Citat:
Ursprungligen postat av
Jonatanmw
Bara att jag tycker man fokuserar på fel sak, barnens sk diagnos, att det är pga den som de blev mördade, att det skulle vara deras fel.... helt sjukt att leta fram en diagnos för att förmildra händelsen.
Jag kan inte förstå hur vissa här försöker lägga skulden på två små flickor?, att det är för att dom ”hade” ME.....
Dessa personer borde ta sig en ordentlig funderare på om dom kanske själv borde boka tid hos psykiatriker.....
Ang. att lämna ny info har jag tänkt om då det inte mottogs särskilt väl hos vissa individer.
Därav delger jag bara mina egna hypoteser.....
Håller med barnens sjukdom är nog fel focus.
Det startade med polis och rektorns uttalande om familj i kris pga döttrarnas sjukdom och mord och självmord i brist på framtida livskvalitet.
Sedan fastnade alla spekulationer kring vad det kan ha stått i skolans intyg och plötsligt var tråden och vi alla "kidnappade" av folk som diskuterade framför allt ME-diagnos. En del av dessa postare gjorde det med en
egen agenda att sätta focus på en ME-diagnos och få sympati för att sjukdomen skulle vara "så vidrig att föräldrar till och med kan döda sina ME-sjuka barn".
Det är klassisk indoktrinering! Tråden och vi alla har blivit utsatta för folk som velat styra diskussionen med egen agenda som sannolikt inte haft det minsta med detta fall att göra. ME-kopplingarna till detta fall har legat helt i linje med deras agenda.
Det här tragiska fallet i Bjärred handlar sannolikt om olika omständigheter som var för sig inte var så alarmerande, men sammantaget med två vuxnas vulnerabilitet och psykiska vanföreställningar drev dem mot avgrunden. Att två flickors oklara symptom, när de inte var sämre än att delta hemundervisning och affärsbesök, skulle utgöra orsaken till att deras friska föräldrar i samförstånd mördar dem, är absurt. Det förekommer helt enkelt inte.