2016-05-02, 09:28
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vet du hur många svenska kvinnor det är som sitter i utländska fängelser?

Ingen aning men tror att jag läste någon statistik någonstans men kommer inte ihåg var det var.
Citera
2016-05-02, 09:33
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Ingelas värdegrund är att stjäla, ljuga och smita undan ansvaret för sina handlingar.

Den värdegrunden har landat henne i ett Etiopiskt fängelse

Nu får hon anpassa sig efter värdegrunden som gäller i Etiopiska fängelser.

Det är ju jättebra att hon får lära sig nya värdegrunder i Etiopien. Det kommer göra henne gott. Varmt och skönt har hon det och förmodligen tappar hon några välbehövliga kilon också. Det här gör bara henne gott då hon kanske kommer ut som en ny människa
Citera
2016-05-02, 10:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nya värdegrunder.

Citat:
Ingelas värdegrund är att stjäla, ljuga och smita undan ansvaret för sina handlingar.

Den värdegrunden har landat henne i ett Etiopiskt fängelse

Nu får hon anpassa sig efter värdegrunden som gäller i Etiopiska fängelser.

Så är det som du skriver.

IJ har själv utan tvång försatt sig i denna situation.

Jag vidhåller i a f att hon skulle kunna erhålla någon hjälp på plats med vissa förnödenheter från den svenska ambassaden.
Citera
2016-05-02, 10:10
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Jag vidhåller i a f att hon skulle kunna erhålla någon hjälp på plats med vissa förnödenheter från den svenska ambassaden.

Hon har så hon klarar sig gott o väl.
Hon ska inte ha en spänn till. Det finns annat vi kan lägga tid och pengar på.
Citera
2016-05-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hon har så hon klarar sig gott o väl.
Hon ska inte ha en spänn till. Det finns annat vi kan lägga tid och pengar på.

Ja det skulle väl vara om vi fick byta ut henne med någon kriminell Etiopier som vi livstids försörjer här då...
Citera
2016-05-02, 12:38
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Hon har ju satt sig där alldeles själv, hon ska fan inte ha någonting mer från Sverige och våra skattekronor.
I sådana här fall önskar jag att man kunde dra in Svenska medborgarskapet.
Citera
2016-05-03, 12:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hur "intresserad" är egentligen Sverige?

Citat:
Ja det skulle väl vara om vi fick byta ut henne med någon kriminell Etiopier som vi livstids försörjer här då...

Det i o f s skulle kunna vara en möjlighet, men hur "intresserad" är egentligen Sverige av att få hem IJ?
Citera
2016-05-03, 13:31
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Jag har oerhört svårt att förstå alla skribenter som önskar, att kriminella/terrorister och allsköns pack skall torteras långsamt till döds. Att isolera människor tills de bryts ner är inte humant. Det är däremot ett väldigt skenheligt förhållningssätt.

Är man förtjänt av dyl. behandling i enlighet med gällande lagstiftning är man enl. min mening dömd till döden. Långt mer anständigt!

Breivikidioten tex bör inte heller plågas, han skulle hängts, punkt!
I Sverige döms man enligt svensk lag, i Norge enligt norsk lag.
Att Ingela döms enligt etiopisk lag är alltså inte så märkligt.

Sedan kan man ju fundera över varför någon tycker synd om henne när vi faktiskt inte sett något etiopiskt FUP eller liknande, iallafall har inte jag sett någon genomgång av exakt vilka brott hon dömts för.
En del här verkar tro att Ingela avtjänar straffet för dom brott hon begått i Sverige men så är knappast fallet.
Citera
2016-05-03, 16:51
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Det vore ju faktiskt en rätt god ide. Tänk om vi kunde byta ut henne mot ett antal negrer som vi håller med mat och husrum som faktiskt liknar hotellförhållanden i det landet. Rena sängkläder, rent vatten, sanitetsförhållanden som toalett, dusch och rinnande vatten och på det bra mat flera gånger om dagen. Jämför det med stampat jordgolv och en naturbrunn med brunt vatten på flera kilometers gångväg.
Citera
2016-05-03, 17:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Varför ska just svenska ambassaden skicka "förnödenheter", vi vet ju inte ens om hon vill ha kontakt med svenska myndigheter? Det är väl inte omöjligt att starta en Facebookgrupp och tigga in pengar till att köpa det och skicka ned för de som vill?
Citera
2016-05-03, 17:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Etiopisk lagstiftning.

Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
I Sverige döms man enligt svensk lag, i Norge enligt norsk lag.
Att Ingela döms enligt etiopisk lag är alltså inte så märkligt.

Sedan kan man ju fundera över varför någon tycker synd om henne när vi faktiskt inte sett något etiopiskt FUP eller liknande, iallafall har inte jag sett någon genomgång av exakt vilka brott hon dömts för.
En del här verkar tro att Ingela avtjänar straffet för dom brott hon begått i Sverige men så är knappast fallet.

De brott hon begick på etiopisk mark kom hon naturligtvis att bli dömd för där enligt detta lands lagstiftning.
Citera
2016-05-03, 17:38
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
De brott hon begick på etiopisk mark kom hon naturligtvis att bli dömd för där enligt detta lands lagstiftning.

Förstå inte vad som är konstig med det!? Ingen blir väl dömd efter hemlandets lagar?
Senast redigerad av OlleViero 2016-05-03 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in