??

Tack, det styrker informationen av de jag valt att tro på. Dessutom har polisen haft tillräckligt på fötterna när de gick ut med informationen att det var ett gemensamt beslut.
Däremot är det inget som hindrar att en av föräldrarna var drivande, jag tror HB

Ang. läkarintygen, om det är som Frank.Einstein säger att det finns på bägge barnen från svensk offentlig sjukvård (tror på den infon) så är det inget som hindrar att t ex kliniken i Tyskland även de har skrivit ett läkarintyg
Citera
2018-02-12, 06:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Några stycken här påstår det, och det är personer som jag är benägen att tro på.

Japp och nu har flera som jag bedömer trovärdiga sagt detta, några för flera veckor sedan.
Citera
2018-02-12, 06:49
Medlem
afKnollentotts avatar
Det blir alltmer osannolikt att döttrarna har haft en dödlig sjukdomsbild hängande över sig. Deras nära, förestående död är en fantasi.
Kan barnen ha levt under en fruktansvärd förväntansångest ? Framkallad av föräldrarna ?. Var barnen tilltänkta / önskade att bli A-barn ? Kanske upplevde föräldrarna barnen som medelmåttor och insåg, nånstans, att dom inte skulle bli en spegelbild av det som förväntats.
Vilken press utsattes barnen för ? Mera, mycket, bäst - för att prestera. Krav - krav -krav.... kan nog bryta ner vem som helst. Kanske trodde O o H att något fattades flickorna. I ett desperat försök, med tunnelseende, sökte man svar inom alternativvården, efter att ha fått lugnande och negativa besked från offentlig vård.
Citera
2018-02-12, 07:01
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Det måste ha varit väldigt längesedan?! Hon var friskförklarad.Hon hade hormonell bröstcancer och åt hormontabletter

Vet du om hon hade någon mer sjukdom förutom cancern som skall vara botad? Eller kan den rentav kommit tillbaka med metastaser?
Citera
2018-02-12, 07:06
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vet du om hon hade någon mer sjukdom förutom cancern som skall vara botad? Eller kan den rentav kommit tillbaka med metastaser?

Kan det ha varit HB som hade ME/trodde sig ha ME 🤔 därför gillade hon rädda gottfriesmottagningen och var med i en ME grupp?
Citera
2018-02-12, 07:07
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Vi håller på med avancerade gissningslekar här… Några försöker leda oss på spåret, andra desinformerar på ett övertygande sätt. Det visar sig att konstiga infobrev cirkulerar i byn...

Flera personer påstår att Agnes tillstånd försämrades drastiskt kring den 3-e advent. Men på vilket sätt? Var hon medvetslös eller tvärtom, haft ett utbrott mot föräldrarna? Sökte familjen läkarhjälp?
Någon skrev här att Agnes sa att hon inte ville leva. Har hon försökt ta livet av sig kring den 3-e advent? Hon kanske har lyckats till slut?
Rätta mig om jag har fel.

Har tänkt samma sak, tror även att jag skrivit (orkar inte kolla just nu) att hon faktiskt har tagit livet av sig.
Citera
2018-02-12, 07:09
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag vet inte hur jag ska svara på din fråga så att ingen missförstår. Moa behövde ingen diagnos. Att överhuvudtaget att prata om diagnoser är fel. Jag menar med känslighet är hennes konstnärlighet.

Hur menar du med ”Moa behövde ingen diagnos”
Citera
2018-02-12, 07:26
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Kan det ha varit HB som hade ME/trodde sig ha ME 🤔 därför gillade hon rädda gottfriesmottagningen och var med i en ME grupp?

Möjligt att hon också haft det samt att hon förmodligen haft en psykisk diagnos.
Citera
2018-02-12, 07:35
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Fan! Det är det jag kände hela tiden och försökte antyda i mitt första inlägg här. Jag har sett mönstret förut.
Som du skrev tidigare: Letar man symptom - hittar man dem. Och letar en förälder efter symptom med besatthet och inre övertygelse dag och natt, år efter år och försöker bota det friska barnet med allehanda kurer och rätt kosthållning - då utvecklar barnet symptomen. Speciellt som distansen till skolan och jämnåriga blir allt större. Man kan göra ett kärnfriskt barn till ett vrak på bara några år. Och allt i kärlekens namn! Jag har sett det förut, tyvärr.

Folk skriver här att det var en random familj och barnen inte alls var isolerade. En familj kan vara hur trevlig som helst och samtidigt vara en sekt i sig med ett eget strängt regelverk och en mur omkring sig som inte alltid är så synlig för omgivningen. Barnen lär sig att hålla masken, deras tilltro och lojalitet mot föräldrarna är gränslös men inte hur länge som helst. 14 och 11 år.. Jag tror att det brast för dem den här julhelgen. Jag tror att flickorna inte ville leva och det är det som är kärnan i det hela.
Rätta mig om jag har fel, please.

Förstår hur du tänker om dessa "ledtrådar" Letar man symptom - hittar man dem
Vi har ju fått info att någon i familjen var sjuk och ej fysiskt, då borde det vara psykisk. Vad som även framgått mellan raderna om jag inte missminner mig är att någon anklagade den andra partner för att flickorna fått gardasil. H*n var övertygad om att den vacc. gett flickorna sjukdomen, vilket tydligen inte stämmer. Jag tror att HB var den som anklagade OH
Citera
2018-02-12, 07:36
Bannlyst
Citat:
Vi håller på med avancerade gissningslekar här… Några försöker leda oss på spåret, andra desinformerar på ett övertygande sätt. Det visar sig att konstiga infobrev cirkulerar i byn...

Ja, vi gissar, tolkar och värderar information, grubblar och funderar. Allt sorteras och filtreras utifrån vilka kunskaper och erfarenheter vi har för övrigt i livet.

Kriminologi är i likhet med t ex medicin, ekonomi och psykologi egentligen bara gissningslekar där god kunskap, erfarenhet och skicklighet gör att man gissar mer och oftare rätt än den som har mindre av det.

Det är väl en av orsakerna till att vi kommer fram till så rasande olika slutsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in