2018-02-06, 23:58
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
In 3...2...1...

Men visst, jag är ju en varm förespråkare för att var land ska ta hand om sin egen skit efter avtjänat straff så det är väl inte mer än rimligt att de prackar på oss henne.
Så länge Etiopien tar hand om den skit vi har i fängelserna här.

Det är inte förenligt med den officiella Svenska värdegrunden.

Den officiella linjen, som cementerades av Reinfeldt och MP och som idag även stöds av C, är att Sverige skall ta hand om både Svenska och utländska brottslingar.

Och har de utländska kriminella åkt T-bana i Stockholm så är de att räkna som Svenska kriminella.
Citera
2018-02-07, 00:36
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det är inte förenligt med den officiella Svenska värdegrunden.

Den officiella linjen, som cementerades av Reinfeldt och MP och som idag även stöds av C, är att Sverige skall ta hand om både Svenska och utländska brottslingar.

Och har de utländska kriminella åkt T-bana i Stockholm så är de att räkna som Svenska kriminella.

Hehe, ja, Reinfeldt är ju själv en brottsling av rang, så äpplet faller inte långt från trädet.
Citera
2018-02-07, 05:20
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Härligt, nu kan staten (vi) få betala för hemresa, rehabilitering, namnbyte och uppehälle.
Snart nog är hon på banan igen och fortsätter med sin livsstilskriminalitet.
Etiopien vet ju bättre än Sverige hur en slipsten ska dras.

Givetvis borde hon ha dömts i utevaro till livstids förvaring med straffarbete och sedan direkt skickats ut i skogen när hon utlämnades tillbaka till Sverige.
Citera
2018-02-07, 07:43
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Härligt, nu kan staten (vi) få betala för hemresa, rehabilitering, namnbyte och uppehälle.
Snart nog är hon på banan igen och fortsätter med sin livsstilskriminalitet.
Etiopien vet ju bättre än Sverige hur en slipsten ska dras.

Givetvis borde hon ha dömts i utevaro till livstids förvaring med straffarbete och sedan direkt skickats ut i skogen när hon utlämnades tillbaka till Sverige.

nu har jag inte läst tråden på ett bra tag så kanske minns fel.
Men blev inte Ingela väldigt sjuk under sin vistelse i fängelset?
Dvs vi lär nog få se henne bli förtidspensionerad när hon kommer hem.
Jag tycker gott Etiopien kunde ha behållit henne.
Den enda ljusglimten är att tjejen hon lurade så brutalt nu äntligen får en chans att komma ur sina skulder (?).
Citera
2018-02-07, 10:30
Medlem
b00b00s avatar
Undrar hur mycket pengar denna tösen kommer att kosta den svenska sjukvården när hon väl är tillbaka.
Citera
2018-02-07, 10:33
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Undrar hur mycket pengar denna tösen kommer att kosta den svenska sjukvården när hon väl är tillbaka.
Du menar med hiv-medicin?

Hur stora chanser skulle ni säga det är att hon INTE har hiv efter tio år i fängelse i ett negerland i mörkaste Afrika?
Citera
2018-02-07, 10:37
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Du menar med hiv-medicin?

Hur stora chanser skulle ni säga det är att hon INTE har hiv efter tio år i fängelse i ett negerland i mörkaste Afrika?

Ja, det var lite åt det hållet jag tänkte. Sen lär hon vara väl töjd där nere så inkontinens kan vara ett problem också.
Citera
2018-02-07, 10:38
Medlem
Hennes största huvudvärk nu, tror jag, är att hon vittnade mot en viss herre som trots att hon fick skydd nästan kom åt henne. Jag undrar om hon får samma skydd nu efter detta i Etiopien och att hon undkom ett straff I Sverige. Oavsett så har hon flera oplockade gåsar och det går inte att vara efterklok.
Citera
2018-02-07, 10:46
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Ja, det var lite åt det hållet jag tänkte. Sen lär hon vara väl töjd där nere så inkontinens kan vara ett problem också.
Hur är det med kvinnofängelse i mörkaste negerland, egentligen? Man kan ju bara föreställa sig hur hon har stuckit ut som en sårig tumme bland de övriga internerna. Och det där med kvinnofängelse är det säkert lite si och så med. Det finns säkert en hel del negerhanar också, patrullerande med styva batonger både i bältet och i byxan. En vit kvinna bakom galler för de här vidundren att förlusta sig med närhelst rovdjursdriften pockar på.

Samtidigt lär hennes vita hud ha gjort att hon inte har skaffat sig några vänner bland negerhonorna. De lär ju ha sett på henne med avund och ovilja. Hon lär ha haft ett helvete i över ett årtionde. Frågan är varför hon inte bara avslutade lidandet på egen hand? Det lär ju ha varit en skärseld dygnet runt i tio år.

Nu får jag hela tråden på mig, men det struntar jag i. Jag måste erkänna att jag känner empati med kvinnan. Hon är en jävla idiot men nånstans får man ändå dra gränsen för blodshämnd för "låtsasbrott" som bedrägeri. Ja, det är bergis synd om kvinnan i tråden som fått sin kreditvärdighet sumpad men jämför det med att bli knullad i röven av negerhannar närhelst lampan i cellen tänds...

Nej, jag tycker faktiskt synd om Ingela Jansson. Det är jävligt lätt att sitta hemma i Bräkne-Hoby och klaga över att "Ingela ska lida för att jag fått fogden i röven". Samtidigt ligger Ingela på en brits i ett fängelse i Addis Abeba med en hiv-positiv negerkuk i röven och känner stötarna från den svettstinkande halvapan som frustande tar för sig av hennes öppningar för 94e gången det här året. Usch...
Senast redigerad av Arkhamist 2018-02-07 kl. 10:53.
Citera
2018-02-07, 10:50
Medlem
b00b00s avatar
Hon har väl använt sin manipulativa förmåga för att överleva där nere. Suga lite lakritsstång i utbyte för mat och diverse tjänster.

Med tanke på skiten hon ställt till för privatpersoner och företag, så känner jag tyvärr inget medlidande. Dock är jag nyfiken på hur hon ser ut efter sin Afrikastrapats.
Citera
2018-02-07, 10:53
Medlem
Man kan ju nästan börja fundera på att svenska medborgare som sitter i utländska fängelser bekostas av Sverige?

Nu när hon är 'fri' i Sverige, såg Etiopien ingen anledning att hålla henne fängslad längre.
Citera
2018-02-07, 10:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Skulle inte bli förvånad om hon nu kommer att synas i media och får prata om sin tid i fängelset, hur hemskt det var och att alla skall tycka synd om mig.

Hon kanske till och med försöker skriva en bok om sin tid i Etiopien.
Om hon skriver en bok och säljer intervjuer så är det väl positivt -- då drar hon ju in pengar på ärligt sätt istället för att begå bedrägerier.

Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Om hon nu blir fri i Sverige, hur går det då för tjejen i tråden som hamnat i kläm på grund av att Ingela Jansson inte blivit dömd?
Fallet mot Ingela är nedlagt -- bör vara preskriberat(?) -- och därmed kommer det inte göra någon skillnad för de som drabbats av hennes bedrägerier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in