2014-03-09, 22:05
Medlem
cyber_zekes avatar
Sällan har man väl läst en tråd med så mycket hat. Tänk om man kunde få alla här att skriva ett vykort till henne där vi skriver vad vi tycker om henne och hur mycket vi saknar henne. Hade inte det varit roligt att få
Själv tycker jag som se flesta här, för en gångs skull träffade karma rätt! Måtte vi aldrig få hem henne till Sverige igen.
Citera
2014-03-10, 00:23
Medlem
Tycker inte ett skit synd om henne då hon försatt sig i denna situationen helt själv. Hon valde den banan så bara att stå sitt kasst.
Citera
2014-03-10, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Sällan har man väl läst en tråd med så mycket hat. Tänk om man kunde få alla här att skriva ett vykort till henne där vi skriver vad vi tycker om henne och hur mycket vi saknar henne. Hade inte det varit roligt att få
Själv tycker jag som se flesta här, för en gångs skull träffade karma rätt! Måtte vi aldrig få hem henne till Sverige igen.
Har haft samma tanke, skicka ett kort eller kort brev där man gnuggar in hennes etiopiska fångenskap riktigt ordentligt i nyllet på henne. Bara för att göra det än mer miserabelt för henne. Hade inte varit mer än rätt.
Citera
2014-03-10, 07:36
Medlem
Om hon varit ostraffad i Sverige så tror jag svenska myndigheter engagerat sig för att få hem henne-för en gångs skull har svenska myndigheter inte varit så mesiga.

Fråga: 1)Är det 100% säkert att hon var skyldig till brotten i Etiopien?

2) Vem betalar advokaten som åkte dit nu för att hjälpa henne?
Citera
2014-03-10, 08:45
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Om hon varit ostraffad i Sverige så tror jag svenska myndigheter engagerat sig för att få hem henne-för en gångs skull har svenska myndigheter inte varit så mesiga.

Fråga: 1)Är det 100% säkert att hon var skyldig till brotten i Etiopien?

2) Vem betalar advokaten som åkte dit nu för att hjälpa henne?

2) Du (om du är skattebetalare)
Citera
2014-03-10, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
2) Du (om du är skattebetalare)

Antagligen har hon fått advokat genom svenska ambassaden och det är vi som betalar. Men oavsett hur illa man tycker om henne så är hon ändå svensk medborgare och hon är dömd till oproportionellt högt straff för ett brott som hon kanske är oskyldig till.
Citera
2014-03-10, 11:04
Medlem
Romeuss avatar
Rättvisan har hunnit ikapp henne. Hon, om någon, har väl fått ett korrekt och riktigt straff.
Jag lider verkligen med alla dem som har råkat ut för hennes brottsliga gärningar.
Senast redigerad av Romeus 2014-03-10 kl. 11:10.
Citera
2014-03-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det finns väl inget utlämningsavtal med Etiopien? Hon får nog hoppas på att några journalister tar sig an hennes fall likt Schibbye/Persson och att hon blir frigiven.
Men en utlämning kan ändå ske om etiopiska myndigheter går med på det.
Citera
2014-03-10, 21:07
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukonya
Men en utlämning kan ändå ske om etiopiska myndigheter går med på det.
Om de går med på det ja, men det finns väl inte ett dugg som talar för det skulle jag tro. I och med att inget avtal finns så är det väl ingen som jobbar på det.

Schibbye/Persson blev ju fria efter stenhårt arbete av UD/Bildt/Media och förmodligen fler. De blev väl benådade under nån "snälla veckan" i Etiopien? De friger väl en hel hoper fångar en gång om året, eller minns jag helt galet??
Finns det en enda som jobbar för Ingela? Pressen har ju hittills varit iskalla
Citera
2014-03-10, 21:54
Medlem
Citat:
Om de går med på det ja, men det finns väl inte ett dugg som talar för det skulle jag tro. I och med att inget avtal finns så är det väl ingen som jobbar på det.

Schibbye/Persson blev ju fria efter stenhårt arbete av UD/Bildt/Media och förmodligen fler. De blev väl benådade under nån "snälla veckan" i Etiopien? De friger väl en hel hoper fångar en gång om året, eller minns jag helt galet??
Finns det en enda som jobbar för Ingela? Pressen har ju hittills varit iskalla
Det finns tyvärr mycket som talar för en utlämning och tvärtemot vad du skriver så har svenska myndigheter nu börjat jobba med fallet-uppenbarligen! Hon är kvinna och har nu snart avtjänat 4 år för ett brott som inte är särskilt grovt (antar att mäniskosmuggling inte är som heroin i Thailand då)
Citera
2014-03-10, 22:17
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Det finns tyvärr mycket som talar för en utlämning och tvärtemot vad du skriver så har svenska myndigheter nu börjat jobba med fallet-uppenbarligen! Hon är kvinna och har nu snart avtjänat 4 år för ett brott som inte är särskilt grovt (antar att mäniskosmuggling inte är som heroin i Thailand då)

Var i från kommer uppgiften att Svenska myndigheter jobbar med fallet?
Expressenartikeln ger bara vid handen att två advokater jobbar med fallet, inte UD.
Citera
2014-03-11, 13:45
Medlem
Citat:
Var i från kommer uppgiften att Svenska myndigheter jobbar med fallet?
Expressenartikeln ger bara vid handen att två advokater jobbar med fallet, inte UD.

Ja, det verkar vara som du säger hitintills. Dock kan ju knappast UD ignorera en begäran från svenska advokaterna om överföring till Sverige. Men det är väldigt olika, hur resultatet av en sådan begäran blir - och det kan ta mycket lång tid innan det händer något. Ett grundkrav för att en överföring ska kunna komma till stånd, är att båda länderna accepterar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in